Je kunt ook een paar van die producten gebruiken? Ik gebruik zelf ook niet alles van allll die stappen, maar heb een paar producten gekocht en ben daar wel tevreden over. Ik gebruik bijvoorbeeld een shampoo, conditioner en haarolie van die methode, maar gebruik daarnaast ook andere dingen en ik gebruik ook niet alles altijd. Die haarolie doe ik bijvoorbeeld echt niet altijd en ik skip ook regelmatig een haarmasker.
Weet iemand hier een fijn product tegen een droge, jeukende hoofdhuid door de kou?
Ja! Dit serum:
Officieel hebben ze een ander serum voor hydratatie, maar ik vind deze het prettigst. Is niet vet en het voelt of je moisturizer op droge huid smeert. Direct en prettig gevoel en bij wat langduriger gebruik wordt de huid er soepeler en minder jeukerig. Mijn redding in de winter.
Tot 7 dec is er 23% korting.
Ik heb Abbey Yung ontdekt, ondertussen allemaal nieuwe producten in huis en mijn god wat een werk. Haren wassen duurt nu zo veel langer. Beter wordt mijn haar mooi.
Ik vond het scrollen door de insta post met alle stappen al vermoeiend… Hoe vaak was je je haar? En hoe lang moet je zoiets volhouden voordat je verschil mag verwachten?
Ik was mijn haar meestal om de dag.
De meeste laten voor en na’s zien tussen de 6 en 12 maanden. Maar ik gebruikte vaak alleen shampoo en gemiddeld één keer paar week een conditioner want lui en redelijk makkelijker haar dus ik hoop dat ik wel snel iets van verschil ga zien. Heb nu 3 jaar mijn haar dagelijks mishandeld met de dyson airwrap zonder heat protectant en dat is nu helaas te zien.
Oh ja ik vond je haar wel heel mooi, maar al lang niet gezien. Hopelijk zie je wat sneller resultaat dan 6 maanden maar zelfs dat is nog wel te overzien.
Ik zoek een nieuwe routine want mijn hoofdhuid is enorm droog en pijnlijk gewoon. En ik trek veel aan mijn haar als ik stress heb.
Zou gewoon extensions willen maar niet mogelijk met mijn hoofdhuid nu.
Weet je ook waar de irritatie en jeuk vandaan komt? Je zou eens kunnen kijken naar een shampoo van een dermacare merk bij de Etos, bv de dermocapillaire van Eucerin met de bijpassende treatment. En als je voor 1 moet kiezen zou ik eerder voor de treatment gaan omdat deze op de huid blijft liggen.
Ik had ook een erg droge en pijnlijke hoofdhuid (door de gember shampoo van The Body Shop) en heb daar geen last meer van sinds ik een shampoo en conditioner van die Abbey Yung methode gebruik en nog een masker wat bij de shampoo past volgens het merk (ik heb die paarse lijn van Elvive, iets met hydra). Je hoeft echt niet alles te gebruiken hoor, wat een werk inderdaad haha. Je kunt ook gewoon wat kiezen en kijken wat voor je werkt. Wat bij mij het grootste verschil heeft gemaakt:
- shampoo opschuimen in je hand en dan verdelen over je hoofdhuid
- 2 keer shampoo’en achter elkaar
- eerst haarmasker, dan conditioner
Maar misschien is zo’n verzorgende shampoo inderdaad eerst fijner. Ik geloof dat @Bertha eens eentje deelde van Vichy, die groene. Die zou je eventueel kunnen proberen. Ik heb zelf nog eerst van Dr Leenarts wat geprobeerd, maar dat was hem niet echt voor mij.
