Haar/ kapsel topic #2

Heeft iemand een tip waar je in Nederland goede Boho goddess braids kan laten zetten?

Ik woon zelf in Amsterdam maar ik vind het niet erg om buiten de regio te gaan. Ik heb al gegoogled en een aantal salons gevonden. Maar geen idee of ze goed zijn. Dus ik dacht eerst maar op zoek naar ervaringen of tips :grin:

1 like

Ik heb de hair oil, ik vind het fijn spul en ruikt lekker. Ik ben wel heel gemakkelijk met haar olie, vind het bijna altijd wel goed werken. Ik doe elke ochtend een drupje in de punten vooral. De bovenste van je screenshot.
Het laat geen vettig laagje achter wat ik bij goedkopere olie wel heb, dat het er vettig uit ziet weet je wel. Dat heb ik bij deze niet.

Jongens heb helemaal lamme armen na het haar wassen met de Abbey Yung methode. Duurt ook kei lang hahaha

2 likes

Ah top, bedankt voor de uitgebreide review. Ik ga hem bestellen!

1 like

Graag alleen stemmen als je ervaring hebt met deze shampoo

Deze shampoo is…
  • Overrated
  • Echt heel goed
  • Gewoon prima, maar doet hetzelfde met mijn haar als een shampoo van een goedkoper merk, namelijk…
  • Nvt/verkeerd gestemd

0 stemmers

En hoe vaak gebruik jij deze shampoo?
  • Elke keer als ik mijn haar was
  • Ene keer wel, andere keer sla ik deze shampoo over (gebruik je dan een andere detox of clarifying shampoo??)
  • Incidenteel
  • Nvt/verkeerd gestemd

0 stemmers

En dan een laatste vraag voor mijn onderzoekje hahaha, is deze shampoo wel eens echt goed in de aanbieding? Ik zie nu de 300 ml voor € 27,12 bij Lookfantastic, is dat een goede prijs?

1 like

Ben best lang op een vet haar zoektocht geweest en deze tijd gebruikt maar het deed niks bij mij, binnen 1 dag weer vet. Deed 2x shampoo, eerste was met deze voor clarifying en tweede met lichtgewicht verzorgende (tsubaki gouden fles).

Mijn tip is: kerastase bain divalent en daarna doe ik tsubaki en conditioner alleen in de punten. Tot nu toe is dit mijn gouden routine.

5 likes

Totaal andere ervaring hier

Deze is echt echt geweldig voor detox. Letterlijk waar die voor bedoeld is; even een flinke schoonmaakbeurt.

Weet eerlijk gezegd niet dat als je doel is geen vet haar of dit nou perse de juiste shampoo was voor je? @Puntzak vet haar heeft/kan natuurlijk veeeel meer oorzaken hebben dan alleen een detox shampoo

Je laatste vraag: Hmm ja ik denk dat ik hem misschien voor €26 dan ooit heb gekocht in de aanbieding maar nee echt lager ga je hem niet vinden hoor!

1 like

Ik gebruik hem 1 keer per week. Vind hem erg fijn! Mocht je geïnteresseerd zijn heeft Abbey Yung op haar instagram ook een guide voor detox shampoo’s die passen bij de verschillende soorten haar en hoofdhuid. Ik ga door haar guide misschien zodra mijn fles leeg is eens kijken naar een andere.

2 likes

Hmm ja mee eens hoor dat het gewoon niet voor mij is, ik gebruik weinig styling producten dus echt die schoonmaakbeurt niet nodig. Vette hoofdhuid is mijn probleem en daar deed dit niks voor, dus goed punt!

1 like

Als je verwacht dat het structureel iets doet tegen je vette haar (ofja daarmee dus eigenlijk je vette hoofdhuid) dan is dat niet realistisch naar mijn mening.

Gebruik deze denk ik 1x per week als eerste shampoo en hou wel van het schone gevoel maar vettigheid blijft geheel onveranderd aanwezig.

1 like

Weet iemand een fijne antipluis creme/serum voor haar dat ook snel vet wordt? Graag op droog haar te gebruiken (niet handdoekdroog).

IMG_9543

Deze werkt goed en je hebt er maar weinig van nodig. Ruikt ook heel lekker!

2 likes

Ah ok thnx, ben wel beetje sceptisch, omdat het olie is en er staat op dat het voor droog haar is.

Edit: oh ik zie evt verwarring in wat ik schreef. Even aangepast

Ik heb hem nu een aantal keer gebruikt en ben niet onder de indruk. Maakt prima schoon maar dat doet één van de Kruidvat bij mij ook.
De redken mint shampoo werkt voor mij fijner dan deze.

1 like

Deze maakt mijn haar heel zacht en ik heb fijn haar. Maar dit soort producten hoor je niet bij je aanzet te gebruiken, maar alleen in de punten.

Ja precies, maar mijn haar pluist juist bovenin ook. Vaak dag na haar wassen.

Dan kun je wellicht beter gaan voor een leave in conditioner. Ik vind amika the wizard heel fijn. Zitten geen siliconen in maar zorgt wel voor antipluis.

2 likes

Ah ja thnx, deze dan na het wassen gebruiken…

Ik gebruik van dit merk de shampoo en conditioner voor dik haar .
Is echt goed spul vind ik. Zelfs wel beter dan Kerastase en Redken. De detox hiervan heb ik niet gebruikt, ik gebruik daarvoor de blauwe fles van Olaplex en die is heel fijn.

1 like

Ik wil graag meer leuke dingen met mijn kapsel doen, zit helemaal in mijn algoritme ook.

Dacht begin hier mee, had een beetje tijd vanochtend.

Maar dan zonder die vlechten om de knot heen.

was even vergeten dat ik niet zo heel veel haar heb

Ben bang dat het vooral op twee rattenstaartjes lijkt nu lol