Oh wat fijn! En je hebt gelukkig nog eventjes om wat meer op te bouwen
De meeste merken verkopen die wel denk ik. Je kan 2-1 short gebruiken als zoekterm bij bijvoorbeeld site als “all4running” die heeft heel veel merken. Ik draag diverse merken van dat idee wat je zoekt
Ik ga dit jaar voor het eerst DtD lopen en heb ook amper getraind
Echt te weinig tijd gehad de laatste tijd of dan was het weer slecht weer, te heet of juist te harde regen
Ik hoop een deze weken iig nog minimaal 1x die 16km te lopen, want de laatste tijd is het al een prestatie als ik er eens 10 loop
Haha ik krijg stress van dat ik in dit bericht lees dat het over 6 weken is, in mijn hoofd had ik echt nog zeker drie maanden. Ik heb afgelopen tijd echt minder gelopen, dus moet vanaf volgende week echt weer de afstanden gaan opbouwen… Heb al lang niet meer boven de 10-12 gelopen
Op Garmin heb je een uitdaging/badge. 30 dagen minimaal 1 mijl hardlopen per dag.
Voor mij een goede motivatie om er weer in te komen!
Ik loop altijd zooo hard van stapel m’n langste afstand de afgelopen 5 jaar is 10km. Over 5 weken ga ik 15km trailrunnen en daarna wil ik inschrijven en trainen voor een halve marathon. Maar ipv dat ik mij gewoon inschrijf voor 1 halve marathon heb ik nu superhalfs gezien, waarbij je zes halve marathons in vijf jaar doet en nu wil ik dat doen: Home
Ik ben bij mijn moeder in Limburg en heb zo heerlijk hardgelopen door het bos en langs water. Had ook voor het eerst geen muziek op en hoorde alleen maar vogels en de wind in de bomen
Oké, ik wil mij inschrijven voor een halve marathon maar twijfel enorm welke. Eerst dacht ik, halve in Amstelveen. Is voor mij heel makkelijk bereikbaar, leuk/makkelijk parcours denk ik. Goeie eerste halve marathon om te kijken of het bevalt. Niet zo duur. Alleen het is wel “pas” in maart.
Maar toen zag ik ook een halve marathon in Berlijn, en dat lijkt mij óók wel heel leuk. (Voor mij) bijzondere (eerste) halve marathon, kan er een leuke korte vakantie aan vast plakken. Maar dat is pas in april, te kort op die in Amstelveen en ook “te” ver weg om nu gemotiveerd te blijven trainen.
Dus toen ging ik zoeken naar iets in december/januari en toen kwam ik natuurlijk bij Egmond. Óók leuk, maar wel zwaar parcours (voor een eerste). Veel gedoe, moeilijk te bereiken voor mij etc. Wel mogelijk om te combineren met Berlijn, genoeg tijd om tussen Egmond en Berlijn te trainen en dan kan ik voor Egmond gewoon voor uitlopen gaan en voor Berlijn met een tijdsdoel.
Ik heb nog nooit een halve marathon gelopen, misschien vind ik trainen ervoor/de halve marathon zelf wel kut? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
- Egmond (januari)
- Egmond (januari) + Berlijn (april)
- Amstelveen (maart)
0 stemmers
Wat leuk dat je een halve marathon wil gaan lopen!
Ik weet niet wat je huidig niveau is, maar ik zou in jouw plaats Amstelveen doen.
Het feit dat het makkelijk bereikbaar is zorgt alvast voor minder stress op de dag zelf.
Eventueel kan je dan in oktober/november/december nog één inplannen, als je in 2025 nog een extra halve marathon op je lijstje wil
Ik heb zelf ook lang toegewerkt naar mijn eerste halve marathon en ik had het niet anders willen doen. Er waren ook nog vele andere in de maanden ervoor, maar dat had ik (voor mijn gevoel) nooit gered. Ik wou vooral voldoende zelfvertrouwen hebben dat ik de afstand zou kunnen afleggen
Oké bedankt voor het stemmen allemaal haha. Ik heb net een startbewijs voor de (halve) Lentemarathon in Amstelveen gekocht! De komende tijd ga ik gewoon opbouwen tot die afstand en misschien dat ik dan wel een tijdsdoel stel voor de halve marathon zelf.
@Tobvit tja, m’n huidige niveau… Ik ben sinds januari dit jaar weer aan het rennen en opbouwen, maar heb veel pijntjes gehad waardoor ik het rustig aan heb gedaan. Dus wel frequent gelopen maar korte afstanden. Ik loop binnenkort 15km trail, dus naar 21 zou een kleine stap moeten zijn. Maar het is waarschijnlijk ook wel leuk/fijn/goed om een tijdje gewoon te rennen en wat kilometers te maken zonder specifiek doel!
Heb er zin in in elk geval en blij dat ik eindelijk een keuze heb gemaakt want ik ben al weken aan het twijfelen
Huh?
Dat is 6km, lijkt weinig, maar is in procenten ruim 70% meer (als ik goed kan rekenen)… Niet in vergissen.
Je hebt langer plezier van hardlopen bij verstandig opbouwen, lekker bezig.
Nee het is niet 70% meer (dan zou je op een afstand van 25.5 km uitkomen) maar 40% meer.
Maar los van de wiskunde snap ik wel dat de één denkt: “Ooh maar 6 km extra” en de ander “Oh dat is bijna 1.5 keer zo ver”.
Thx oeps.
Nja, als je pas sinds januari regelmatig loopt is het gewoon relatief korte periode, je conditie zal het prima kunnen maar je pezen en gewrichten mogen echt nog wel wat meer uren maken. Ik ben echt voorstander van traag opbouwen richting halve en hele marathon, de basis goed leggen in een paar jaar (voor je je aan een marathon waagt) en daarna je gewoon uitleven haha.
Aaah ik ben op het punt beland dat als ik langere afstanden (>10km) ren (als het warm is), ik schuurplekken krijg van m’n sportbh. Heb op de voorkant, op de plek van het ritsje, 2 super pijnlijke plekken Heeft iemand een tip hiervoor? Of tips voor sportbh’s die niet op zo’n plek een ritsje hebben (maar wel goed zijn en in grote maat verkrijgbaar zijn)?
Misschien een pleister plakken? Dan schuurt je sportbh niet meer rechtstreeks op je huid
Ik ben alleen bang dat dat niet blijft zitten door de combi van zweet en frictie… Maar misschien kan ik wel een keer een soort tape proberen!
Misschien sport/kinesiotape? Blijft bij mij met zweten wel goed zitten altijd.
Verder ben ik heel blij met mijn sportbh van Shock Absorber, dus mocht je een andere willen vind ik dat wel een aanrader voor grote maten (ik heb de multi sport)
Ohja goed punt, met een beetje pech gebeurt dat idd en heb je er nog niks aan.
Anti schuurcreme! Ik heb zo’n stick van body glide, vooral met dit warme weer echt fijn voor sportbh idd!
Jeetje, ging net ruim na 21.00 een klein rondje (3.5 km) lopen. Bewust laat vanwege de warmte. Nou, het was nog steeds bloedheet! Ik zit nu op de bank te zweten als een otter.
(En het begint alweer vroeger donker te worden)