Hardlooptopic #2

Hier weet ik de weg eigenlijk wel. Ik loop met horloge met gps waar route in geplot is (beetje idee van een tomtom) routes maak ik zelf. Maar wijk geregeld af voor mooie paadjes/heuvels/uitzichten/mensen te ontwijken en sommige plekken hebben veel afgesloten paden dus moet je ter plekke opnieuw je oriënteren. En ik heb redelijk richtingsgevoel/orientatie vermogen dus loop ook lange afstanden zonder hulpmiddel.

4 likes

Thanks, mysterie opgelost haha. Lijkt me best een puzzel soms om een goede route te maken!

1 like

Ik ga het doen! Wilde hem dit jaar al lopen maar was te laat en kon geen ticket meer kopen.

Nu ga ik via werk van man mee lopen.

Kreeg ook uitnodiging voor de bruggenloop in december. Gaat iemand van hier die ook lopen?

1 like

Je moet hem eerst gedeeltelijk binnenstebuiten doen. Zodat je alleen je tenen/de helft van je voet er direct goed in kunt steken. Dan pak je de sok vast aan het stukje wat nu over je voet zit en trek je hem over je enkels. Daarna is het voorzichtig over je kuiten heen schuiven. Je moet niet aan de bovenkant gaan trekken.

2 likes

Ik heb net voor de tweede keer met twee vrienden in de bossen bij lage vuursche gerend en het was zo chill!! 13,5km :sunglasses: zoveel leuker door het bos en ook zo gezellig met z’n drieën. Anders ren ik altijd alleen. Volgende week 14km en dan zijn we klaar voor de trailrun op de Veluwe

10 likes

Pff, ik wilde vanmiddag tijdens m’n lunch een rondje hardlopen maar ben echt keihard onderuit gegaan over een uitstekende stoeptegel. Ene enkel verzwikt, andere knie kapot. Ik neem een weekje rust van hardlopen, maar ik baal er behoorlijk van. Vond het ook teleurstellend (weet niet of dat helemaal het goede woord is) dat er na een flinke smak met duidelijk gescheurde legging en ik half huilend op de stoep niemand aan me vroeg of het wel een beetje ging, terwijl er wel mensen in de buurt waren en een tegenligger vlak daarna langs fietste.

Gaat het nu wel een beetje met je? Klinkt echt als een vervelende klap!

Ja, m’n enkel is flink dik en ik heb een goede schaafwond op m’n knie, maar gaat verder gelukkig wel oké. Ik kan er met beleid ook op lopen, zolang ik niet verwacht dat ik na het opstaan wegdartel haha. Bedankt!

1 like

Lekker rustig aandoen met je enkel! Hopelijk kan je snel weer dartelen haha

1 like

Is dat dan een rondje waar je je auto kan parkeren en waar je dan op hetzelfde punt uitkomt? Ik zou ook vaker naar zulke plekken toe moeten gaan. Woon daar ook semi in de buurt

2 likes

Ja! Wij starten bij camping de zeven linden en liepen eerst een rondje van 10 en breiden dat steeds een beetje uit met een extra lus hier en daar. Ik moet zeggen dat ik nu gewoon achter die vriend aanloop maar je kan via komoot, wikiloc of gewoon wandelingen van staatsbosbeheer (die dan meestal staan uitgezet op paaltjes) een route zoeken en volgen. Die vriend heeft de route volgens mij van wikiloc en dan zelf dus uitgebreid.

Ik doe het ook te weinig hoor, alleen nu met hen. Maar ik wil dat ook vaker doen, naar een gebied rijden en daar een route volgen want het is 10 keer leuker dan in mijn eigen omgeving. Nu je het zegt ga ik misschien zo wel naar een natuurgebied voor m’n rondje vandaag!

