Haar/ kapsel topic #1

Oh haha ja mijn haar wordt net als op foto 1. Heb je van jezelf glad haar? Misschien idd van te voren wat mousse of salt spray. En ik doe mijn haar verdelen en dag per stuk ook weer in delen. Dus eerst föhn ik de bovenste helft mooi glad en dan de onderste helft en die hou ik vast in een Krul. Zo doet mijn kapper dat ook.

Fohn je het wel echt helemaal goed droog? En kleine plukjes? Anders nog kleinere plukken proberen. Ik heb anders geen idee zo snel. En oefening baart kunst. Ik heb zelf nog ruzie met een dyson airwrap lookalike wat me nog steeds niet lukt zoals ik wil. Terwijl ik toch wel kan zeggen dat ik handig ben met haar (tools) :joy:

1 like

Ja ik fohn het wel echt droog! Maar ik fohn het ook op droog haar, misschien dat het daar mis gaat hahah. Denk dat ik gewoon meer moet oefenen. Die dyson airwrap lijkt me ook echt zo fijn, maar denk dat dat idd ook echt oefenen is! (als jij het al lastig vindt, ga ik me er al helemaal niet aan wagen haha)

1 like

Welke look a like heb je als ik vragen mag?

Ik blondeer mijn haar al jaren. Ik merk echter dat ik sinds een jaar bizar veel afgebroken plukken heb in mijn nek en bij mijn voorhoofd. Dit had ik voorheen nooit.

Kan het zijn dat mijn hoofdhuid nu gewoon vermoeid of aangetast is van het blonderen? En dat het nu denkt: fuck you, ik produceer geen sterk haar meer voor je.
Want verder ben ik juist voorzichtiger dan ooit. Ik draag alleen nog maar gigantisch satijnen fluffy scrunchies omdat ik het idee heb dat als ik alleen al naar een normaal elastiek of invisibobble kijk mijn haar al afbreekt.

Van alie!

€ 41,93 9% Off | Elektrische Föhn Föhn Haar Krultang Roterende Borstel Haardroger Hairstyling Gereedschap Professionele 5 In 1 Hot-Air borstel

Ik heb erover gepost in het China webshop topic.

Vanaf hier en verder naar onder.

1 like

Oh wat awesome! Ik kijk haast nooit in dat topic dus ik had dat even gemist. Wellicht dat ik hem ook ga bestellen! Dat scheelt toch echt heel veel met de OG.

2 likes

Je hebt denk ik gewoon teveel geblondeerd, daar breekt je haar letterlijk vanaf omdat het te beschadigd is.
Om het haar wat je nu hebt wat beter te krijgen kan olaplex 3 helpen.
( en een bezoekje kapsalon voor een knipbeurtje, maar ja lockdown)

En qua shampoos haarmasker conditioner kijk of je aan salonprodukten kan komen. Deze voeden en herstellen je haar beter. Het is duurder, maar je hoeft er ook minder van te gebruiken. Ik gebruik zelf tigi urban antidotes voor beschadigd haar ( shampoo, masker, conditioner) maar merken zoals Fanola, redken ook :ok_hand:

Denk dat je gewoon even lief moet zijn voor je haar totdat de kapsalon weer open is.

Thanks voor je reactie! Olaplex 1 t/m 6 gebruik ik al vanaf het begin ter blondeertijden (5 jaar geleden).
Qua shampoo kan ik nog wel even kijken of ik iets beters kan vinden.

Vind zelf de Kerastase Résistance of Redken Extreme shampoo en conditioner heel fijn voor beschadigd haar. Mijn haar is er heel erg van opgeknapt.

Ik heb die van Kerastase, echt top spul!

1 like

Ik zag ook een filmpje over een fohnborstel, die zette elke pluk vast zodat die in de krul goed kan afkoelen. En misschien je haar een beetje vochtig maken. Of had je dat al geprobeerd.

Ik merk nu ik zelf lang haar heb dat krullen ook niet goed blijven zitten. Vooral met een dikkere krultang.

1 like

Zou dit echt werken, zo’n losse buis op je eigen föhn? Het lijkt me haast too good to be true, maar ik behaal net als @Maestoso minimaal resultaat met de föhnborstel. Dus dit lijkt me ideaal!

1 like

Hahaha oh jee dit lijkt me te mooi om waar te zijn. Ze hadden ook ooit zo’n ‘lifehack’ waarbij je je haar moest fohnen in een maatbeker ofzo hahahahaha en dat werkte niet

2 likes

Ik heb advies nodig!!. Over een week eindelijk naar de kapper, mijn haar is heel dood dus er moet sowieso een stuk af. Maar twijfel ook wat ik qua kapsel verder moet doen. Ik heb fijn tot normaal haar, vrij lang op het moment waardoor het een beetje slap/sluik bovenop het hoofd zit en pluizig aan de onderkant omdat het dood is. Ik wil iets meer volume bovenop of dat het lijkt dat mijn haar dikker is. Ik heb een ovaal gezicht, een iets grotere/scherpere neus (heb ooit gelezen dat je dan geen scherpe lijnen in je kapsel moet nemen maar idk).

What shall I do
  • Een blunt cut, maar wel lang houden en alleen puntjes
  • Blunt cut en wat korter, tot je borst
  • Subtiele lange laagjes met wat face framing pieces, wel lang houden en alleen puntjes
  • Subtiele lange laagjes met wat face framing pieces, wat korter knippen tot mijn borst
  • Andere geweldige suggestie:

0 stemmers

Durf je geen foto te plaatsen? Ik wil wel stemmen, maar zonder foto is het eigenlijk niet te doen.

1 like

Ik zal m er ff bij voegen!

1 like

Ik houd erg van blunt lobs, maar ik vind op die eerste foto je zo mooi zitten en zo mooi bij je staan, daarom zou ik voor laagjes gaan en voor wat kortere plukken, beetje het Victoria’s Secret-modellen-kapsel staat jou volgens mij super mooi!

2 likes

Thanks!! En met kortere plukken bedoel je die plukjes aan de voorkant bij het gezicht?

Ja precies, jij had er mooiere termen voor. :grinning_face_with_smiling_eyes: Side bangs lijken me ook wel cool staan bij jou.

Edit: nee ik bedoel juist zo’n pony met middenscheiding, curtain bangs, haha.

1 like