Noooo wat heb je gekregen? Ik ben meerdere keren van lang naar een bobje gegaan en in mijn ervaring moet het vaak even settelen, de eerste week zit het dom en daarna wordt het leuk
Ja altijd twee weken pure paniek en dan vind je t opeens leuk
@anon73137537 ja het zit gewoon HEEL suf, voel me heel erg moeke. Beetje zo bol en het valt naar binnen. Te netjes ofzo? Ik heb het vanmorgen gewassen en heel hard m’n best gedaan met zeezout spray etc om het ietsjes losser te krijgen, en er een soort minimale slag in gedaan met een krultang en nu zit het wel oké, maar het is niet het gevoel waar ik op hoopte.
Ik heb eerder m’n haar van lang naar bob geknipt en toen was ik wel meteen heel erg blij, toen was het echt zo’n overgang van YES new me. Het is ook net te lang denk ik eigenlijk?
Ik heb precies hetzelfde gehad. Zonder krultang was ik zo een moeke. Mijn type haar is er gewoon niet geschikt voor denk ik. Dus weer laten groeien.
Ga ik proberen dankje!
Ja ik denk dat het probleem bij mij nu is dat we het nu rond hebben geknipt onder en dat staat mij gewoon heel suf. Ik moet gewoon dat er (ogenschijnlijk) een harde rechte lijn is, dat had ik eerder en dat stond heel leuk. We gaan het binnenkort fixen
Het is gefixt en ik ben blij <3
Heeft iemand een tip voor een hittebescherming voor op droog haar? Liefst met een niet al te sterke geur.
Ik heb er zelf een van REF (betaalbaar kappersmerk dat je ook online kan bestellen) - maar het is ook m’n eerste en enige hittebeschermer dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Mijn vraag: heeft iemand een tip voor waar ik leuke haaraccessoires kan kopen? Schuifspeldjes en klemmetjes etc dat soort dingen die je dus zichtbaar draagt. Nu ik weer kort haar heb vind ik het leuker om m’n haar (half) op te steken. Ik kom zelf niet verder dan kruidvat en etos en daar hadden ze niet echt wat ik zocht.
Ik heb een balayage ingepland voor begin januari en ben nu al zo enthousiast!!
Ik heb het nog nooit laten doen, dus ik vind het spannend. Door omstandigheden moet ik nog even wachten.
Iemand ervaringen? Tips? Wat moet ik vragen aan de kapper? Aandachtspuntjes?
Hoe verzorg je later je haar? Wekelijks maskertje?
De kapper werkt met Keune, dus dan dacht ik om daar ook mee te werken of is het ok om met een ander betrouwbaar merk thuis je kleur te onderhouden?
Ik heb al jaren last van een bepaalde jeukende plek op mijn hoofdhuid. Verschillende medicinale shampoo’s via de huisarts geprobeerd, was mijn haar 1x per week met een detox shampoo en gebruik sporadisch het glycolic acid van The Ordinary. Maar niets lijkt echt te werken. Het zijn geen luizen ook. Nu dacht ik misschien is mijn hoofdhuid wel droog (zonder schilfertjes want die heb ik volgens mij niet). Zou het serum Natural Moisturizing Factors + HA for Scalp van The Ordinary hier tegen kunnen helpen? Of heeft iemand anders nog tips?
ik ben zelf allergisch voor cocamidopropyl betaine, daar krijg ik jeuk en een branderige hoofdhuid van en dat zit in heel veel shampoos. de dermatoloog zei tegen mij dat dat best vaak voorkomt dus je kan proberen om dat een tijdje te vermijden? shampoo bars en verschillende lush shampoos hebben het vaak niet (mijn favo shampoo van een ander merk heeft het sinds kort toegevoegd echt kut)
Goeie tip! Ik ga eens kijken!
Edit: gecheckt en die vorm zit niet in mijn shampoo’s!
Mijn man had dit ook, hij wast het nu niet meer met shampoo op aanraden van de dermatoloog en de jeuk is helemaal weg.
Rozemarijn shampoo van Urtekram
Doet hij helemaal niks meer of gebruikt hij iets anders?
Niet met balayage ervaringen maar wel met highlights wat ongeveer hetzelfde zal zijn qua onderhoud. Bij mij loopt de toner heel snel achteruit waardoor de warmte al na een paar keer wassen terugkomt. Mijn haar blondeert altijd naar geel (veel koper pigmenten in m’n haar). Ik gebruik om dit tegen te gaan shampoo en conditioner van milkshake (de zwarte) om meer as toe te voegen. Je haar zal droger zijn dan natuurlijk haar dus goede verzorging is heel belangrijk. Ik doe altijd olie voor het wassen, een masker na het wassen, hittebescherming ( niet teveel heat stylen) en ik slaap op een satijnen kussensloop. De wet brush om het voorzichtig te kammen als het nat is. Laatst zei de kapper dat mijn haar super zacht was dus het heeft wel zijn effect maar er kruipt wel wat moeite in
Hij spoelt het alleen met water. Het was de eerste twee weken wel afzien en jeukerig, daarna was het over.
Aah oke! Ik weet nog niet of ik dat ga proberen haha maar wel bedabkt voor het mee denken!