Deze twee! Ik weet niet wanneer je schilfertjes hebt en wanneer het roos is, maar het is iig ook anti jeuk
Deze twee! Ik weet niet wanneer je schilfertjes hebt en wanneer het roos is, maar het is iig ook anti jeuk
Ohh misschien is dat het
Ik heb ook heel dik en veel haar en toen ik nog lang haar had broeide het heel erg en kreeg ik jeuk en soms was het zo erg dat mân hoofdhuid ervan kapot ging. Nu heb ik kort haar en broeit het niet meer zo erg, maar soms na het wassen jeukt het wel. Jeetje dat ik hier zelf niet aan gedacht heb haha. Ik denk dat het dan misschien een combinatie is van een gevoelige hoofdhuid + dik haar. Shampoos met veel parfum erin prikken bijvoorbeeld ook. Ik ga die shampoo eens proberen. Bedankt voor de tip!
Ik had het ook nooit zelf bedacht, toevallig (of juist niet dus haha) dat je hetzelfde hebt! Ja ik kan shampoos ook echt vrijwel direct voelen prikken en branden! Heb ook lang zo natuurlijk mogelijke shampoos geprobeerd maar dit is tot nu toe echt het enige dat echt werkt voor mij. En vorig jaar ook eindelijk een betere föhn gekocht (had een föhn van âŹ15 altijd haha nu van ghd), dat maakt het föhnen ook wat minder lang werk.
Dit heb ik ook ooit gebruikt n.a.v. tips op dit forum en was toen het enige dat hielp na heel veel verschillende dure producten tegen roos, schilders, droge huid, jeuk etc op mn hoofdhuid. Ik heb het een paar weken gebruikt en kon toen gewoon weer over op ânormaleâ shampoo ![]()
Ik zie dat Sansbeauté een dupe heeft van de dyson airstraight/airwrap en bijv. Tymo airflow. Is er iemand hier die een apparaat van dat bedrijf heeft en is het iets? Het scheelt best veel geld.
Ik heb voor het eerst in mân leven mijn haren geverfd / laten verven. Ik vond het wel een beetje spannend. Maar ik ben tevreden.
Ohhh wat heb je prachtig haar!
Merk je echt veel verschil met een duurdere föhn? Ik heb er altijd van Philips of Braun gehad. Nav jouw bericht keek ik naar ghd maar wat een geld (al zie ik dat ze ook modellen hebben die geen 300/400⏠kosten). Wat voor verschil merk je? Is het alleen het snellere drogen?
Die van mij was 120 of 130 euro volgens mij. Ja het is sneller, maar dat verschil heb je al snel want mijn oude föhn raakte altijd oververhit voor mijn haar voor de helft droog was en moest dan afkoelen. Dus dat was een vrij sneue situatie. De standen zijn sterker, de föhn kan ook echt hard blazen zonder hitte. En mijn haar voelt ook echt anders, luchtiger ofzo. Wat fijn is omdat ik echt dik en zwaar haar heb. Maar ik heb echt geen idee of een föhn van 50 euro helemaal hetzelfde zou doen. Mijn kapper adviseerde er een van dit merk, die was nog 50 euro duurder ofzo dan die ik heb gekocht, ik vond dat teveel.
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik heb juist heel fijn en glad haar, maar ben ook altijd lang bezig om het droog te krijgen. Mijn huidige föhn loopt op zijn einde, ik ga dit overwegen!
Voor de mensen die hun haar ook blonderen: hebben jullie ook dat het zo snel âlelijkâ wordt? Soort warm, vale blonde kleur? Ik heb nu 3 maanden geleden fullhead highlights laten zetten, daarvoor was het iets donkerder maar had ik ook al wel highlights. Eigenlijk was het na 2 of 3 weken al niet zo mooi meer omdat de toner er toen al uit ging en ik heb van mezelf gewoon veel warmte in mân haar. Dit heb ik eigenlijk elke keer als ik veel highlights heb.
