Haar/ kapsel topic #2

Ik was in januari voor het laatst bij m’n vaste kapper en overwoog toen om m’n best wel lange haar (tot over m’n borst) weer eens kort te knippen. Je weet wel, nu het eindelijk de juiste lengte en het perfecte kapsel is. Maar kon toen niet volmondig ja zeggen en wilde het dan misschien toch tot over m’n schouder etc etc ik was nog niet ready voor een drastische verandering en eigenlijk heel blij met hoe het toen zat dus toen hebben we het lang gehouden.

En nu wil ik nu nu NU een korte bob maar ze is tot en met Juli met zwangerschapsverlof :smiling_face_with_tear: ik kan een afspraak bij haar collega maken, maar ik weet dat m’n kapper leeft voor die grote veranderingen en ik vertrouw ook alleen haar. Maar juli is nog zo ver weg (en dan is het maar de vraag of ik een plekje kan boeken)

2 likes

Als je weet of die collega ook goed is zou ik gewoon naar haar toe gaan. Juli duurt nog wel erg lang

3 likes

@Karl_Lagerfeld en @Juuldie (en anderen natuurlijk) zijn jullie nog steeds tevreden over ie multi styler set van de Albert Heijn?

Mijn föhn is aan vervanging toe en die opzetstukken die erbij zitten lijken me ook wel interessant. Of kan ik beter gewoon een losse föhn kopen als ik vooral die ga gebruiken? En zo ja, heeft iemand een tip voor eentje? Waar moet je op letten bij een föhn? :sweat_smile:

Ik heb de dyson, maar fohn mn haar wel liever droog met een normale fohn. Dan is het sneller droog. Ik zou letten op hoe krachtig ie is en hoe hard ie dus blaast. En ik vind een ionen functie heel fijn tegen pluis.

1 like

Ik gebruik 'm op het moment niet zoveel uit luiheid, maar ben er nog wel tevreden over. Ik zou 'm niet kopen voor de föhn, die vind ik niet zo goed als een ‘gewone’ föhn, maar misschien is dat persoonlijk.

1 like

ik föhn mijn haar eerst normaal en gebruik daarna een föhnborstel van babyliss, air style 1000 heet hij geloof ik. ik vind deze heel chill en heb er maar 40 euro voor betaald ongeveer bij bol

2 likes

Bedankt! Die ionen functie klinkt handig, daardoor vallen al heel veel af, scheelt weer haha. Op Coolblue zag ik ook de blaassnelheid inderdaad. Sommigen kunnen zelfs meer dan 200km/u :open_mouth:

@Juuldie ah goed om te weten, dan koop ik denk ik liever een echt goede föhn.

@Vuile_bitch oeh ook een goede tip! Ik ga hem opzoeken.

2 likes

Ik heb m ook gekocht toen mijn gewone fohn kapot ging. Ben er blij mee! Het fohnt wel minder snel dan een gewone, maar ik fohn het nu gewoon handdoekdroog en daarna style/fohn ik het met een vsn de opzetborstels. Werkt top en hij maakt ook minder lawaai dan mn oude fohn, en heeft een hele lange snoer (vind ik fijn).

2 likes

Nu het hier over föhn stylers gaat…
Iemand ervaring met een qualista (qualista multistyle pro)? Vond via de zoekfunctie niets, maar die scoort dan volgens “het internet” beter dan de Dyson…

1 like

Ik heb met kerst de airstrait gekregen, ik had de ah styler voor in mijn sporttas. En daar zit nu die airstrait in. Dus heb de multi styler verkocht!

1 like

Ik heb dit 2 dagen geleden gekocht. Maar wth wat een top spul.

Maakt je haar ‘schoon’, alsof je het net gewassen hebt, geen waas oid en ook nog eens een beetje stugger waardoor je meer volume krijgt :sob::grimacing:

Lange termijn dingen, geen idee want heb het pas 2 dagen.

Je moet het wel föhnen nadat je het hebt gebruikt

7 likes

Deze werkt voor mij dus totaal niet :sob:. Had goede hoop dat dit een dupe was voor de k18 want heb al wel meer enthousiaste verhalen gehoord…

Jaa mega fijn deze!

1 like

Ah, dan ga ik het nog eens met föhnen proberen. Had het nu ‘s avonds gedaan zoals gewone droogshampoo, maar het deed niet veel.

1 like

Ik wil dit in mijn haar:

Ik heb filmpjes bekeken waar ze dit met een steiltang doen maar het werkt gewoon niet bij mijn haar. (Glijdt er meteen weer uit) Zou zo’n dubbele krultang beter werken?

1 like

Lijkt mij dat je daar een heel ander krulpatroon mee krijgt.

Als je je stijltang iets langzamer door je haar haalt? Anders misschien een dikke krultang

5 likes

Zou dit niet lukken met een krultang en dat je alleen het midden/onderste van je haar krult en dan nog een klein puntje haar van onderen ook niet krult.

Hopelijk is het een beetje duidelijk.

2 likes

Dikke(re) krultang proberen, de tang die jij noemt creëert golven/mermaid waves zoals dit:

2 likes

Nee, dat effect krijg je niet met zo’n wafel-achtige tang. Met stijltang gaat wel echt het beste, ik heb super glad fijn stijl haar en daarmee kan het ook. Met zo’n grotere krultang zonder tang :crazy_face: maar met zo’n handschoen kun je het ook wel bereiken. Die Pearl Wand van Remington kost geen drol en heb ik al 12 jaar ofzo.

1 like

Ik zou voor een krultang zonder klem/klep gaan en de uiteindes niet mee krullen.

4 likes