Haar/ kapsel topic #1

Ik ben ook positief over de volume-variant! Het geeft mij beduidend meer volume dan andere niet-volume shampoos en ruikt lekker en de geur blijft ook lang hangen. Ik lees dus wel dat het later voor haaruitval kan zorgen, maar volgens mij heeft het helemaal niet zulke slechte ingredienten? Geen sulfaten en siliconen en zo. Maar so far, so good.

3 likes

Ahh ik had hier een tijdje geleden tips gevraagd mbt haar voor de eerste keer laten verven. Na lang wikken en wegen heb ik net een afspraak bij de kapper gemaakt. Vind het nu al spannend :joy: Wat erg eigenlijk

3 likes

leuk dat je dat gaat doen! voor welke kleur ga je?

Weet er wellicht iemand een fijne kapster in Apeldoorn?

Ik ga altijd naar de Beautyfabriek! Zit op de Arnhemseweg.

1 like

Gebruikt iemand van die hair gummies die echt werken?

2 likes

Ik weet niet goed hoe ik kleuren moet noemen haha. Maar volgens Pinterest iets van “gold brown” achtig hahah. Heb nu donkerblond/bruin haar. Wil niet meteen heel veel lichter gaan. Kan altijd nog :blush:

2 likes

O wow ik wist wel dat die in Doetinchem zaten maar wist niet dat ze in Apeldoorn zaten. Dan ga jij ook best nog een stukje voor je haar! Maar thanks, ik ga daar een afspraak maar inplannen!

Mijn kapster hier in Ede heb ik niets meer van gehoord nadat ze de afspraak had geannuleerd vanwege corona. Wellicht druk maar meh. Zelf geprobeerd contact op te nemen maar krijg geen reactie.

2 likes

Ik heb van die klittenband haarrollers besteld om te kijken of het me nog meer volume geeft na het ronde borstel opzetstuk van m’n airwrap. Hebben jullie nog tips voor haarrollers? Heb ze nog nooit gebruikt. Gebruiken jullie mousse, of is dat niet perse nodig?

1 like

Heeft iemand nog voorbeelden van hoe je je haar kunt knippen als je stijl haar hebt zonder slag of iets? Is voor mijn vriendin want ze zei dat ze niet veel kan vinden, ik kom zelf ook niet verder dan dit.

Ze zegt dat ze bang is dat curtain bangs niet mooi is omdat haar haar geen slag heeft en ze heeft geen zin om dan iedere dag haar haar te moeten doen :joy:

Ik gebruik altijd Pinterest en dan zoeken op “straight hair ideas” ofzo. Of in mijn geval: straight thin fine hair. :crazy_face:

3 likes

Ook mijn standaard zoekterm op pinterest voor kapsel ideeën :sweat_smile:

5 likes

Ik ben de laatste tijd erg geinteresseerd geraakt in de airwrap en denk erover na om deze aan te schaffen. Ik heb zojuist gelezen dat er een vernieuwde airwrap op de markt komt deze zomer. Hierover stond een artikel op de dyson US website en ik zag een instabericht op de dyson Singapore insta. Iemand enig idee of en wanneer deze hier te koop zal zijn? Ik kan er op de NL website niks over vinden.

Toevoeging: zie nu op de algemene dyson insta “Available in Singapore, Malysia, China and Great Britain from today. Rest of the world, stay tuned”.

Geen idee wanneer, maar misschien wel handig om te weten voor iedereen die de airwrap al heeft: de nieuwe opzetstukken werken met de huidige airwrap, dus als je interesse hebt in een van de nieuwe kun je die tegen die tijd gewoon los kopen

1 like

Ahhh ik zie t op de insta! Kutdysonklantenservice die zei dat ze geen flyaway opzetstuk voor de airwrap zouden maken omdat ie niet krachtig genoeg is en de föhn wel.

Ja dat scheelt, ze passen er inderdaad op zegt Dyson. Ben wel benieuwd of Dyson zelf dan nog anders is, nog krachtiger bijv. Ze reageren namelijk niet op die vragen op Insta.

Mijn man heeft veel last van losse witte schilfers op zijn hoofdhuid, heeft iemand een tip om dat te verhelpen? Had de Zarqa antiroosshampoo al gekocht, maar die doet niks.

2 likes

Gember shampoo van de body shop?

6 likes

Schilfers zijn niet altijd roos, en dan doet een antiroosshampoo meer kwaad dan goed.
Ik zou dit aanraden: https://lyko.com/nl/decubal/decubal-dry-scalp-treatment-150g

Dit is/was een van de weinige huidverzorgingsmerken die ik goed kan verdragen en het wordt helaas niet meer verkocht in NL, maar ik kom er net via @TanteBetje achter dat je het online op die site kunt bestellen :hugs:

3 likes

Ik ben van mezelf donkerblond. In de winter highlights en in de zomer zon zorgt voor lichtblond haar. M’n uitgroei is donkerder en in een opwelling heb ik een pakje donkerblonde haarverf gekocht. En nu durf ik het er niet in te smeren, want ben bang voor groen haar ofzo :smiling_face_with_tear: of geel

1 like