Ik had last van haaruitval door stress maar combinatie van stress weg en 2 keer per week oil scalping heeft er echt voor gezorgd dat ik 80% minder haaruitval heb. En mijn haar is echt dikker geworden, zelfs de babyhaartjes icm erica haar huid tabletten. Zo blij mee, ik weet niet wat het meeste invloed had misschien de stress weg maar oil scalping werkt heel goed.
Wow wat een verschil! Welke producten gebruik je en hoe doe je dat precies?
Ik ben jaloers als ik dit lees. Bij mij werd mijn haaruitval vele malen erger als ik mijn hoofdhuid in de olie zette. Helaas!
Liet je het missh te lang zitten?
Nee na 2 uur ging ik al mijn haren wassen. En volgde alle andere “regels” ook trouw. Het is helaas niks voor mij!
@ mensen die ook een steampod hebben: is het normaal dat ie geluid maakt?
Ja hoor, is de stoom. Maakt zo een geluid zoals een elektrische wagen vind ik.
Ja nu je het zegt, dat lijkt er inderdaad op! Maar goed om te weten dat het dus normaal is. Dacht al dat ik een rare had haha
Is het een optie om je haar ondersteboven te wassen, dus als je voorover hangt? Ik kan mijn hoofdhuid zo veel beter masseren dan als ik rechtop sta.
Maar mijn haar is schouderlengte dus weet niet of het haalbaar is met veel langer haar.
Ik zit heeeel erg te twijfelen om weer de Treatment van Marocconoil aan te schaffen. Maar als ik deze invoer in de INCI Beauty app scoort deze heel erg slecht. Ik probeer mijn haar nu goed te verzorgen omdat het extreem uit is gevallen vanwege gezondheidsproblemen. Maar wil het dus nu niet weer verzieken met een slecht product. Ook de argan olie van Maria Nila en Olaplex scoren slecht. Iemand hier verstand van?
Wat is een goed product om wat textuur en volume in een korte bob te krijgen? Ik heb van nature heel stijl en behoorlijk fijn haar dus ik zou het graag wat warriger en poofier willen maken.
Ik gebruik Indola texture spray voor wat meer structuur en om het een beetje messy te maken
En als ik echt volume wil dan gebruik ik bij de aanzet nog redken quick tease spray erbij. Indola geeft ook volume, maar die redken is echt (zoals de naam het al zegt) alsof het getoupeerd is. Alleen niet teveel spuiten want dan wordt het echt een plakkaat
Ik gebruik al een tijd de producten van Original & Mineral. Heb ook fijn haar en stijl, en ik hou van volume. Bij de aanzet gebruik ik Rootilicious en in de lengtes Atonic. Die laatste zorgt voor wat stugger haar, waardoor volume beter blijft, in plaats van dat het binnen een paar uur als een zucht uit mijn zachte haar verdwijnt. Een klein beetje hitte van de föhn geeft extra kracht aan deze producten en het volume houdt enkele dagen aan.
Heel erg old scool, maar ik meng deze:
Met deze:
Geeft net even wat textuur maar is niet vet. Voor volume gebruik ik een foam en fohn ik mn haar in tegengestelde richting.
Weet iemand misschien waar ik color remover voor mijn haar kan kopen? Die van de kruidvat is continu uitverkocht op de site en in de winkels. Bij Boozyshop zag ik die van revolution maar ook die is uitverkocht, en ook op bol zie ik het niet.
Ik blondeer mijn haar liever niet gezien het al erg droog is
Ik heb krullen en balayage die ietsje te warm is naar mijn zin. De basis is donkerbruin(eigenlijk grijs)
Heeft iemand een tip voor een milde toner om het wat koeler te maken? Of moet ik perse met verf aan de slag? (Die zilvershampoo’s zijn zo aggressief en meer voor blond haar volgens mij)
Je zou de 10.81 van Wella Colorfresh kunnen proberen. Die gebruik ik vaak voor mijn highlights en geeft een mooi koel maar niet te grijs/paars resultaat.
Edit: weet niet of het echt ‘zacht’ is voor je haar. Wsl niet want Wella.
Vinden jullie die Mielle olie ook een aanrader voor de lengtes, bijv om op handdoekdroog haar te doen? Ik zoek een lichtgewicht serum.
Ik heb lang haar met lichte krullen als ik het aan de lucht laat drogen maar ook heel fijn haar, wel veel. Wil geen sterkere/meer krullen maar wel iets mooier gedefinieerd en minder pluis.
Kent iemand een kapper in Den Haag of omgeving die goed is in pony’s knippen?
Heeft iemand ervaring met numinox tegen haarverlies? Mijn schoonmoeder gebruikt het fanatiek maar ben nogal sceptisch.