Haar/ kapsel topic #2

Ik vind de oranje fles van Amika heel fijn!

Edit: the wizard heet ie

1 like

Ik gebruik altijd gliss total repair anti klitspray, staat op dat ie ook als heat protection werkt. Ruikt ook nog lekker vind ik

1 like

Ik heb sinds hele lange tijd weer eens zelf m’n haar geverfd met permanente verf, maar het is best heftig geworden qua kleur en ben niet zo tevreden. Het is rood, dat was de bedoeling, maar veel feller dan verwacht, eigen haarkleur is bruin.

Maar nu ben ik wel benieuwd of ik het nog wat subtieler kan maken. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld zilvershampoo bij rood/bruin haar? Of ander trucje? Kleur er over heen heeft denk ik alleen zin als het donkerder is lijkt me, dus weet niet of dat een optie is.

je kunt er een toner op zetten, je haarkleur wordt dan wel wat donkerder. zou dan naar de kapperswinkel gaan voor advies.

als je wil experimenteren kan je ook nog gewoon van die (goedkopere) manic panic achtige kleurspoelingen halen en het afhankelijk van je kleur rood (moet je ff op een kleurwiel kijken) neutraliseren met een tint groen. maar dan haal je wel echt rood weg dus ik zou wel loktest doen eerst of het niet te koel/bruin voor je wordt. zilvershampoo kan je ook proberen maar dat is wel meer voor geel weghalen.

als je op tt op neutralize red hair (toner of green) zoekt krijg je best wat resultaten, zie dat ze daar ook onnatuurlijk gekleurde haarverf/toner gebruiken

1 like

Thanks! Ga dit even uitzoeken

Is het niet gewoon een kwestie van paar keer wassen? Denk dat je de felheid er snel uit wast.

5 likes

Ik zou even kijken hoe het is na een paar keer wassen.
Ik verf mijn haar hazelnoot blond en dat is ook altijd nogal oranje na het verven. Maar dat is na een keer wassen al een heel stuk minder en daarna trekt het helemaal weg en dat gaat snel.

3 likes

En @Huismus ja dat wordt de eerste stap, benieuwd of dat een beetje helpt! En begin er ook wel klein beetje aan te wennen
Deed vroeger mn haar met henna, dus dat was in het begin ook altijd vrij fel, maar hierbij heeft de kleur denk ik gewoon een beetje anders uitgepakt. Ach ja :sweat_smile:

2 likes

Wat is jullie favoriete supermarkt shampoo die goed schuimt?

Loving Blends (de honing versie, ruikt ook echt goddddelijk) bij de AH!

2 likes

Elvive dream lenghts!

5 likes

Heb je deze uiteindelijk nog gekocht en zo ja, hoe bevalt het

Ja! Het was op zich echt prima spul, maar ik ben toch weer terug bij Olaplex omdat dat net wat voedender is voor mijn haar (ik heb in mijn nek hele droge plukken die met olaplex wel echt weer even verdwenen zijn en met kruidvat merk nog zichtbaar waren). Maar ik was zeker niet ontevreden voor dat geld

3 likes

Top, misschien toch een gokje wagen dan. Alhoewel ik mezelf ook wel echt herken in die droge haren in de nek

Elke keer als m’n haar eindelijk weer een soort van lang is, irriteert het me zo erg dat ik het direct weer af wil knippen. Ik heb het nu 2 jaar laten groeien en ik ben echt zo :pinching_hand:t2: dichtbij om weer naar de kapper te gaan ervoor. Echt zo stom. En dan vervolgens heb ik weer spijt erna.

Samenvatting

• Ja, knippen
  • Nee je krijgt sowieso spijt, doe het niet

0 stemmers

Je hoeft het niet per se weer korter te knippen toch, soms is het even goed in model knippen genoeg om je weer chill te laten voelen.

7 likes

Ja klopt, alleen mijn haar is best wel dun en er valt niet echt model in te knippen. Tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe. Het blijft altijd een beetje zo hangerig aan de onderkant en niks blijft ook zitten qua krullen enzo.

2 likes

Wij hebben dezelfde haarstructuur en dan staat iets korter gewoon ook voller vaak. Mijn dunne haar komt altijd beter tot zijn recht als het korter is!

4 likes

Ik denk na t knippen altijd dat ik een zieke babe ben en dan twee maanden later kan t niet snel genoeg weer lang zijn.

1 like

Is er hier iemand die wel eens een keratine treatment heeft gedaan? Is het de moeite waard?

1 like