Haar/ kapsel topic #2

Haarmousse inderdaad! Mijn favoriet is the 2day volume van Wella. Aan het eind nog even een (ik gebruik dezelfde lijn van Wella) haarlak eroverheen.

2 likes

Ik gebruik sinds kort de whipped moisture mousse van REF, voor net wat meer volume.

1 like

Amika the wizard!

2 likes

Ik verf m’n haar zwart met kappersverf, elke 4 weken doe ik de uitgroei. Maar als zwart haar uitgroeit dan lijkt de uitgroei zo dun en in de scheiding van m’n haar lijkt het alsof ik kaal word of als mijn haar zo open valt zeg
en je mijn hoofdhuid ziet, dus daar wil ik vanaf. Wil het liefst terug naar mijn eigen haarkleur en dat is middenbruin.

Kan ik dat doen met deze Kruidvat color remover? Dus eerst alle zwarte verf uit mijn haar halen.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-color-remover-donkere-tonen-haarontkleuring/p/2920765

Bij dit meisje is dat goed gegaan, zij wilde ook van zwart naar bruin:

https://vm.tiktok.com/ZGdagkomt/

In de comments lees ik dat je het beste toch het pakje voor licht haar kunt kiezen om het zwart er goed uit te halen.

Klinkt dit allemaal een beetje logisch?

En welke kleurhoogte kan ik er daarna overheen doen om een middenbruine kleur te krijgen? En kan dat meteen op droog haar of moet ik een paar dagen wachten met kleuren?

Ik heb vandaag bij de DM in Duitsland allemaal producten gekocht en net mn haar gewassen volgens de Abbey Yung methode! Ben erg benieuwd.

Heb alleen niet de filmpjes van Abbey gekeken op TikTok, maar van “hair by Gaby”. Zij legt de methode in het Nederlands uit en laat ook producten zien die in Nederland (en dus ook deels in Duitsland) te koop zijn. Ben alleen vergeten om een bond repair shampoo te kopen haha.

2 likes

Haar ken ik helemaal niet, maar ik zit ook niet op TikTok. Ben wel benieuwd naar de producten die je dan in Nederland/Duitsland kan kopen.

Ik denk dat een bond repair shampoo niet veel toevoegt ivm een normale shampoo, als je haar maar goed schoon is na het wassen. Een bond repair leave in mask zoals K18 of living proof zal veel meer effect hebben.

1 like

Werkt dit linkje?

Ik heb vooral producten van l’oreal gekocht want ik kan op dit moment die echt dure producten niet betalen haha.

6 likes

Hij werkt, maar gebruik je dan al deze stappen iedere keer?

Nee dat hoeft niet, bij sommige stappen is eens per 2/3 weken voldoende. Ik heb gisteren meegeschreven met de TikToks van Gaby met uitleg zodat ik het zelf ook af en toe kan nalezen

lang verhaal

Stap 1: pre-shampoo treatment
Om haarlengtes te beschermen tegen het haarwasproces + extra verzorging. Optionele stap, vooral goed als je haar snel in de klit gaat na wassen of wanneer je droog en beschadigd haar hebt.
Natuurlijke haarolies of haarmasker gebruiken.
Als je haarmasker gebruikt als pre-shampoo treatment dan is het belangrijk om je haar volledig nat te maken, bijv. met waterspuit. Goed vochtig maken en daarna masker aanbrengen. 1 tot 2 uur voor douchen aanbrengen en met vershoudfolie wrappen zodat het niet uitdroogt (als het indroogt terwijl je wacht kan het tegengesteld effect hebben).
Kan je elke keer voordat je doucht doen, maar als het te zwaar is voor je haar (je merkt dat je haar volume verliest) dan maar 1x per week doen.
Wanneer je bond repair doet geen olie doen op dezelfde dag.

Stap 2: detox/clarifying shampoo.
Belangrijk als je snel vet haar hebt of hoofdhuidklachten. Gebruik je voordat je je reguliere shampoo gebruikt, zorgt ervoor dat je hoofdhuid en haar een volledige reset krijgt en alle build-up verdwijnt. In principe is 1x per week voldoende maar als je snel vet haar hebt dan is elke keer gebruiken ook prima. Detox shampoo droogt uit, dus alleen op hoofdhuid gebruiken, haarlengte vermijden.

Stap 3: reguliere shampoo
Geen optionele stap, elke keer gebruiken. Ook hierbij haarlengte vermijden. Alleen op haarlengte als je veel styling producten hebt gebruikt, dan eventueel verdunnen met water want droogt anders erg uit.

Stap 4: bonding treatment
1x per 2/3 weken reguliere shampoo vervangen voor bonding shampoo. Kan ook vaker als je beschadigd haar hebt.

Stap 5: haarmasker
Onmisbare stap als je last hebt van droog haar wat voeding kan gebruiken. Kan elke keer na shampoo worden gebruiken. Als je al bij stap 1 haarmasker hebt gebruikt dan kan je beter na het wassen het haarmasker overslaan en voor een conditioner kiezen.

Stap 6: conditioner
NĂĄ haarmasker want haarmasker is een voedend product en conditioner sluit je haar af.

Stap 7: hairgloss
Zorgt vooral voor glans. Als je dit gebruikt eigenlijk ook altijd masker of conditioner (of allebei) gebruiken want het verzorgt niet echt. Een keer per 2/3 weken gebruiken is voldoende. Het is meer een behandeling dan eenmalige conditioning.

