Ah dit vind ik echt mooi omschreven! Ik zou het iedereen gunnen om er op deze manier van te kunnen genieten
Wat mooi
Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik sta al ingeschreven voor een 10k trailrun half november, maar blijkbaar is dat niet genoeg motivatie waarschijnlijk omdat ik toch niet verwacht een snelle tijd neer te zetten omdat het trail is, en ik wel weet dat ik de afstand kan lopen. En ik ben ook ingeschreven voor een halve marathon in maart, maar dat is dan weer zo ver weg dat het ook niet genoeg motiveert om echt braaf drie trainingen per week te doen nu.
@Mette12 de ochtend is voor mij meestal ook het beste moment, en ivm medicatie nog beter want dan kan ik die medicatie na het rennen nemen, alleen voor langere afstanden/interval vind ik het wel chill om iets substantieels te eten en dat is dan weer moeilijk in te passen met genoeg tijd met wachten tot het gezakt is. of ik moet echt om half zes opstaan… maar ik weet niet of dat op dit moment gaat helpen met de motivatie/plezier
Ik merk grappig genoeg dat ik juist meer plezier heb in die interval sessies of (voor mij) heel lange afstanden van 12-13-14km, de easy runs heb ik het minst plezier in op het moment. Maar die doe ik dan wel omdat die eerder in de week in m’n schema zit. Maar ik denk dat het inderdaad goed is voorlopig prioriteit te geven aan de runs die ik leuk vind.
Ik heb wel m’n twee vrienden waarmee ik de laatste maanden vaker ben gaan rennen gevraagd of we weer samen kunnen gaan deze week, en we gaan morgenavond samen rennen! Ik vond dat echt heel gezellig dus ik ga proberen gewoon weer 1x per week met hen af te spreken voor m’n easy run en ik denk ook dat jullie gelijk hebben dat ik een beetje ben uitgekeken op m’n standaard route. Omdat ik nu voor die snellere 10km train liep ik gewoon een standaard rondje wel door het bos maar op asfalt - maar ik ga weer wat vaker naar een natuurgebied rijden en misschien ook gewoon andere routes/op de bonnefooi door de wijk rennen! Nu plan ik m’n route altijd (op min of meer hetzelfde stuk), maar ik denk dat het wel leuk is om rennend dit stadsdeel te verkennen, ook al betekend dat waarschijnlijk wat vaker stil staan voor een stoplicht ofzo.
@anon81378386 mooi gezegd! Dankje. Ik voel mij mentaal en lichamelijk best vermoeid de laatste tijd dus ik denk dat rennen daardoor ook minder lekker voelde, omdat ik het moeilijk vind dat dat dan óók zwaar/niet soepel voelt. Maar eigenlijk is het super fijn dat ik kan rennen en ik weet dat ik er ook erg van kán genieten.
Ik denk erover misschien mijn schema even los te laten tot ik ga trainen voor de halve marathon. Dan kan ik wat meer “spelen” ipv trainingen afkruisen. Oh en ik wil nu eens echt werk gaan maken van met krachttraining beginnen. Misschien dat de afwisseling ook helpt haha.
Hardlopen met vrienden was in elk geval weer een groot succes, zo gezellig
Hoe rennen jullie langzaam?
Ik ben nu zo’n 4 weken terug begonnen met hardlopen. Mijn conditie is echt niet goed, maar ik verbeter snel en kon plots 5km rennen twee weken terug (6.16 pace). Al ging dit mij echt zwaar af en dat gaat het eigenlijk elke run. Ik blijf huffen en puffen, na paar honderd meter al. Dus ik moet langzamer. Sinds deze week ben ik begonnen met een schema van Runna. En ik moet dus langzamer rennen. Conversatie snelheid noemen ze het. Regelmatig boven de 7m/km rennen, dit vind ik dus echt ontzettend moeilijk. Vandaag moest ik een rolling training doen. Vandaag ging het beter om rustiger te rennen, maar als ik wat sneller ga kom ik in een flow na een tijdje. Nu dus niet en kost het veel moeite door te gaan en conversatie pace lukt ook nog altijd niet. Snel wandelen en praten is al niet al te makkelijk voor mij gok ik.
