Haar/ kapsel topic #2

Haha ja mijn collega’s die geven helaas niet zo veel om haar tot nu toe. Ik ga sowieso even een sample vragen van die WOW Dreamcoat, dat verkopen ze hier ook. Wellicht dat dat iets werkt. En anders maar gewoon accepteren denk ik. Voordeel is wel dat ik hier bijna altijd een good hair day heb, maar soms wil ik gewoon even de krul erin of een blowdry.

Het is weer de tijd van het jaar, meer haaruitval vanwege temperatuurwisseling.
Dus ik dacht: ik doe eens even een haircare-dag met een scalptreatment. Met een olie die ik in een verleden al wel vaker gebruikte.

Ging net mijn haar wassen en mijn god, er vielen hele strengen uit :sob: ga echt nooit meer haarolie op mijn hoofdhuid doen, echt weer geinfluenced door tiktok.

Het is niet dat ik nu kaal ben, maar het voelt ook gewoon minder vol aan :sob:.

2 likes

Dat komt toch niet door de olie. Denk dat je het eerder hebt losgemasseerd.
Tenzij het een olie van veet ofzo was

24 likes

Lijkt me sterk dat een olie ervoor zorgt dat de helft van je haar binnen een uur uitvalt

5 likes

Mijn haar is vandaag gekruld met een stijltang op een evenement en mijn krullen zitten er nu nog gewoon in, terwijl ze met een krultang en airwrap al snel uitzakken. Het merk was golden curls, maar dat was voor mij een onbekend merk en vond het een beetje spannend met garantie etc. Heeft iemand hier aanraders voor een stijltang om mee te krullen en niet mega slecht is voor je haar? Ik heb zelf steil, glad en fijn haar. Ik keek nu naar de steampod 4 omdat ze haren minder beschadigd maar vind het wel veel geld.

1 like

Dat merk is ook via Douglas te koop zie ik, misschien vind je het dan wat minder spannend?

Haha okee, de oliepolitie is here.

Dit gaat een welles-nietesdiscussie worden vrees ik.

Ik masseer mijnn hoofdhuid vaker, maar dan heb ik daarna in de douche (of bed) niet hele plukken loshangen. Ook niet nu in het haarverliesseizoen.

Denk eerder teveel olie op mijn hoofdhuid ofzo. En mijn fijne haar gaat er slecht op.

Je hebt die olie toch vaker gebruikt zei je?
Blame je de olie nou wel of niet lol snap er niks van. Wilde je tips?

6 likes

Oh maakt mij niet uit hoor, wilde alleen aangeven dat het mogelijk een andere oorzaak heeft.

1 like

Dit zag ik inderdaad. Bedoelde meer dat ik het spannend vond om het op de beurs zelf te kopen. Had nooit gedacht dat ik een stijltang zou willen dus kan nu ook meer research doen over welke er nog meer zijn.

Ik wilde graag wat anders, gelukkig heeft mn bestie een kapsalon dus we (zij, haha) is gegaan voor koper
Blij meeee

Samenvatting

Was vandaag ff in de kroeg en alleen maar complimenten gekregen :tada::tada: noem mezelf vanaf nu rooie

33 likes

Ja ik was gewoon even aan het balen.

Maar haalde vanochtend de borstel door mijn haar, en mijn haar voelde zo soepel. Ook bijna geen haarverlies. Dus moet gewoon niet altijd de dramaqueen uithangen.

2 likes

Deze webshop heeft 50% korting op kerastase. Je moet geluk hebben met het erdoor komen, maar het scheelt wel heel veel.

1 like

Het is uiteindelijk de GHD Chronos geworden. Waren toch teveel reviews dat die van Golden Curl het opeens niet meer deed (wel goede garantie) en bij de steampod was ik bang dat de krullen niet zo goed bleven zitten.

Heb ook een hele nieuwe haarroutine van Bumble en bumble besteld voor dun/fijn haar dus hoop dat ik het nieuwe jaar met volumieus haar in kan gaan.

Hoe later jullie je haar lekker ruiken? Parfum kan, maar is wat uitdrogend en heb al niet zo sterk haar.

rede achter mijn stinkende haar

Ik heb vandaag mijn haar met henna geverfd, dit heeft een zeer penetrante aarde geur. Mijn haar ruikt er nu nog naar, dit zal ongeveer een week blijven… het is niet heel erg, misschien dat andere het niet eens heel erg ruiken. Vind het zelf echt niet nice. Vandaar dat ik iets zoek. Wassen helpt niet, het moet gewoon vervagen

Ohh erg hé, als het dan nat werd of ik had gezweet kwam die geur weer helemaal boven :joy:. Ik heb verder geen tips maar herken het wel.

1 like

Haarserum van Balmain. Duur, maar ruikt erg lekker.

1 like

Ik heb deze spray van de Action, die vind ik persoonlijk lekker ruiken en het verzorgt ook nog (enigszins):

1 like

Ik vind deze haarolie ook heel lekker ruiken!

3 likes

Ik heb nieuwe haarproducten (mousse, haarspray) nodig en ben aan het kijken of ik die Abbey Yung-proof kan maken. Maar al die voorgeschreven stappen ontmoedigen me enigszins. M’n fijne haar wordt al vettig bij het idee.

Is hier iemand met fijn, kort/halflang haar bij wie dit een succes was?

1 like