Zit echt te twijfelen of ik niet gewoon weer helemaal donker wil want ik ben me er nu meer aan aan het storen dan dat ik er blij mee ben en het kost ook wel gewoon echt veel geld.
Of doe ik nou gewoon iets geks? Ik was mân haar 3x per week waarvan 1x met zilvershampoo. Gebruik weinig hitte en geen heftige shampoo.
(Logisch dat het na 3 maanden niet zo mooi meer is en je moet laten bijwerken bij de kapper hoor, maar vind 2 tot 3 weken toch wel erg snel)
Ik heb dit ook wel en wat ik doe op aanraden van mân kapper is zilvershampoo op droog haar erin doen en dat 45 mins laten zitten en dan pas eruit spoelen. Dat haalt een hoop warmte weg.
Ik heb er alleen niet elke week zin in dus doe dat 1 x per maand zo ongeveer.
Heel mooi! En wat een bos haar ook. Mag ik vragen naar welke kapper je bent geweest?
Thanks! Rob Peetoom in Rdam.
Mijn ervaring met blonderen is ook dat je kleur zo ongeveer iedere wasbeurt iets veranderd, en je er daarom de hele tijd mee bezig bent. Ik had 3 verschillende zilvershampoos en dan nog van alles van olaplex om het mooi te houden. De kleur was alsnog maar ongeveer 5% van de tijd zoals ik het echt wilde. Ik was er op een gegeven moment helemaal klaar mee. Heb nu gewoon mijn eigen kleur en god wat scheelt dat een tijd, geld en energie. ![]()
Maar om terug te komen op je vraag: volgens mij is dat dus gewoon normaal hoor. Mijn kapper maakte mijn haar altijd net iets assiger dan ik wilde omdat het inderdaad in de eerste week al weer warmer wordt.
Haha omg ja zo herkenbaar. Ik sleep ook zoveel zooi mee aan conditioners en maskers en zilvershampooâs mee in mân werkkoffer. Echt krankzinnig eigenlijk want ik vind mân haar er zelden goed uit zien qua kleur. Denk dat ik toch ook maar weer terug ga naar donkerder.
Heb jij het zelf terug geverfd naar je eigen kleur of bij de kapper of uit laten groeien?
Ik denk dat je je het meest ergert indd aan het uitwassen van je toner. Je kunt zelf ook een toner opfrisser doen tussendoor? Is eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld en een stuk minder prijzig dan alleen een toner bij de kapper. Ik gebruik zelf wella color touch met wella color touch emulsion 1,9% (zodat het een semi transparante toner is, geen dekkende kleur). Maar zou anders even met je kapper overleggen wat zij gebruikt? Veel kan je gewoon als consument bestellen bij bijvoorbeeld haarspullen.nl
Ik ben nog een paar jaar bezig geweest met het uit laten groeien. Ik zette steeds iets minder highlights over mijn uitgroei, en uiteindelijk nog een paar keer een balayage laten doen. Maar mijn haar was ook wel heel blond en heel lang. Denk dat het bij jou iets minder lang zal duren.
Je kunt volgens mij ook je haar richting je eigen kleur laten verven. Maar omdat er geblondeerd haar onder zit vervaagd dat volgens mij weer. Dus daar zitten ook allemaal haken en ogen aan.
Ik heb geen ervaring met helemaal blond maar wel met dyi highlights en balyage. Om die op kleur te brengen of foutjes te corrigeren gebruik ik Kis, die heeft professionele maar foolproof toners, dat scheelt echt veel geld ten opzichte van naar de kapper
Ik deed ook altijd fullhead highlights en merk juist als ik zilvershampoo gebruik, dat het dan zo âdonkerâ wordt. Te assig terwijl ik juist helder en licht wil. V
Bij mij helpt het om een claryfying shampoo te gebruiken, ik heb nu de Amino Mint van ik geloof Kerastase en die is top.