Hardlooptopic #2

Geen tips voor de schuurplekken maar wel voor een sportbh die goed is en in grote maten verkrijgbaar: triaction by triumph cardio cloud. Zelf bij Zalando gekocht.

2 likes

Oooh dit heb ik ook gehad. Was echt ellende. Ging vervolgens naar de Superbra en daar kreeg ik ook een bh mee met beugels die vervolgens ook enorm ging schuren en echt open wonden heeft gegeven, dus toen had ik nog meer van dat soort plekken.

Ik gebruik nu eentje van Shock Absorber en ben heel blij ermee! Geen schurende beugels of ritsen en alles blijft goed zitten. Het is specifiek deze

Ooomg dit klinkt zo pijnlijk :sob:

Thanks voor de tip!

Zo lekker gelopen met dit plakweer, heerlijk.

2 likes

Ik heb de halve van Berlijn gedaan, en die is echt super leuk! Hele fijne sfeer, rent langs bijzondere sightseeing plekken en de avond zijn overal in de stad mensen met medailles te zien die gaan feesten en kroegen pakken. Er zijn zelfs kroegen die open zijn voor de hardlopers en je een gratis biertje krijgt als je de medaille laat zien.
Zeker een aanrader dus!

3 likes

Oh dat klinkt super leuk! Gelukkig heb ik m’n kaart voor Amstelveen al gekocht anders zou ik nu weer gaan twijfelen :joy: maar als het allemaal bevalt ga ik volgend jaar (2026) zeker Berlijn rennen!

Het lijkt mij eigenlijk ook wel leuk om er dan een dag spa en een weekje vakantie achteraan te plannen en ik heb momenteel een beetje een onzekere financiële situatie. Hopelijk is dat volgend jaar beter en dan komt alles beter uit.

Ik word zo enthousiast van die halve marathon verhalen hier. Had mezelf net als vorig jaar weer opgegeven voor de Dam tot dam en de halve van Amsterdam, maar heb het hardlopen 6 weken geleden moeten onderbreken omdat ik last kreeg van mn knie. Gisteren voor het eerst weer een klein rondje gedaan maar na 2km weer dezelfde pijn ): Nu maar een afspraak gemaakt bij een sportfysio deze week, en ik ga me denk ik aanmelden voor de 20km wandelen van de Dam tot dam, familie wandelt dan ook. Dan heb ik tenminste wat op de planning staan en een goed alternatief voor het hardlopen, want dat kan ik toch niet meer tijdig pijnloos opbouwen verwacht ik. Voel me echt ontheemd zonder het hardlopen. Racefietsen, zwemmen of wandelen geeft toch niet hetzelfde fijne gevoel ):

1 like

Ohh wat kut dat je geblesseerd bent :frowning: goed dat je naar een fysio gaat, hopelijk kan die snel verlichting brengen. Goeie plannen ook! Maar ik snap wat je zegt over dat die andere manieren van bewegen niet hetzelfde zijn. Ik wandel en fiets ook, maar hardlopen is toch anders en als je er eenmaal in zit zo lekker! Hopelijk kan je snel weer :slight_smile:

1 like

Een paar weken geleden had ik per ongeluk een 5km PR gelopen omdat ik haast had en ff snel een rondje wilde rennen. M’n tempo was toen 5:16 en dat is voor mij echt suuuper snel, toen ik 8 jaar geleden ook veel liep en 10 kilo lichter en veel sterker was, was 5:20 op zo’n afstand echt mn max.