Ik zag door de bomen het bos niet meer en heb nu een routine voor mezelf uitgeschreven voor 3 weken en dan valt het me eigenlijk heel erg mee. Ik volg trouwens wel het schema van die Nederlandse meid die haar methodes op Abbey Yung heeft gebaseerd. En die eerste stap met dat folie enzo doe ik niet. Mocht iemand er iets aan hebben:
Zo: gewone shampoo - zilvershampoo- haarmasker - conditioner
Di: gewone shampoo - conditioner
Vr: detox shampoo - gewone shampoo- haarmasker - conditioner
Zo: gewone shampoo - bonding shampoo - bonding conditioner
Di: gewone shampoo - haarmasker - conditioner
Vr: detox shampoo - gewone shampoo - conditioner
Zo: gewone shampoo - hairgloss - conditioner
Di: gewone shampoo - haarmasker - conditioner
Vr: detox shampoo - gewone shampoo - conditioner
Ik doe haar methode ongeveer een maand of 2 en ik merk duidelijk verschil. Mijn haren zien en voelen er een stuk gezonder uit.
Dat is goed om te horen. Ik ben gisteren begonnen denk dat ik iets te enthousiast ben geweest met de leave in conditioner. Mijn haar is echt super glad en zacht, met 0 volume dus de volgende keer iets minder verzorgende producten.
-
Was gestart met 10 minuten de pre shampoo bond repair in mijn (vochtig) haar van L’Oréal elvive. Op de verpakking stond 5min maar dacht het is niet op schoon haar (allerlei producten erin) dus dan kan het wel iets langer.
-
Daarna 2x gewassen met mijn verzorgende shampoo, niet perse Abbey Yung proof, maar wil deze eerst opmaken, dark oil van Sebastian. De Detox shampoo had ik de vorige wasbeurt al gebruikt. En dan heel goed gewassen, elke cm van mijn hoofdhuid (ipv focus op de bovenkant wat ik normaal doe) en mijn hoofd steeds blijven masseren om de doorbloeding te stimuleren.
-
Conditioner, ook van Sebastián. Na een paar min uitgespoeld.
-
Mijn haar in een tulband gedraaid om het meeste water eruit te krijgen. En toen Leave in conditioner, l’Oreal dream lenghts heat protectant spray. Als ik eerder heat protectant gebruikte gebruikte ik te weinig. Had mijn haar nu verdeeld en pukken en alles onder gesprayd.
-
Droog geföhnd zonder speciale opzetstukken en daarna de L’Oréal dupe van het Kerastase midnight serum erin gedaan.
Ik gebruik zelf ook nog een bond repair van livingproof na het douchen 1x pw. Ik was mijn haar zelf 2x in de week. Ik heb vreselijk dik haar en zie het echt niet zitten om het 3x te wassen en dergelijke
Hmm ik heb ook die gember shampoo lang gebruikt. Geen idee verder waar het van komt. Moet me maar eens verdiepen in die Abbey Yung of de Nederlandse versie. Ik heb de stappen bekeken in de canva toen ik in de dm stond en het was zooooveel info. Stond er echt een uur en toen moest ik eigenlijk weg. Probleem is ik heb ook 2 hele grote lades vol met haarspullen. Ga wel gewoon alle tips opslaan en uitzoeken haha
Zowel Abbey als Gaby gebruiken de pre shampoo bond repair shampoo niet als pre shampoo, maar juist als shampoo na je gewone shampoo. En het hoeft ook alleen in je haarlengte gebruikt te worden.
Ik heb zelf dit weekend de ogx heat protectant gekocht bij de DM, daar zit ook leave in conditioner bij in, en heb het idee dat die minder zwaar is.
Ik heb nu een uitgegroeide Franse bob en qua onderhoud was dit top, want ik doe er weinig mee en het zit goed. Nu het kapsel wat is uitgeroeid wil ik voor zo’n kapsel gaan, maar ik vraag me af of dit veel onderhoud vraagt? Ik ben erg lui en als het veel werk kost om in model te brengen, ga ik het weer in mn huidige model laten knippen ![]()
Heeft iemand inmiddels al de nieuwe shark glam multistyler geprobeerd? Wehkamp heeft nu €50 korting en heb nog een cadeaubon van €100 dus heel aantrekkelijk maar dan moet ik alsnog €250 bijleggen
meeste reviews op tiktok/youtube zijn ads dus die vertrouw ik niet helemaal
Ligt aan je haartype denk ik. Als je heel fijn/sluik/steil haar hebt dan gaat het niet automatisch zo zitten als op het plaatje denk ik. En iets van een product moet je er denk ik altijd wel in doen