Haar/ kapsel topic #2

Iemand nog wat creatieve ideetjes om wat blond aan mijn donkerbruine froefroe toe te voegen? Voorlopige opties:

• wat blond onder de bovenste bruine laag (peekaboo heet dat denk ik?)
  • helft blond, helft bruin
  • gewoon een random pluk blond ergens naar de zijkant
  • dipdye (maar lijkt me niet zo mooi met enkel blond dus waarschijnlijk niet)

Ik vind de combinatie van peekaboo en naar de zijkant ook leuk altijd, evt met nog een los plukje blond bij je nek aan de andere kant. Zoiets:

Of juist niet in je pony maar net ernaast:

3 likes

bij mij (ultra steil haar, denk type 1A, maar wel heel véél haar) zijn hot rollers de enige krul die blijft zitten. Het is echt een hoop werk, maar ik doe het weleens voor een bruiloft ofzo en dan heb ik de hele dag en avond volume. Dat lukt me met een krultang nooit.

2 likes

ik vind wat @Dazed zegt ook mooi of een money piece (lijkt er een beetje op). split dye zou ik niet doen want veel mensen die dat hebben zeggen dan dat uiteindelijk 1 kant korter wordt dan de andere kant door de schade van het bleken

voorbeelden

image

8 likes

Welke ontkleurder heb jij gebruikt? Ik heb bruin in mijn haar maar wil terug naar donkerblond (mijn eigen haarkleur).
Vraag me af of dat misschien hiermee lukt want blonderen vind ik te heftig

3 likes

Ik heb deze gebruikt van Kruidvat

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-color-remover-lichte-en-middentonen-haarontkleuring/p/2920772

Heeft iemand toevallig al de Dove shampoo en conditioner getest?

1 like

Yes! Die Density lijn. En ondanks de sls gaat mijn haar er goed op. Ik heb fijn dun haar en het voelt minder droog en wat voller. Ik heb ook veel minder jeuk aan mijn hoofdhuid.

Ik heb de shampoo, conditioner en serum. Die laatste vind ik naar bier ruiken. :joy:

3 likes

Deze link klopt niet want je komt dan op een pagina met producten met gratis verzending haha

1 like

Oh lekker suf! Heb het aangepast.

1 like

Mijn kind van 2 heeft in zijn nek (lekkere Haagse mat inmiddels :joy:) krullen maar vooraan stijl. Wat kan ik dan beste in z’n haar gebruiken om die krullen beetje in stand te houden? Ik heb zelf mega stijl haar dus dit is voor mij helemaal nieuw haha!

1 like

Ik was in januari voor het laatst bij m’n vaste kapper en overwoog toen om m’n best wel lange haar (tot over m’n borst) weer eens kort te knippen. Je weet wel, nu het eindelijk de juiste lengte en het perfecte kapsel is. Maar kon toen niet volmondig ja zeggen en wilde het dan misschien toch tot over m’n schouder etc etc ik was nog niet ready voor een drastische verandering en eigenlijk heel blij met hoe het toen zat dus toen hebben we het lang gehouden.

En nu wil ik nu nu NU een korte bob maar ze is tot en met Juli met zwangerschapsverlof :smiling_face_with_tear: ik kan een afspraak bij haar collega maken, maar ik weet dat m’n kapper leeft voor die grote veranderingen en ik vertrouw ook alleen haar. Maar juli is nog zo ver weg (en dan is het maar de vraag of ik een plekje kan boeken)

2 likes

Als je weet of die collega ook goed is zou ik gewoon naar haar toe gaan. Juli duurt nog wel erg lang

3 likes

@Karl_Lagerfeld en @Juuldie (en anderen natuurlijk) zijn jullie nog steeds tevreden over ie multi styler set van de Albert Heijn?

Mijn föhn is aan vervanging toe en die opzetstukken die erbij zitten lijken me ook wel interessant. Of kan ik beter gewoon een losse föhn kopen als ik vooral die ga gebruiken? En zo ja, heeft iemand een tip voor eentje? Waar moet je op letten bij een föhn? :sweat_smile:

Ik heb de dyson, maar fohn mn haar wel liever droog met een normale fohn. Dan is het sneller droog. Ik zou letten op hoe krachtig ie is en hoe hard ie dus blaast. En ik vind een ionen functie heel fijn tegen pluis.

1 like

Ik gebruik 'm op het moment niet zoveel uit luiheid, maar ben er nog wel tevreden over. Ik zou 'm niet kopen voor de föhn, die vind ik niet zo goed als een ‘gewone’ föhn, maar misschien is dat persoonlijk.

1 like

ik föhn mijn haar eerst normaal en gebruik daarna een föhnborstel van babyliss, air style 1000 heet hij geloof ik. ik vind deze heel chill en heb er maar 40 euro voor betaald ongeveer bij bol

2 likes

Bedankt! Die ionen functie klinkt handig, daardoor vallen al heel veel af, scheelt weer haha. Op Coolblue zag ik ook de blaassnelheid inderdaad. Sommigen kunnen zelfs meer dan 200km/u :open_mouth:

@Juuldie ah goed om te weten, dan koop ik denk ik liever een echt goede föhn.

@Vuile_bitch oeh ook een goede tip! Ik ga hem opzoeken.

2 likes

Ik heb m ook gekocht toen mijn gewone fohn kapot ging. Ben er blij mee! Het fohnt wel minder snel dan een gewone, maar ik fohn het nu gewoon handdoekdroog en daarna style/fohn ik het met een vsn de opzetborstels. Werkt top en hij maakt ook minder lawaai dan mn oude fohn, en heeft een hele lange snoer (vind ik fijn).

2 likes

Nu het hier over föhn stylers gaat

Iemand ervaring met een qualista (qualista multistyle pro)? Vond via de zoekfunctie niets, maar die scoort dan volgens “het internet” beter dan de Dyson

1 like