Thanks voor de tip! Ik ga ook binnenkort daar eens heen rijden en een rondje rennen. Heb strava premium genomen aangezien ik komende tijd weer veel lange afstanden moet doen en ik daar altijd wat route inspiratie uit krijg, daar zal ook wel een leuk rondje vanaf dat beginpunt in staan die ik kan volgen

1 like

Ik wil/moet zo 14km hardlopen. Ik zou dat met die twee vrienden doen maar ze kunnen toch niet dus ik wil het nu alleen doen, maar ik zie er zooo tegenop. 13km met hun was echt een walk in the park maar ik weet dat ik het mentaal heel zwaar ga krijgen nu. Sowieso kan ik niet goed zo langzaam rennen in m’n eentje als met hen, dus ik ga waarschijnlijk te snel voor de afstand en ik heb het ook lekker uitgesteld waardoor ik met 28 graden mag gaan zo :laughing:

Maar ik heb een soort van route gemaakt in strava door een natuurgebied met zoveel mogelijk bos, en ik mag zo langzaam als ik wil en ook wandelen tussendoor heb ik besloten. Beter als ik die kilometers gewoon maak op wat voor manier dan ook. Wish me luck! :crossed_fingers:

13 likes

Good luck! En hoe is het gegaan?

1 like

Ik heb het gedaan maar het ging niet van harte :hot_face::hot_face: vooral door de hitte denk ik. Maar ik ben blij!!

9 likes

Goed bezig! Je hebt flink wat heat proteins aangemaakt door gerend te hebben met het warme weer :partying_face:

1 like

Ik volg UMBT Montblanc 106miles en ik wil ook die race lopen, misschien in 2026 (want heb grote races voor 2025 al ongeveer gepland)…

7 likes

Tof he!! Een teamgenoot van mij doet mee dus ik zit ook te volgen. Als ik dat zo zie gaat het ook altijd kriebelen

2 likes

Zo ontzettend gaaf! Maar lijkt me echt lastig om een startbewijs te krijgen, ik snap nooit hoe dat werkt. ** gaat nu Googlen **

Als ik het goed begrijp:

Je moet een goede UTMB-index hebben en daarvoor moet je meedoen aan UTMB index races (geclassificeerde races). Voordat je voor dé UTMB Mont Blanc in de loting mag inschrijven moet je dus een index hebben in het groen (100K) of rood (100M).

image

En daarnaast moet je tenminste één keer in de 2 jaar meedoen aan een officieel UTMB event waarmee je stones (punten) kan verzamelen, en hoe meer stones hoe meer lootjes in de loterij, hoe meer kans je maakt op het krijgen van een startbewijs. Je stones vervallen niet, maar elke 2 jaar moet je wel minimaal 1 stone erbij lopen om in de loterij te mogen meedoen. Vervallen de stones wel als je een startbewijs krijgt eigenlijk? Hoe moeilijker en langer een race hoe meer stones je per finish kan verdienen.

Misschien snap ik het nu voor het eerst eindelijk haha.

Vroeger kon je gewoon stones verzamelen door aan allerlei gekwalificeerde races mee te doen, nu heeft UTMB overal ter wereld races opgekocht en zeggen ze: je moet aan onze races meedoen anders mag je niet meedoen aan een van de races tijdens de Mont Blanc week. Al die evenementen zijn met de titel UTMB een stuk duurder geworden en het verplicht mensen om veel te moeten reizen.

Ik ben wel benieuwd: lijkt het jou echt aantrekkelijk om die eerste nacht te moeten file-lopen in het donker tussen de hordes mensen. En dan dit:

:rofl:

Voor mij een van de redenen (niet dat ik nu een 100K of 100M loper ben) om nooit de UTMB in één dag te willen lopen. Op mijn bucket-list staat wel de Tour du Mont Blanc in 4 of 5 dagen. Elke dag 40 kilometer en 's nachts gewoon slapen. Dan loop ik ook niet 2 nachten in het donker haha.

Nee, is alleen leuk als elite runner toch!?!?!

Ik heb vooralsnog andere loopplannen en loop eigenlijk veel kleinschaligere dingen (en waar je zonder gedoe 100miles mag doen), maar dit geeft me net zoveel fomo als bijvoorbeeld Marathon Rotterdam. Wat totaal niks voor mij is. :rofl: :rofl:

2 likes