Haar/ kapsel topic #2

Excuus als de vraag al eerder is gesteld, maar heb nog niet eerder in dit topic gekeken. Ik lees in andere topics weleens over de Dyson… werkt deze goed als je je krullen steil wil hebben- en bestaat er ook een goeie dupe? Sorry ben echt een noob hierin

1 like

Hangt denk ik een beetje af van het type krul dat je hebt. Volgens mij heeft de nieuwste Airwrap een opzetstuk om te stijlen. De oudere versies hebben alleen van die borstels waarmee je het glad kan fohnen.

Ik weet dat veel mensen hier de Shark flexstyler hebben, dat schijnt een goede dupe te zijn.

2 likes

Hmmm oké thanx! Twijfel of dat dan de beste manier is om mijn haar snel te stijlen. Ga nog even verder op onderzoek uit haha

curls

3 likes

Ik kon met de airwrap m’n golvende haar absoluut niet steil krijgen. Wel met de dyson airstrait!

3 likes

Ik heb ongeveer dezelfde krul, dik haar, en met de ronde fohn Borstel van airwrap krijg ik het wel goed stijl maaar moet wel zeggen het duurt wel echt lang en best vermoeiend. Ik heb dan wel dat het krult bij mijn punten, die krijg ik niet zo stijl als met een stijltang maar vind dat wel mooi

1 like

Mijn natuurlijk haar is zo. Ik kan mijn haar er niet kaarsrecht mee krijgen als bij de stijltang. Maar wel mooi glad gefohnd met de fohnborstel. Je krijgt ook een borstel bij om je haren recht te maken maar in de puntjes krult het toch wel wat. (Oude Dyson versie heb ik ).

1 like

Een toner is eigenlijk een soort kleurspoeling. Dus hoe vaker je wast, hoe sneller die eruit gaat. Misschien dat je die 3x per week wassen kunt oprekken naar 2 of 1. Op die manier blijft het iets langer mooier.

Verder zou ik je kapper vragen om advies.

1 like

In aanvulling op wat al is gezegd:
Misschien eens overleggen met je kapper of de highlights iets lange kunnen blijven zitten (om de highlight wat minder warm te maken)
Misschien ook even kijken naar een andere zilvershampoo?
En mij werd geadviseerd de eerst paar weken juist niet met zilvershampoo te wassen omdat het vrij agressief is en je daarmee de toner er snel uitwast.

1 like

Ik zou stoppen met zilvershampoo wassen, dat deed mijn haar niet goed en zelf een toner aanbrengen eens in zoveel tijd. Dat is niet heel ingewikkeld of duur, je wast de toner die hun na het blonderen gebruiken uit en juist die toner zorgt voor een mooiere kleur blond. Mijn eigen kapper raadt vaak aan om terug te komen na 4-6 weken voor enkel een toner als ik de kleur zie vervagen. Maar dat kan je zelf ook natuurlijk!

1 like

Ik heb advies nodig. Ik ben mijn saaie haar helemaal zat. Het is langzaam grijzig aan het worden. Wil het dus ooit laten verven bij de kapper, maar ben nog niet zo ver. Gebruikt iemand een fijne kleurspoeling oid?

Ben er echt helemaal uit. Wat zijn fijne manieren voor haar krullen? Stijltang? Krultang? Tips zonder een rib aan spul kwijt te zijn?

1 like

Ik heb highlights in m’n haar om ervoor te zorgen dat mijn grijze haren minder opvallen. Het is alweer even geleden dat ik nieuwe highlights heb laten zetten en mijn haar is bij de aanzet best donker dus ik ben eigenlijk weer aan nieuwe highlights toe. Het enige is dat ze die normaal natuurlijk door je hele haar en lengte zetten, maar dat betekent ook dat ik met elke set highlights steeds blonder wordt. Dus eigenlijk wil ik dat de uitgroei van m’n highlights bijgewerkt wordt maar niet per se de lengte. Soort omgekeerde balayage dus eigenlijk. Maar dat kan denk ik niet hè?

2 likes

Omgekeerde balayage is volgens mij wel iets wat je kunt boeken bij salons, maar dat weet ik niet zeker want ik heb nog nooit m’n haren laten verven. Zit er wel aan te denken om highlights/balayage te laten doen, ook vanwege grijze haren en gewoon eens om te proberen.

Je kan dan deels highlight Ms en deel lowlights doen. Meestalis dat dezelfde prijs als 1/2 of heel hoofd highlights

1 like

Heeft iemand hier de k18 droogshampoo geprobeerd? Op een of andere manier trekt het me toch wel haha.

2 likes

Ik. Ik vind ‘m heel chill. Te chill voor de achterlijke prijs maar ik vind ‘m ook wel vrij zuinig in gebruik. 10/10 would buy again.

2 likes

Shit hahaha! Geen mega stroef gevoel? Dat zie ik online veel. Heb best wel fijn haar dat snel statisch is enzo, dus dat houdt me een beetje tegen.

1 like

Ik ben het eens met @mikselke, echt de beste droogshampoo ooit. Zelfs als mijn haar bijna frituurvet is helpt het echt goed. Je moet in het begin ffe stoeien met hoeveel je moet gebruiken en niet te dichtbij sprayen, dan wordt het niet stroef. Als je echt veel gebruikt wel een beetje. Maar Batiste bijvoorbeeld werd mijn haar echt veel stroever van en dat gaf soms ook nog af, dit niet. Wel duur maar het waard dus!

3 likes

Dankje! Ik ga het toch maar eens proberen dan :grimacing:

Vind de stroefheid ook meevallen tov alle andere droogshampoo’s die ik ooit heb geprobeerd (en dat zijn er veel haha). Heb zelf net als jij relatief fijn haar.

3 likes

Werkt Kérastase nou echt beter dan drogisterij?

Mijn haar is sinds een jaar niet te doen. Zooo droog en splijt zo snel. Nooit eerder last van gehad.

1 like