Gewoon eigen tempo op gevoel rennen, ben ik bang voor blessures, ben nog zo’n rookie + ik heb mij erg optimistisch ingeschreven voor een halve marathon in mei. Om dit haalbaar te maken denk ik toch echt een schema te moeten volgen…
TL/DR
Echt langzaam rennen lukt mij gewoon echt niet goed. Iemand tips?
Denk niet te veel na over je tempo. Je kan ook met 7min/km in een flow komen. En houd er rekening mee dat je pas bent begonnen. Binnen twee weken 5km lopen en het heel zwaar hebben klinkt als te pittig voor jou. Zorg dat je basis goed is en goed wordt opgebouwd, dat maakt het hardlopen niet alleen makkelijker maar voorkomt ook blessures.
In plaats van huffen en puffen focussen op een goede ademhaling? als ik dat doe past mijn pace zich vanzelf aan.
Hebben jullie tips voor fijne thermo Leggings? Ik merk dat mijn bovenbenen snel koud worden en dat dit heel onaangenaam is.
Ik wilde vandaag eindelijk, na 3 maanden, weer proberen te lopen na een heupblessure, maar nu laadt mijn horloge niet op. Boehoee!
Ga alsnog wel, maar baal er wel van. Heb een dure Garmin Forerunner music (na jaaaaaren een simpele Polar te hebben gebruikt), verwacht toch we dat die lader langer meegaat dan een half jaar, ook al heb ik hem 3 maanden niet gebruikt.
Wat is het weer een prachtige dag om hard te lopen! Heb heerlijk 10 kilometer gelopen vanmorgen.
Het meest fantastische hardloop weer dit. Zon, weinig wind en lekker koud
—————————
Ik heb 4 km gelopen, want 3 weken ziek geweest en moet weer helemaal opbouwen merk ik. Maar wel lekker gelopen
Wat een mooie hardloopdag voor jullie!
Hier is het grijs en grauw. Ik ga morgenochtend weer hardlopen, hopelijk komt de zon dan wel door.
Ik ging vanmorgen ook lekker in het zonnetje lopen, maar het werd wandelen want mn scheen protesteerde
Ja, zo zalig na die vorst en dan zon, heerlijk een 31km weggelopen vanmorgen
Wat een heerlijk weer om een rondje te rennen! Vanochtend 10k gelopen, zo leuk om in bosrijk gebied te rennen met alle herfstkleuren.
Jaaa ik heb ook heerlijk gelopen vandaag na een weekje rust houden, 7km! En geen last gehad van mn heup dus hopelijk blijft dat zo
Vandaag was het zo ver en ik heb ruim 2 minuten van m’n PB af gelopen en ben 111/131 in mijn leeftijdscategorie geworden dus bij lange na niet laatste, vond het erg leuk om te doen! Wel te snel gestart natuurlijk haha maar daarna wel weer een beetje gas terug kunnen nemen zodat ik het tenminste ook vol kon houden
Ik heb (na tips hier) een legging van Fusion en ik zag dat ze ook een wintervariant hebben. Geen persoonlijke ervaring mee, maar staat ook op mijn lijstje.
Ja Fusion (again ) de warme versie. Heerlijk met fleece aan de binnenkant Ik kies zelf altijd deze want die heeft een hoge taille! Je kunt je nu ook aanmelden voor hun nieuwsbrief, waarschijnlijk gaan ze met BF een kortingsactie doen al verwacht ik niet meer dan 10-20%.
Ik heb dus een paar jaar geleden ninepine gekocht en ben daar super blij mee. Maar na 5+ jaar merk ik dat het wat losser is gaan zitten, misschien toch een beetje uitgerekt en het koord is er uitgegaan in de was dus nu zakt mn legging een beetje af. Dus ik wil een nieuwe kopen binnenkort, twijfel nu zo of ik bij ninepine blijf of fusion wil proberen
Wil je misschien hier een seintje geven als ze BF korting hebben?