Haar/ kapsel topic #2

Ik ben op zoek naar een zelfroterende haarborstel, iemand tips? Liefst met een niet al te brede borstel.

1 like

Heeft iemand tips voor een lichtgewicht middel om de punten van steil haar mooi glad te krijgen?

Ik heb best wel een hekel aan producten in mijn haar, meestal vind ik het naar en plakkerig en stroef ervan worden. Ik gebruik nu alleen shampoo en een haarmasker. Maar ik word nu een beetje gek van hoe statisch en piekerig mijn haar wordt met dit weer, door alle wollen jassen en sjaals en truien vermoedelijk.

Het lijkt een beetje alsof ik heel dode punten heb oid, maar het is echt nét geknipt

Ik vind deze heel fijn. Is niet te vet, ruikt heel lekker en nu 1 + 1 bij Etos.

Ik smeer elke ochtend en avond wat ervan in mijn lengtes en puntjes en mijn haar wordt er niet vet van.

10 likes

Hier sluit ik me bij aan!

3 likes

Ik ook! Al jaren deze!

2 likes

@ZusjevanJoost @pastelzwart @Jackie oh super dit, dank voor de tip! Ik ga hem vanmiddag meteen halen :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik heb deze lang gebruikt, en nu sinds een maand de dream lenght (roze dop) versie en die bevalt ook goed

1 like

ik ben op zoek naar een soort styling cream/wax die fijn is om een slick back knot te doen, iemand een tip?

1 like

Alle andere sticks zijn niet sterk genoeg, kom altijd terug bij deze

https://www.zalando.nl/tigi-bed-head-wax-stick-stylingproduct-tib34h01d-s11.html

1 like

Ik gebruik sinds een maand arrowroot powder als droogshampoo en vind het echt goed werken! Zelf meng ik het met cacaopoeder om het wat donkerder te krijgen en breng het aan met een grote make up kwast. Mijn haar wordt hier lekker luchtig van en kan het wassen met gemak een dag uitstellen, zou zelfs twee dagen kunnen maar merk dat ik dan een beetje jeuk op mijn hoofdhuid krijg.
Voorheen gebruikte ik verschillende merken droogshampoo maar daar kreeg ik altijd een witte waas van, na een halve dag veel jeuk en soms werd het na een uur alweer ontzettend vet. Ook scheelt het heel veel geld!

Ik heb dit ook weleens geprobeerd maar het ging zo viezig onder mn nagels zitten met die cacao erdoor :sob:

2 likes

Ik gebruik dit masker en vind hem heel fijn maar vind de geur ook heel lekker.

Nu zie ik dat ze er ook haarolie van is.
Heeft iemand ervaring met 1 van deze 2?

Ben al weken aan het oefenen met een ronde borstel om een goede blow out te krijgen maar het lukt. Gewoon. Niet. :sob::sob: M’n haar wordt heel mooi shiny maar voor de rest blijft geen enkele krul of swoop langer dan 3 seconde zitten, ook niet als ik het daarna laat afkoelen in een roller.

1 like

Wat voor styling producten gebruik je allemaal?

Wisselend, soms alleen hittebeschermer (l’oreal dream lenghts blowdry cream of een spray van taft), soms ook mousse (taft volume wonder) en/of color wow dream coat.
Juist met mousse zakt het voor mijn gevoel nog sneller uit

1 like

Ik heb er niet mega veel verstand van maar ik zou die color dream coat weglaten als je een blow dry effect wil. En misschien eens experimenteren of het beter gaat als je van tevoren niet met conditioner wast. Zou ook haarlak aanraden (ben zelf altijd fan van Elnett). Je kan ook nog even testen of het met een andere mousse beter gaat. Ik gebruik zelf de mouse van Elnett maar heb ook eens mousse van Wow gekocht en dat werkte bij mij ook heel slecht.

2 likes

ik gebruik die bovenste en vind hem heel chill, masker gebruik ik ook. het maakt mn haar echt glanzend en het pluist ook nooit of iets

1 like

Oja haarlak gebruik ik ook altijd, ook elnett gebruikt inderdaad. Mousse heb ik wel eens van andrelon gehad en deed ook niks, misschien eens investeren in een iets duurdere/betere mousse of ook die van elnett.
Niet met conditioner helpt idd wel iets als ik krullen maak met krultang, maar bij een blow out nog nooit getest

Edit: thanks voor de tips!!

Heb ook het idee dat mijn haar misschien te gezond is nu?!:joy: Eerder blondeerde ik m’n haar en was het veel doder maar bleef ook alles beter zitten haha. Nu al 1,5 jaar niet gedaan en heb echt weer een dikke volle bos haar, heel blij mee, alleen krijg ik het gewoon niet goed in model.
Wil ook al heel lang een shark/andere airwrap maar ben zo bang dat het geldverspilling is omdat t niet blijft zitten :sweat_smile:

1 like

Zo’n dream coat of iets vergelijkbaars, is dan gewoon je haar droogfohnen genoeg of moet je echt met de fohnborstel erdoorheen?

1 like

Ik gebruik juist alleen een hittebeschermer van schwarzkopf en color wow dream coat (deze als 1e) en mijn dyson krullen bleven heel lang goed.

@Nude je moet dan met een borstel föhnen zodat er spanning ofzo op je haar komt

2 likes