Haar/ kapsel topic #2

Hoelang kun je het rozemarijnwater gebruiken? En leg je het flesje in de koelkast of kan dat ook op kamertemperatuur?

1 like

Ik bewaar het in de koelkast max een week

1 like

Thanks! Dan ga ik dat ook doen

1 like

Echt moooi resultaat! Ik ga maar eens een routine bedenken, dankjewel :blush: nu nog op zoek naar een olie voor een oliemasker die ik 8 uur kan laten zitten.

3 likes

Hoe gebruiken jullie dat rozemarijnwater? Lees veel verschillende dingen online (van elke dag sprayen tot alleen als spoeling gebruiken als je wast).

Elke dag een spray op je hoofdhuid. Spoeling haalt denk ik niet zoveel uit, want dat was je meteen uit.

Nou ik kap met die stomme dyson hoor dag. Wat ik ook probeer, niks blijft zitten. De groeten.

3 likes

Ja ik! Rijst is gewoon proteïne, net als bijv keratine wat vaak in haarproducten zit! Dus in die zin werkt het hetzelfde. Bij mij werkt het heel goed om m’n haar glanzender te maken en de krul in m’n haar beter vast te houden.

Niet elk haar houdt van proteĂŻne trouwens, sommige mensen kopen ook juist alles zonder omdat het hun haar droog maakt. Dus dat zul je even zelf uit moeten proberen :slight_smile:

5 likes

@PrincessPeach toevoeging: volgens internet houdt alleen high porosity hair van veel proteĂŻne. als je haar minder poreus is, kan het juist heel slecht zijn. je kan het testen door een haar in een glas water te doen

hair-health-float-test

8 likes

Welk haarmasker en haarolie zijn het beste? Ik moet ketoconazol shampoo gaan gebruiken en ik weet dat het mijn haar echt als touw gaat maken. Nu wil ik het heel erg goed gaan verzorgen en dat kan dus alleen met maskers en olie. Prijs maakt niet zoveel uit. Mijn haar is niet geverfd en donker bruin.

Het is ook een beetje afhankelijk wat voor soort haar je hebt. The Blowout Professor vind ik een fijn kanaal om te volgen: https://youtube.com/@BlowoutProfessor?si=xgMHckxZfrSwbCU0

Merken die ik fijn vind zijn Kerastase, Olaplex en een bond repair shampoo. Zelf gebruik ik nu die van L’OrĂ©al waar ik al goede resultaten mee behaal. Mijn haar is erg beschadigd geweest en begint nu beetje bij beetje op te knappen.

Voor conditioner vind ik alles van Kerastase fijn. Maar het belangrijkste om te gebruiken is een leave-in conditioner zodat je het tussen wasbeurten in ook kan verzorgen. Zelf heb ik de olie (#7) en lotion (#6) van Olaplex en een leave in van Pureology. Maar dit is wel vaak even testen of het je haar niet vetter maakt.

Welke ketoconazol ga je gebruiken? Daar ben ik zelf nog op zoek naar

3 likes

Bedankt voor al je uitgebreide info! Ik ga eens even kijken. Ik ben nu niet thuis dus kan even niet kijken welke shampoo ik heb gekregen. Kan het je later even laten weten!

1 like

Voor haarmasker; Miele!
Op de verpakking staat 20 min inwerktijd, dat vind ik onder de douche te lang dus ik gebruik het maximaal paar minuten en daaruit echt super goed resultaat.

1 like

Gisteren heb ik een afspraak bij de kapper gemaakt voor een korte coupe. Ga op reis en wil het nu een keer echt doen. Twijfel nog tussen ‘lang-kort’ en zo goed als millimeter kort (en uiteraard alles daar tussenin). Heb van mezelf slag/lichte krullen, wat ik het niet makkelijker vind maken. Iemand inspiratie of ervaringen met korte coupes?

Als je kort haar wilt omdat je dat gemakkelijker lijkt dan kan ik je wel uit de droom halen, dat is het niet helaas. Ik heb al jaren kort haar, maar föhnen met een versteviger, modelleren met wax en haarspray is wel een must anders zit het nergens naar. Ik weet niet hoe lang je het nu hebt, maar voor mijn gevoel is langer haar meestal gemakkelijker. Of je moet echt voor mm gaan (wat is bij de meesten wel heel mooi vind staan!)

6 likes

Zoo ik heb kerastase resistance ontdekt en wat een topspul. Maar ik vind shampoo van 5 euro al duur, laat staan 35

1 like

Wel een heel gaaf kapsel!

3 likes

Ik vind voor mezelf kort haar juist veel makkelijker dan langer. Het zit gewoon altijd goed. Als ik het langer had zat het me juist steeds nergens naar. Ik was het 1x per week, style het en dan zit het tot de volgende wasbeurt perfect. Alleen inderdaad wel maandelijks naar de kapper, ik laat zelf vaak dan alleen de contouren doen wat een tientje kost.

Inspiratie

60bed7a616b1614f4110c2d3dcdaef15

Dit heb ik gehad ook maar dan met een lange pluk nog aan de zijkant;

Ik heb ook meerdere keren dit idee gehad, asymmetrisch en ook heel tof met krullen;

3 likes

Ik heb mijn haar een paar tinten donkerder geverfd met een pakje verf van L’Oreal, maar het is behoorlijk patchy geworden. De kleur vind ik gelukkig wel mooi waar het goed gedekt is :stuck_out_tongue:

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en wat is nu mijn beste optie? Kan ik er dit weekend nog een keer overheen of is dat echt funest voor mijn haar? Met hoe het nu is durf ik ook niet naar mijn werk te gaan hahaha.

Als je het nog eens met dezelfde kleur verft wordt het veel donkerder dan dat het nu is, weet niet of je dat wilt?
Zou anders toch proberen om naar de kapper te gaan voor advies.