Haar/ kapsel topic #2

Ik gebruik momentele Kerastase haarolie in de punten, maar ik merk dat door het borstelen de olie toch bovenop mijn hoofd beland en het er vet uitziet.

Ik heb lagen in mijn haar en ik wil dat het onderin ook wat springt/vorm heeft.

Ik zou dan een serum kiezen in de punten, en aanbrengen op nat haar. Dat wordt toch wat minder vet dan olie.

2 likes

Kan je bij een kappersafspraak zeggen dat je het niet gewassen wil of is dat raar? (word toch afgeknipt…)

2 likes

Ja hoor dat kan prima!

1 like

Tuurlijk, jij betaalt! Zou het wel even zelf wassen zodat de kapper niet in vies haar hoeft te werken :joy:

Mijn kapper knipt mijn haar trouwens sowieso droog, omdat ze dan beter kan zien hoe het valt. Dus het is sowieso niet raar.

2 likes

Ik heb hetzelfde :pleading_face::white_heart: is niet fijn nee

1 like

Een vriendin van mij heeft dezelfde natuurlijke haarkleur als ik (donkerbruin) en had Syoss Oleo Intense 5-10 (cool bruin) gebruikt. Dat stond heel mooi en ik heb dat ook gedaan maar bij mijn ongekleurde haar is een super rode gloed ontstaan (en dat vind ik niet mooi) :smiling_face_with_tear:
Ik heb al zo’n blauwgroene shampoo gebruikt maar dat maakt helaas geen verschil. Nu wil ik mijn haar opnieuw verven en dan wil ik zoveel mogelijk terug naar mijn eigen haarkleur (is denk ik ongeveer 4.0) zonder rode gloed. Is subtil ice daar misschien een goed idee voor? Toen ik de zoekfunctie gebruikte kwam ik dat tegen @BiloxiParish.

Bij die Syoss zat waarschijnlijk een te hoog percentage peroxide. Dat is heel vaak bij drogisterij verf. Waarschijnlijk is je haar daarom veel warmer geworden dan je wilde want dan heb je het onbedoeld lichter gemaakt waardoor de warme pigmenten naar boven zijn gekomen

Ik denk dat subtil ice wel een goede optie zou kunnen zijn, maar dan wel met een lager percentage ontwikkelaar, anders is de kans groot dat je uiteindelijk weer met een warme gloed eindigt.

Ik weet niet hoe licht je haar nu is, maar als je maar 1 tint donkerder wil verven (dus van 4 naar 5) dan is, mits je geen grijze haren hebt, 3% voldoende

1 like

Je kan sowieso niet lichter zonder te ontkleuren en zou daarvoor toch echt naar een kapper gaan.

1 like

Nou ja, dat is me dus wel gelukt met die Syoss alleen heeft dat inderdaad de warme gloed veroorzaakt. En nu wil ik niet lichter. Juist weer terug naar mijn eigen haarkleur, dat is iets donkerder.
Van 5 naar 4 dus @BiloxiParish (andersom?). Ik heb wel wat grijze haren hier en daar, zou je dan toch 6% adviseren?

Oh ja sorry van 5 naar 4 inderdaad.
Ja dan zou ik inderdaad 6% nemen en dan wel goed in de gaten houden en dus een plukje af en toe vrij maken van verf (en daarna natuurlijk weer de weggeveegde verf er terug op smeren) of het niet doorslaat naar te koel/grauw

1 like

Oh sorry had het verkeerd begrepen!

1 like
mijn kapsel/haar

Ik zou graag m’n haar in een ander kapsel knippen en het ook wat beter willen verzorgen. Ik gebruik al jaren shampoo bars en een random conditioner en soms serum. Doordat het al grijs is oogt het vaak op m’n hoofd best springerig.
Hebben jullie tips voor haarverzorging? M’n haar is niet dun of dik, er tussenin. En voor een kapsel? Ik wil het niet heel kort en vooral absoluut geen pony :sweat_smile:.

1 like

Ik heb ongeveer hetzelfde haar. Geen tips voor kapsels, ik heb het zelf lang en in “lange” lagen zodat er wat meer slag in zit.
Ik gebruik shampoos zonder sulfieten en parabenen, en soms eentje die wel die ingrediënten heeft om mijn haar wat grondiger te reinigen. Sinds ik deze shampoos gebruik en mijn haar om de 3 a 4 maanden knip, groeit het beter en ziet het er veel gezonder uit. Kerastase en KMS California vind ik fijne merken.
Ik vind vooral de KMS California Moist Repair Revival Crème heel erg fijn voor verzorging. Die doe ik er altijd in na het wassen/nat maken.

Verder is het denk ik even uitproberen met shampoos en conditioners. Maar ik raad zeker aan om te kijken naar kappershampoos! Dat hielp bij mij al zo voor verzorging.

1 like

Heeft iemand zichzelf aangeleerd om je eigen haar te knippen zonder cursus? Maar via video’s oid, zo ja welke zijn goed?

uitleg

Ik wil graag mijn eigen haar leren bij knippen, soms knipte ik wel mijn curtainbangs een beetje bij en laatst wat punten. Ik doe echt maar wat, dus wil het graag met wat techniek doen.
Ik heb fijn en stijl haar, maar niet “pin-straight” en wat oude laagjes. Kan ik die laagjes zelf ook aanpakken?

mijn kapsel

Hier is mijn structuur, ene kant net geborsteld met serumpje (anders krijg ik pluis haar vaak) en andere kant zonder iets uit bed.

1 like

Ik heb een vergelijkbare structuur en dikte haar. Heb een aantal jaar mn haar zelf geknipt. Ik keek daarvoor o.a. ook naar Brad Mondo. Helemaal in zn oudere filmpjes geeft hij echt goed uitleg over wat je moet doen en waarom. Ook de fails van wannneer iemand iets anders doet zijn leerzaam, omdat hij daarin uitlegt waarom het fout is.
Top tip is in ieder geval om echt een goede kappersschaar te gebruiken.

Ondertussen ga ik zelf wel weer naar de kapper, want vind dat toch een mooier resultaat bij mijzelf.

3 likes

Ik knip tegenwoordig ook mijn eigen haar in een butterfly cut en mijn curtain bangs knip ik ook zelf. Heb op TikTok gewoon verschillende tutorials gekeken, o.a. van Brad Mondo die hierboven wordt genoemd. Met een kappersschaar is dat prima te doen!

2 likes

Ik gebruik nu meer dan een jaar vichy dercos shampoo en het is het enige dat zo langdurig heeft geholpen voor (tegen) mijn gevoelige hoofdhuid. Ik gebruik zowel die voor normaal/vet haar als voor droog haar. Ik heb gewoon nooit meer jeuk!! :exploding_head:

4 likes

Ik word op Insta doodgegooid met advertenties over de Mae Airstyler, zou net als de Dyson Airwrap moeten werken. Iemand hier eens geprobeerd?

1 like

Oh wat goed! Misschien ga ik die dan ook proberen. Ik heb nu shampoo en conditioner van Dr Leenarts en dat is op zich oké, maar niet altijd. Echt irritant deze zoektocht. Welke gebruik je precies? Die blauwe, kalmerende lijn?

Ik heb die food for soft van Matrix die hier wel eens genoemd wordt ook in huis en daar kan ik helaas niet meer tegen, dus maakt m’n vriend die op. En elke keer als hij dat gebruikt dan ruikt het zo lekker in de badkamer en als hij langsloopt! Echt jammer dat ik er niet meer tegen kan.

1 like