Hardlooptopic #2

Zijn er meer die vandaag de Dam tot Damloop gaan rennen? Ik ga straks om 15.15 uur starten, toch altijd een beetje spannend

12 likes

Veel plezier, geniet ervan! Het is een mooie dag voor hardlopen!

1 like

Veel succes en plezier iedereen die meedoet aan de Dam tot dam! :muscle:

2 likes

Hoe is het gegaan?

Ik heb hem ook weer gelopen en ik heb weer genoten! Vind het altijd zo’n leuke loop. Het was wel warm dus iets ingehouden qua tempo en telkens bij drinkposten goed gedronken. Uiteindelijk heel blij met mijn eindtijd!

Hoorde net dat de laatste twee groepen niet meer gestart zijn vanwege de warmte. Blijkbaar toch te veel mensen die onwel zijn geworden. Vind het heel sneu voor mensen die dan zo getraind hebben en dan uiteindelijk niet kunnen starten.

5 likes

Ik zat in 2019 in een groep die niet mocht starten vanwege de warmte, vond dat toen zoooo kut. Ik had echt goed getraind en ook in de warmte en was er echt klaar voor.

Dit jaar had ik mezelf met een eindtijd ingeschreven die veel te optimistisch was, zodat ik in een eerdere startgroep zat en nu wel uitgelopen. Mijn eerste DtD eindelijk! Ik had echt heel matig getraind, dus ben megatrots dat ik m heb uitgelopen. En natuurlijk sneller dan ik vooraf had bedacht, want als je eenmaal loopt dan ga je wel :sweat_smile:

17 likes

Mijn eerste dam tot dam, was leuk!
Ik zag iemand met die plastic kleding tas rennen haha, die had de inname gemist denk ik?? Lekker 16km rennen met zo’n grote plastic tas bonkend tegen je aan

7 likes

Ik vond het echt pittig! Ik begon goed en lekker snel. Niet te snel, gewoon goed. Maar op een gegeven moment kreeg ik het wel echt warm. Heb zelfs een stukje gelopen tussendoor. Ik wilde m’n tijd van vorig jaar verbeteren maar was zelfs langzamer. Maar het was wel weer leuk en ben blij dat ik hem wel heb uitgerend.

12 likes

Pfff ik vond hem ook echt heel pittig! Ben tevreden met m’n eindtijd, maar was echt zwaarder dan verwacht.

5 likes

Fijn dat je nog kon starten! Ik lees net bij en zag eerst je bericht staan dat je om 15:15 moest starten, en toen dacht ik direct, oei zat je niet in een van de laatste waves? Maar gelukkig niet! Goed gedaan!

1 like

Dit was echt mijn zwaarste dam tot damloop ooit, maar ik heb wel weer genoten. Ik woon op de route en eigenlijk ren ik die 16 km alleen maar voor de laatste 2 km. Ik was dit jaar 20 minuten langzamer dan mijn PR, maar die is ook wel van 15 jaar geleden haha.

5 likes

Leuk, stonden er veel bekenden om je te supporten?

Hoe is t bij jullie met de spierpijn? Bij mij is het echt erger dan ooit na t hardlopen haha! Normaal heb ik meestal alleen een beetje spierpijn in mn liezen, maar nu echt veel meer.

Ja heel veel! Dat is wel het voordeel van in Zaandam wonen met de DtD. Er staan zoveel mensen langs de kant en het is natuurlijk echt een feestje. Buren, familie, vrienden, (oud)collega’s…

Ik heb vooral zere heupen en mijn kuit zit een beetje vast.

Nu de zomer echt voorbij is: heeft iemand tips voor lange broeken met zakken voor je telefoon? Ik heb nu wel meerdere chille korte broekjes met zakken, maar nog geen lange. Liefst niet te dik en niet afzakken.

Ik vond overigens de dam tot dam ook echt zwaar dit jaar!

1 like

Ik val in herhaling, maar Fusion!!

1 like

Ik heb er net 1 van Fusion gekocht. Werd hier al getipt door o.a. @Lovepink en toen begonnen ze in mijn hardloopgroepje ook al over het merk.

Ik heb 'm pas 1x gedragen dus kan nog weinig vertellen. Hij knelt bij mij niet in de knieholtes en ik heb gelopen met telefoon en sleutels in de zakken en dat ging prima.

Het is wel een basic (saaie? :slight_smile: ) broek dus als je naar een printje op zoek bent dan moet je elders kijken. Ook best aardig aan de prijs maar wel weer in Europa geproduceerd.

1 like

Ik heb net weer met mijn twee vrienden gelopen en ik vind dat zo gezellig!! Ik heb hardlopen altijd als solitaire sport gedaan maar nu probeer ik 1x in de week een rustige loop met hen te doen en ik kom er net ook weer helemaal natgeregend maar blij vandaan :grin:

3 likes

En Ninepine wordt ook vaak genoemd hier :rofl: Een snelle search in het topic en je komt eigenlijk alleen Fusion en Ninepine tegen.

2 likes

Na 3 zwangerschappen en nu m’n jongste 6 maanden is, ben ik weer begonnen met hardlopen. Ik bouw het heel rustig op met een hardloopschema via een app. Het stelt echt nog niets voor. Maar vanochtend ben ik wel weer gegaan, ondanks de regen. (Wel per ongeluk dezelfde training als vorige keer gelopen, daar baalde ik van, maar goed)

6 likes

Ik moet om medische redenen en bepaalde pil slikken en daardoor heb ik soms langere tijd opgezette en gevoelige borsten. Ik heb al een goede sportBH maar het doet nog steeds veel zeer bij het hardlopen. Heeft een van jullie dit ook wel eens en een manier gevonden om de pijn te beperken?

1 like

Hebben jullie tips voor een regenjack (dat zo ver mogelijk luchtig is)? Ik vond het nooit zo nodig maar nu ik naar langere afstanden ga opbouwen en het regenseizoen er is kan ik mij voorstellen dat het wel fijn/belangrijk is om een beetje droog te blijven en niet te bevriezen tijdens lange duurlopen.

@ezw trouwens ik heb dat hardloop vest een paar keer met singlet of alleen sport bh gedragen en ik kreeg geen last van schuurplekken, ook niet bij meer dan een uur onderweg. Maar ik geloof wel dat wij een wat andere lichaamsbouw hebben van wat ik op foto’s van jou op het forum zie, dus het is geen garantie.

1 like