Dank je wel!
Oh dit kende ik nog niet, maar klinkt als goed spul! Als dat m’n haar kan redden heb ik het er graag voor over
@Madelief slapen met een masker is ook een goed idee! Ik gebruik nu het papaya masker, bananenmasker ga ik ook eens proberen. Ga sowieso mijn kapper ook om advies vragen ja, maar zij werken (helaas) niet met olaplex
Nee, nog niet! Nog geen tijd gehad om goede foto’s te maken, maar de review komt binnenkort
ik gebruik het ook en doe ik het vaak 3 uur voor een wasbeurt op mijn hoofdhuid en dan haar opsteken of de nacht ervoor en dan 's nachts laten inwerken op de hoofdhuid. maar ik moet het wel erna wassen hoor, veel te vet anders.
ik heb het nu ook 1x gebruikt en in de avond aangebracht, haar in een knot en ermee geslapen. De ochtend erna wel gewassen want ik vind het wel maar een vettig boeltje.
Heeft iemand een goede tip voor een jeukende hoofdhuid?
Ik heb (volgens mij) een hele droge hoofdhuid door het gebruik van droogshampoo en talkpoeder. Daar ben ik nu al heel erg mee aan het minderen / gestopt.
Ik doe 2 / 3 keer per week olie op mijn hoofdhuid 2 uur voordat ik mijn haar ga wassen maar eigenlijk word het maar niet beter. Kon vannacht gewoon niet slapen van de jeuk. Heb uiteindelijk s’nachts weer olie op mn hele hoofd gedaan zodat het lang kan intrekken. Maar nu zelfs mn hele hoofd in de olie heb ik nog jeuk
Her hair serum van The ordinary. Is als een moisturiser voor je hoofdhuid. En niet vet, dus je hoeft daarna niet direct je het te wassen. En denk je ook aan een zachte shampoo?
Ik had ook altijd jeuk, schilfers en krabte het soms tot bloedens toe open, werd er ‘s nachts echt gek van. Wat bij mij helpt is vaker wassen, als het (te) vet is dan gaat het alsnog jeuken. Gebruik eerst een random shampoo van Kruidvat en daarna dermo-calm van Kerastase en heb sindsdien echt nergens meer last van!
De kapper zei dat ik geen droge hoofdhuid heb, maar gewoon snel werkende talgklieren waardoor het zich ophoopt en gaat schilferen, olie helpt bijv niet.
Het enige wat bij mij hielp is een teershampoo die de dermatoloog voor had geschreven. Ketaconazol (andere shampoo daartegen) hielp ook niet. Op dagen dat ik de teershampoo niet gebruik gebruik ik de gembershampoo van The body shop of de kalmerende hoofdhuid shampoo van Eucerin
is zoiets niet een idee?
doe ik iig als in de wintertijd een droge hoofdhuid en korstjes op mn hoofd heb
Even een bemoeibericht maar ik heb zoiets ook laatst gekocht voor € 10 bij Amazon en ik was vorige week in de Action en daar lagen ze voor € 2.
Oh ja ik heb die van mij van aliexpress voor 80 cent ofzo maar dit was de eerste hit op Google, even als voorbeeld haha
Heb je Nizoral al geprobeerd? Is shampoo van bij de apotheek. Ik heb soms net als jij last van een hele droge, trekkerige hoofdhuid en als ik dan een paar keer mijn haar met Nizoral was, is het weer over.
Ja ik gebruik alleen producten die cg proof zijn dus die zouden eigenlijk wel mild moeten zijn voor mn haar! Ik ga eens kijken naar dat serum van the ordinary Dankjewel
Ja klinkt precies hetzelfde; heb overal korsten😭 ga die shampoo ook maar bestellen. Heb je de hele lijn gebruikt? Ook de conditioner enz?
Nee gebruik een conditioner van de Kruidvat, als die op is koop ik m misschien wel maar heb nog best veel op voorraad
Bij mij is het enige dat helpt selsun, te koop bij de apotheek!
Ugh zo smerig dat spul! Ik heb dezelfde klachten als @Karl_Lagerfeld en het heeft bij mij niet geholpen, al las ik dat je eigenlijk een “kuur” moet doen. Maar met die geur vond ik dat niet te doen.
Heb nu een shampoo in Duitsland gekocht met zeezout en dat lijkt redelijk te werken, maar heb mijn haar er pas 2 keer mee gewassen. Ik bedacht ineens dat ik er op (strand)vakantie nooit last van heb, dus leek me het proberen waard. Heb echt al zoveel geprobeerd, van heel duur tot goedkoop maar nog niks gevonden waarvan ik echt denk “dit is het”. Echt een irritant probleem
Het enige wat bij mij helpt zijn echt medicijnen. Kan het zijn dat je eczeem hebt? Want dan gaan andere producten niet helpen, wat ik zelf wel hoopte.
Wat voor olie gebruik je? Daar zit nl ook nogal wat verschil in. Van kokosolie bijvoorbeeld gaat mijn hoofdhuid ook alleen maar erger jeuken. Het beste (voor mij) werkt pure jojobaolie (niet van Holland en Barret, dat is noet puur). Ik masseer het in en laat het inderdaad de hele nacht inwerken.
Te weinig wassen is ook niet altijd goed, misschien tussendoor eens ‘wassen’ met cremespoeling? Garnier milde haver is heel fijn, echt op je hoofdhuid gebruiken en even in laten trekken.
Deze:
is ook heel fijn, ik weet dat er veel tegenstanders zijn van H&S maar deze is echt heel prettig. De conditioner ook maar een drama om uit te spoelen. Wel m’n go-to als ik weer eens eigenwijs ben geweest en een andere shampoo gebruikt heb en dus weer gek word van de jeuk.
Ja dat dacht ik ook, heeft mij ook deels geholpen, maar CG-proof hoeft bijvoorbeeld niet parfumvrij te zijn, en ook dat kan je hoofdhuid enorm irriteren.