Stap 8: leave-in conditioner en heat protection

Stap 9: Style sealer: haarolie en -serum.
Belangrijke stap als je droge haarpunten hebt.
Haarolie kan 2x per dag: voor het slapen en als je wakker wordt. Je kan het eigenlijk niet te vaak gebruiken, je kan wel te veel gebruiken. Als je haar vet wordt van de haarolie dan gebruik je of te veel, of de olie is te dik voor jouw haar. Een of twee drupjes is vaak al voldoende.
Als je beschadigd haar hebt is olie soms niet voldoende, dan kan je voor je olie een serum gebruiken. Kan ook onbeperkt.

Stap 10: styling producten

10 likes

Oh thanks voor de uitgebreide info! Ik ga me hier eens in verdiepen

2 likes

Als je TikTok hebt zou ik ook zeker haar filmpjes eens bekijken! Ze laat bijv. ook zin hoe je conditioner het best kan indoen en hoe groot verschil je hebt in glans tussen twee verschillende borstels. Misschien dat ze ook wel op insta zit trouwens, dat heb ik niet bekeken.

2 likes

Ik heb tiktok, dus ga ik zeker bekijken!

1 like

Wow wat handig dit, thanks voor het delen! Helemaal die Canva met producttips. Mijn haar is echt super droog en voor m’n gevoel werkt niks. Het viel m’n kapper ook al op dat m’n haar heel droog en dof is. Ik heb net mijn haar gewassen met de producten die ik al had en heb eerst een haarmasker gedaan en daarna een conditioner en het voelt nu al veel zachter :open_mouth: Ik had ook nog een flesje jojobaolie wat ik heb overgegoten in een pipetflesje en daar heb ik wat drupjes van in mijn haar gesmeerd. Ik zag dat Etos en Kruidvat een aanbieding hebben op L’OrĂ©al en Garnier en ben van plan morgen wat producten te kopen die ik nog mis. Ik ben heel benieuwd hoe mijn haar over een tijdje is als ik dit even volhoud. Ben helemaal klaar met dat droge haar, dus ik hoop echt dat het werkt :crossed_fingers:

5 likes

Haha ik had die canva link wel gezien maar geen zin om te openen. Ik heb nu bonding pre shampoo en serum van kruidvat eigen merk en shampoo en conditioner van syoss gekocht (ook voor bond). Nouja misschien koop ik nog wat spulletjes van die canva bij de kruidvat :sweat_smile:. Zo dom dat ik die niet geopend had.

3 likes

Ah joh, misschien werkt dit ook al voor je! Die Elvive-lijn van L’OrĂ©al en die ene honing shampoo van Garnier zijn echt altijd wel ergens in de aanbieding naar mijn idee. Je kunt het altijd later nog kopen toch? :smile: En als je het nog niet gebruikt hebt kun je het eventueel ook terugbrengen als je toch liever die uit de Canva hebt. Bij de Kruidvat zijn ze niet zo moeilijk vaak.

2 likes

Haha ik merkte ook al direct verschil! Ik waste ook altijd mijn volledige haar met shampoo (dus inclusief de haarlengtes) maar ben ik nu ook mee gestopt want dat zou ook uitdrogend werken. En ik verdeel bij masker/conditioner mijn haar nu eerst in meerdere secties zodat al het haar product krijgt en niet alleen de buitenste laag. Achteraf gezien zo logisch maar heb er gewoon nooit over nagedacht. Allemaal tips die ze op haar TikTok deelt (en Abbey Yung zelf trouwens ook).

Als je droog haar hebt dan zou ik ook kijken naar een serum en dan dus eerst serum aanbrengen en daarna olie. Dat kan meerdere keren per dag.

1 like

Wow, super dit, dank je wel! Heb het meteen naar mezelf gemaild en opgeslagen.

Ik ga eerst een kuurtje van 6 weken doen van de L’OrĂ©al fibre boosterlijn en ga daarna hiermee aan de slag al kan ik sommige dingen nu al wel toepassen zoals shampoo alleen op de hoofdhuid en pre-shampoo.

2 likes

Haha ik heb voor het douchen even een video van Abbey Yung gekeken (ik kende haar niet) en ze gaf hele praktische en duidelijke tips. Heel fijn! Ik heb niet zo lang haar, dus het is niet echt nodig om het in secties te verdelen en ik kan soms niet anders dan mijn haar ook meenemen omdat het zo kort is. Ik heb door haar wel eerst mijn shampoo opgeschuimd en dan op mijn hoofdhuid gedaan en ook goed aan de achterkant ingemasseerd.

Goeie tip van het serum! Ik heb eentje van L’OrĂ©al van de hydra hyaluron lijn. Die staat niet als tip ertussen (wel wat shampoos van die lijn), maar die ga ik eerst maar op die manier proberen. Wie weet werkt dat ook al wel! Ik heb bij Bol zo’n L’OrĂ©al gloss besteld, die kon ik hier bij de Etos en meerdere Kruidvats (Kruidvaten?) niet vinden. Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Gebruik jij dat ook?

2 likes

Ja ik heb die roze gloss van L’Oreal! Voor mijn gevoel glansde mijn haar er wel meer door, maar ik heb geen voor-foto’s gemaakt dus weet niet in hoeverre het er echt is of dat ik het gewoon wil zien hahaha.

Shark FlexStyle Haardroger en-Styler | Kruidvat https://share.google/U8pfv6QrRfK7Zulc9

Leek me een goede aanbieding

Als je het toevoegt is het 179.99, denk alleen dinsdag geldig? Ik ga het proberen voor op die prijs.

2 likes