Oh enkeltjes zijn zo leuk hè! Ik heb vanaf huis vandaag 32 km gelopen naar een andere stad om daar de trein terug te nemen. Heerlijk weer is het. Ik denk dat het met mij wel goed gaat komen in Amsterdam (nog wel even een startnummer regelen…)
Je zoekt een ticket voor de marathon van Amsterdam, denk ik, gezien je ronde van 32km? Die heb ik helaas niet, maar verkoop wel een ticket voor de Dam tot Damloop 16km en de halve marathon van Amsterdam, dus mocht jij of iemand anders hier geinteresseerd zijn Ik kan helaas niet meer vanwege m’n knieblessure
Ja klopt ik zoek een marathon startbewijs. Denk dat je die voor de halve zo kwijt bent. Ken je de groep startbewijs aangeboden/gezocht op Facebook?
Ja heerlijk! Vind het sowieso altijd heerlijk om nieuwe routes te ontdekken
@SpeedOfSound ohh wat vervelend! Mijn ervaring met gekneusde ribben is dat die echt scherpe pijn wel relatief snel afneemt, dus misschien lukt het binnenkort al wel om iig kleine afstanden te doen?
Mn vriend is een weekend weg en de oppas credits van schoonouders gister al opgemaakt. Dus ik dacht ik ga gewoon een rondje met kind in de buggy. En dat ging eigenlijk prima! Paar tussenstops voor snacks en een beetje kramp in mn arm haha maar verder
Kreeg echt meerdere duimpjes en mensen die riepen: lekker bezig. Super leuk haha
Ik had de lokale atletiekbaan gevonden dus was rondjes baan lopen tussen de bergen
Beetje late reactie op jouw post, maar ik heb gisteren voor het eerst dry needling gehad in m’n kuit en ik had de rest van de dag echt gruwelijk veel pijn. Vandaag loop ik ook nog steeds een beetje mank. Ik ben echt huiverig voor de volgende keer als dit zo erg is. Had jij dat ook zo erg? En hoeveel behandelingen had je nodig?
Ik ben dus ook al 1,5 week niet aan het lopen vanwege de kuitblessure, ben bang dat het geen halve van Amsterdam wordt. Hopelijk nog wel de Zevenheuvelenloop.
Oh shit zeg. Ik had eigenlijk amper last. Had van te voren veel water gedronken. En ik doe veel krachttraining, waardoor m’n spieren best sterk zijn. Misschien dat dat heeft geholpen? Ik had twee sessies nodig. Daarna weer rustig opbouwen. Maar de doorslag was echt een betere looptechniek.
Ik duim voor je dat je in elk geval de Zevenheuvelen kan doen! Misschien even met je fysio overleggen wat hij/zij adviseert.
Thanks voor je reactie. Ik doe ook veel krachttraining en drink veel water (maar had niet heel veel gedronken van tevoren want het was in de ochtend). Heb ook al even aan de fysio gevraagd of dit wel normaal is (edit: per mail, nog geen antwoord).
Hij kijkt in ieder geval met me mee naar de mogelijkheden om weer te gaan rennen, maar eerst moeten de ergste knopen uit m’n kuit zijn.
Ik heb ook aantal van die prikjes in mijn kuit gehad. Helpt op dat moment prima. Maar mijn ervaring is dat het eigenlijk ergens anders vandaan kwam en dat de bron is dus aangepakt moet worden.
In mijn geval bleek het uit mijn heup te komen aan de andere zijde.
Voor iedereen die nog twijfelt, Garmin heeft een verjaardagssale. Het model dat ik wilde is nu €70 goedkoper en ook nergens anders online lager geprijsd. Dus ik denk dat ik hem ga bestellen.
Ik heb ook wel eens dry needling gehad en had ook veel last de dag zelf en de dag erna. Bij de tweede behandeling was dat al minder. Heb er uiteindelijk wel veel aan gehad en ben blij dat ik het gedaan heb.
Ben benieuwd waar dat dan vandaan komt!
Om nog even terug te komen op mijn 10km in aanloop naar een marathon. Het ging echt lekker! Ruim 2 minuten sneller dan mijn vorige PR van 2/3 maanden eerder en het ging ook makkelijker. Dus erg blij mee! Ik ben nu bezig met de laatste loodjes van de marathonvoorbereiding. Tijd vliegt ineens. Gaat gelukkig wel allemaal goed met het trainen.
Hoe gaat het trainen (evt voor een doel) bij jullie?
Voelt gek met mijn training. Ik train voor een halve marathon (mijn eerste), maar heb “tussendoor” op zondag ook mijn eerste Dam tot Damloop (10 em). Ergens vind ik het spannend, want ik ben vanaf januari rustig gaan opbouwen vanaf 10 km naar 15 km in april. Gewoon de afstand, niet een evenement oid. En toen had ik zo’n vage tussenperiode tot dat ik in de zomer weer begon met een 13-weken schema voor een halve marathon.
Wat ik bedoel dat het gek voelt om zo’n tussendoortje te hebben, haha.
zooo haha ik ging net 10k lopen en ik verwachtte dat het relatief makkelijk zou gaan en ik zou ook gewoon met een makkelijk tempo lopen maar ik had het zwaar wajow hahaha
dan zakt de moed mij echt in de schoenen dat ik nooit sneller/beter ga worden/dat het makkelijker wordt. maar goed ik denk dat ik gewoon heel moe was eigenlijk
Ik ga echt goed deze week, goed opgeladen van de vakantie en het is zo mooi warm weer thuis in mijn eigen bos
Ik was voor m’n vakantie echt lekker bezig met lopen en toen was ik dus 10 dagen weg, daarna ziekjes, daarna geblesseerd en vorige week was ook geen goede week maar heb het wel weer opgepakt en het gaat echt goed! Oh en ik ben (weer) gestopt met roken en heb de afgelopen twee keer veel sneller gelopen dan normaal dus hopelijk blijft dat zo. Blij mee!!