Oké, ik wil mij inschrijven voor een halve marathon maar twijfel enorm welke. Eerst dacht ik, halve in Amstelveen. Is voor mij heel makkelijk bereikbaar, leuk/makkelijk parcours denk ik. Goeie eerste halve marathon om te kijken of het bevalt. Niet zo duur. Alleen het is wel “pas” in maart.
Maar toen zag ik ook een halve marathon in Berlijn, en dat lijkt mij óók wel heel leuk. (Voor mij) bijzondere (eerste) halve marathon, kan er een leuke korte vakantie aan vast plakken. Maar dat is pas in april, te kort op die in Amstelveen en ook “te” ver weg om nu gemotiveerd te blijven trainen.
Dus toen ging ik zoeken naar iets in december/januari en toen kwam ik natuurlijk bij Egmond. Óók leuk, maar wel zwaar parcours (voor een eerste). Veel gedoe, moeilijk te bereiken voor mij etc. Wel mogelijk om te combineren met Berlijn, genoeg tijd om tussen Egmond en Berlijn te trainen en dan kan ik voor Egmond gewoon voor uitlopen gaan en voor Berlijn met een tijdsdoel.
Ik heb nog nooit een halve marathon gelopen, misschien vind ik trainen ervoor/de halve marathon zelf wel kut?
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
- Egmond (januari)
- Egmond (januari) + Berlijn (april)
- Amstelveen (maart)