Haar/ kapsel topic #2

Heeft iemand hier ervaring met of tips voor de curly girl method voor kort haar? Ik wil dit op mijn vriend proberen maar dan het liefst met niet 1000 producten maar een paar basisdingen, maar ik heb hier met mijn steile haar echt nul verstand van. En misschien dat het met kort haar ook wel echt anders is dan met lang haar?

Ik heb zelf een kwer balayage latoen doen bij Head Candy, in Hoofddorp. Heel tevreden over, dus die kan ik wel aanraden!

2 likes

Ik zag dat etos nu ook colorwow verkoopt. Persoonlijk wel blij mee want dan kan ik gewoon naar de zelfscan en niet dat hele gedoe van iciparis/douglas gezeik. Want daar kan je gewoon onmogelijk snel iets kopen. Hebben jullie misschien nog een tip voor een drogist conditioner?

En een ongevraagde tip maar zie hier wel vaker iets over een serum voorbij komen, ik gebruik al jaren Davines oi oil. Misschien een beetje prijzig maar zo goed en je doet er heel lang mee. De enige tot nu toe die ik niet vies vet vind.

1 like

Heeft iemand ervaring met hot rollers? Bijvoorbeeld die van Remmington?

1 like

Ja. Zo’n ouderwetse carmen set heb ik gehad. Veel gedoe voor weinig resultaat bij mij iig

1 like

Ja wij hadden vroeger zo’n ding in huis. Het ligt wel aan je haarstructuur maar ik deed het wel eens bij een vriendin in. Zakt idd snel uit, of je moet er heel veel haarlak in sprayen maarja dat is niet mooi.
Dus als je vrij glad stijl haar hebt vind ik het niet zo geschikt.

@ZusjevanJoost heb jij inmiddels je haar al lichter? Ik heb een paar weken terug vrij impulsief een paar pakjes chocoladebruin in mn haar gedaan. Veel te donker uitgevallen, maarja bleken wil ik eigenlijk niet.

1 like

Yes, ik heb wel een goed resultaat! Maar bij mij blijft eigenlijk alles wel zitten.

2 likes

Ah balen! Ja ik heb mijn haar twee keer behandeld met zo’n ontkleurder. Dat is dus geen bleek maar trekt het verf uit je haar. Daarna heb ik het geverfd (weekje gewacht) met een ass kleur middenbruin van de kapperswinkel.

Het zwarte is er echt uit. Maar mijn haar is best warm van kleur dus er komt ook wat rood pigment doorheen nu ik het al vaak gewassen heb en in het zonlicht zie je wel 3 verschillende kleuren; mijn uitgroei, daarna bruin en in mijn nek een rode gloed.

Maar ik laat het zo, ik heb grijze strengen haar door mijn haar en ik ga het gewoon zo uit laten groeien.

Ik dacht nog aan grey blending maar de kapper begreep wat ik wilde en zei dat ik daar niet blij mee zou zijn en dat ik het beter gewoon zo uit kan laten groeien.

Dat laatste vroeg je allemaal niet haha maar nouja dit is mijn :sparkles: hair yourney :sparkles:

1 like

Ik heb dit ook gehad en een aantal jaar geleden ook een Babyliss oid versie. Ik vind het ook een hoop gedoe en dan moet je wachten tot het afkoelt en dan zie je pas dat je hier en daar een beetje rare pieken hebt gemaakt. Met iets van een tang of borstel zie je tenminste meteen wat het doet en kun je evt nog corrigeren.

2 likes

Ik heb een set van T3 en krijg hier heel veel volume van dat een hele dag blijft zitten. Echt 100x beter dan de airwrap van dyson voor mijn fijne en steile haar.

1 like

Iemand nog wat creatieve ideetjes om wat blond aan mijn donkerbruine froefroe toe te voegen? Voorlopige opties:

• wat blond onder de bovenste bruine laag (peekaboo heet dat denk ik?)
  • helft blond, helft bruin
  • gewoon een random pluk blond ergens naar de zijkant
  • dipdye (maar lijkt me niet zo mooi met enkel blond dus waarschijnlijk niet)

Ik vind de combinatie van peekaboo en naar de zijkant ook leuk altijd, evt met nog een los plukje blond bij je nek aan de andere kant. Zoiets:

Of juist niet in je pony maar net ernaast:

3 likes

bij mij (ultra steil haar, denk type 1A, maar wel heel véél haar) zijn hot rollers de enige krul die blijft zitten. Het is echt een hoop werk, maar ik doe het weleens voor een bruiloft ofzo en dan heb ik de hele dag en avond volume. Dat lukt me met een krultang nooit.

ik vind wat @Dazed zegt ook mooi of een money piece (lijkt er een beetje op). split dye zou ik niet doen want veel mensen die dat hebben zeggen dan dat uiteindelijk 1 kant korter wordt dan de andere kant door de schade van het bleken

voorbeelden

image

8 likes

Welke ontkleurder heb jij gebruikt? Ik heb bruin in mijn haar maar wil terug naar donkerblond (mijn eigen haarkleur).
Vraag me af of dat misschien hiermee lukt want blonderen vind ik te heftig

3 likes

Ik heb deze gebruikt van Kruidvat

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-color-remover-lichte-en-middentonen-haarontkleuring/p/2920772

Heeft iemand toevallig al de Dove shampoo en conditioner getest?

1 like

Yes! Die Density lijn. En ondanks de sls gaat mijn haar er goed op. Ik heb fijn dun haar en het voelt minder droog en wat voller. Ik heb ook veel minder jeuk aan mijn hoofdhuid.

Ik heb de shampoo, conditioner en serum. Die laatste vind ik naar bier ruiken. :joy:

3 likes

Deze link klopt niet want je komt dan op een pagina met producten met gratis verzending haha

1 like

Oh lekker suf! Heb het aangepast.

1 like