Ik wil shokz gaan kopen met BF voor het hardlopen! Ik loop altijd met m’n honden dus vind een koptelefoon of gewone oortjes niet fijn, want dan kan ik niet horen wat ze doen als ze achter me zijn. Maar nu ik langere afstanden begin te lopen is zonder muziek wel een beetje saai soms, of m’n eigen gedachten gaan met me aan de haal haha.
Ik heb op aanraden van het forum fusion gekocht maar hij zakt bij mij dus af… Maar wellicht dat het aan de maat ligt
Ik denk dat je geen spijt krijgt hoor! Ik heb ook met mijn eerste Fusion legging meer dan 5 jaar gedaan totdat de stof bij mijn dijen versleten was (niet eens de naad maar echt de stof zelf). Ik vind dat best goed! Nu heb ik veel meer in de kast liggen dus ik weet niet meer precies hoe oud of nieuw alles is. Maar ze gaan echt lang mee! Bij mij zakken ze niet af (behalve de tights met lage taille) terwijl er geen touwtje in zit.
Ik ben heel erg benieuwd naar Ninepine dus misschien moet ik dat ook eens kopen om echt te kunnen vergelijken
En welke heb je? Die met hoge taille of de unisex? Mijn eigen ervaring met andere merken is dat ze ook afzakken als die net te klein is, dan is de stof gestretched ofzo en als je dan beweegt dan kan het niet nog verder meebewegen en gaat die dus afzakken. Een truc is, als je kan squatten en hij blijft zitten dan is de maat goed. Ik draag zelf een M terwijl ik met spijkerbroeken naar 40 neig en hij zit niet té strak.
Ik baal zo erg, heb vrij plotseling last van shin splints… dacht echt dat het me bespaard zou blijven want had nooit last van pijn in het begin en ik heb al heel vroeg goede schoenen gekocht ook.
Wat kut . Ben je al naar een goede fysio geweest? Ik heb ruim 10 jaar bijna niet gelopen met “shin splints” maar het bleek uiteindelijk eigenlijk makkelijk op te lossen en ik mocht ook blijven rennen.
Oh dat klinkt hoopvol! Ik heb nu oefeningen gekregen van een vriendin die er ook last van had dus die ga ik deze week proberen. Anders volgende week op zoek naar een fysio dus.
Na een ( voornamelijk) haat en liefde relatie met hardlopen en middenin een burn-out heb ik besloten om toch het hardlopen weer op te pakken. Ik heb eerder wedstrijdjes gedaan van 10-15 km, waaronder ook de Dam tot Dam. Uiteindelijk wegens te weinig motivatie het hardlopen weer aan de kant gezet.
Waar ik ook lees en kijk: hardlopen schijnt het medicijn te zijn voor mijn huidige probleem. Mijn grote droom en bucket list dingentje is toch wel een marathon lopen en ik zal toch ergens een keer moeten beginnen.
Ik neig er naar om voor nu maar ‘gewoon’ te gaan beginnen met hardlopen en zo weer wat uit te bouwen naar ontspannen 5 km te kunnen lopen.
Ook overweeg ik bij een loopgroep te gaan, ook voor wat sociale contacten, die ik sinds de verhuizing weinig heb.
Heeft iemand hier ervaring met loopgroepen in het algemeen? Ik twijfel een beetje.
Ja, ik! Ben trainer bij een atletiekvereniging met heel veel verschillende niveaus (van start to run tot wedstrijdgroepen). Vind het zelf heel leuk en gezellig en motiverend om in een groepje te lopen. Op welke punten twijfel je?
Edit: Snap overigens echt dat het een stap is om te zetten hoor, zeker gezien je omstandigheden. Vaak mag je best een aantal keren proefdraaien (evt in verschillende groepjes) als je contact opneemt in ieder geval, om te ervaren of het iets voor je is.
Ik train in een loopgroep (athletiektrainer die niet meer aan een vereniging verbonden is maar voor zichzelf begonnen is) en ik kan het zeker aanraden.
Als ik zelf loop dan doe ik toch steeds een beetje hetzelfde rondje, nu is er elke week een andere training. Plus je werkt ook aan je techniek wat sowieso bij lange afstanden in je voordeel werkt. En ik word op deze manier wel echt uitgedaagd
De groep is heel divers qua snelheden maar inlopen doen we in verschillende groepjes en de rest van de training is zo ontworpen dat iedereen op eigen niveau meekan.
En @Carbon.monoxide ah thanks! Dit klinkt positief. Bij een atletiekvereniging is ook wel een idee! Die zit hier ook in de stad inderdaad.
Ik heb m’n loopje nu gehad, 5 k op heel rustig tempo en dit ging prima. Ik wil dit even een paar weken aanhouden en dan eens op zoek gaan naar een clubje om een proefles mee te draaien. Dank voor jullie advies!
Ninepine heeft nu Blackfriday sale!
In woon zelf in een grote stad en ben een paar keer met zo’n gratis run club meegegaan. Als je ook in een stad woont kun je die makkelijk via insta vinden. Erg gezellig en makkelijk snel nieuwe mensen ontmoeten! Daarnaast verschillende paces en afstanden dus ook vast iets wat bij jou past.
Hé wat leuk! Ik heb inderdaad die van ‘mijn’ stad gevonden. Dankje!
Wat was bij jou de oplossing destijds?
Probleem zat in gespannen kuiten bleek. En dat is opgelost met een aantal behandelingen (massage) bij de fysio en het aanpassen van mn looptechniek (wat wel moeilijk was haha maar gaat nu vanzelf).
Net Lage Vuursche 10k trailrun gedaan. Super leuk en mooi en goed georganiseerd maar ben wel vol op m’n plaat gegaan
lig helemaal open en m’n kaak doet pijn
Echt dom want ik was gewoon aan het opletten en juist over allemaal wortels heen aan het stappen maar toen haakte ik toch achter eentje
Ik heb vanavond de zevenheuvelennacht! Vond ik vorig jaar heel leuk dus wel zin in. Alleen deze week maar 1x gelopen maar ben wel goed voorbereid verder dus moet goedkomen.
10-15 kilometer wedstrijdjes noemen