Dus nu heel wat kilometers verder wilde ik kijken of ik 5km in 25 minuten kon rennen (dus tempo 5:00). 1km warm up gedaan en toen gegaan…… na 4km 5:07 kon ik niet meer :joy:

Op zich logisch want heb helemaal niets voor snelheid gedaan de laatste weken, maar toch humbling. Wat dacht ik :joy:

6 likes

Gisteren had ik zo’n fijne hardlooproute vanuit huis dwars door de mooiste plekken, zeker nu alle heides in bloei staan. Echt zo mooi dat dit voor mij vanuit huis te lopen is, 47km aangetikt (jammer niet afgerond op 50km haha) op rustig geniet tempo. :heart_eyes:

Tekst is beetje overbelicht :sun_with_face:
*In verwondering,
zie ik, dat de natuur beweegt
hoor ik, dat de stilte komt
weet ik, dat het verlangen oneindig is
voel ik, dat de liefde blijft
PI ~ Dank aan het Geldersche landschap

Straks nog klein rondje uitlopen om op weektotaal van 90km uit te komen :grin:

23 likes

Er bestaan aantrekhulpmiddelen voor steunkousen, is dat niet iets? (Dat werkt bij mijn arm steunkous wel namelijk, maar ik krijg die anders überhaupt niet aan)

2 likes

Ja ze zitten strak en is wel een dingetje om ze aan te krijgen.

Ik doe eerst de tenen goed. Dan pak ik de hele sok en frommel die over mijn hak. Als dat eenmaal gelukt is dan met kleine plukjes naar boven. Als hij eenmaal goed zit dan stroop ik hem weer af naar beneden en trek ik hem zo helemaal strak zonder rimpels naar boven.

2 likes

Ik heb net voor het eerst met m’n nieuwe hardloopvest gelopen (6km, om te proberen) en ik vond het wel lekker zitten maar ook wel zweterig op m’n rug!!! Daar was ik al bang voor en daarom had ik eerst een tijdje gezocht naar iets dat niet je hele rug bedenkt zoals dit:

hardloopvest

maar kon dat niet vinden in m’n maat

Hoop dat ik dat met langere stukken niet te vervelend ga vinden, maar op zich wende ik er geloof ik wel aan. Vond rennend drinken ook wel een uitdaging :sweat_smile: even wennen dus wel denk ik, maar al met al wel fijn voor langere stukken hoop ik!

4 likes

uh dit is echt HEEL snel hoor, ik ren heel veel en ook niet langzaam maar dit zou mij nooit lukken. is het niveau van je club niet gewoon iets te hoog voor je? en ben je dus niet inderdaad snel overtraind als je met hen traint?

7 likes

Het niveau van de andere lopers maakt niet zoveel uit tijdens clubtrainingen hoor, als het goed is train je gewoon in je eigen zones tijdens het programma. Wij doen ook alleen inlopen en loopscholing gezamenlijk en niveaus varieren van idd ruim sub20 tot sub40 en alles daartussen. Leukste is wel als je een clubje hebt met wie je eenzelfde tempo loopt verder, daar niet van.

En @SpeedOfSound Ik denk dat dat lastig went, na 8 jaar clubtraining lig ik soms ook nog met schotel ogen naar het plafond te staren na een intervaltraining laat op de avond :frowning:

En, gewoon doen! Er doen vast ook andere mensen mee dan je zeer snelle clubgenoten haha

3 likes

Hoewel ik mij de drempel super goed gaan voorstellen hoop ik echt dat je gaat!

Iedereen inschrijven voor marathon Rotterdam?
ik niet, nooit (veel te druk voor mij helaas), wel altijd fomo om niks eigenlijk haha

Edit wat duur ook trouwens.

2 likes

Gedaan! Inderdaad wel duur. Ik geef verder vrijwel nooit veel geld in 1x uit, dus kan deze uitgave heel goed voor mezelf goedpraten. :stuck_out_tongue: Heel veel zin in de marathon!

5 likes

Leuk, veel plezier met trainen!

2 likes

Gewoon uit nieuwsgierigheid @anon81378386, maar hoe werkt dat met die lange afstanden qua routes die je loopt. Zoek je van te voren uit waar je heen moet en kijk je dan onderweg op maps of loop je gewoon maar, ken je de weg? :joy: Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen.