afstandmeten.nl
Of wat bedoel je precies? Met Google Maps kan je namelijk ook een route uitstippelen. Als je je gelopen afstand wil meten qua snelheid kun je beter Strava gebruiken.
afstandmeten.nl
Of wat bedoel je precies? Met Google Maps kan je namelijk ook een route uitstippelen. Als je je gelopen afstand wil meten qua snelheid kun je beter Strava gebruiken.
precies niks en ook geen warming up ik begin gewoon met rennen en als ik klaar ben stop ik. wat ik wel doe is op zaterdag ashtanga yoga en zondag mân duurloop, volgens mij is dat de gouden combinatie want heb al maanden geen pijntjes of niks
Nog minstens 10% van de afstand wandelen. Meestal ga ik eerst gewoon al douchen en daarna dus gelijk weer de deur uit voor een wandeling. Soms doe ik daarna ook nog foamrollen en yoga/cooling-down filmpjes.
Gisteren liep ik een 60km met 1100hoogtemeters, werd per ongeluk derde dame. (en daarna moest ik nog 3km naar station wandelen )
Dit weekend totaal 92km gelopen (32km zaterdag, 60km zondag), vind ik best knap eigenlijk, ben hier wel blij mee.
Heeft iemand adidas ultraboost 5? Heb in new balance en hoka een maat groter gepakt maar twijfel nu of dat bij deze dan ook nodig is. Er is ook een 39 2/3 (39 is mn normale maat).
Lol dit is toch nergens voor nodig? âOwnâ gewoon wat je doet en kan. Dit is toch een super goede prestatie? En ja, misschien bestaan er vrouwen die veel sneller kunnen lopen, maar die waren niet bij die wedstrijd of deden een kortere afstand. Of als het deelnemersveld heel klein is dan is de kans ook veel groter dat je hoog klasseert, dus ik snap ook niet dat je dan verbaasd bent. Je staat toch vaker op het podium bij ultra trails in Nederland? Nogmaals, gewoon OWNEN (wat is het in Nederlands? ) dat jij dat doet en verdient. Als je een keer bij een grote internationale race in de prijzen valt dan mag je verbaasd zijn haha.
Dit is niet negatief bedoelt, je mag (moet) gewoon trots zijn op wat je doet en niet downplayen of vals bescheiden zijn met âik werd per ongeluk 3eâ. Je loopt ontzettend veel en je bent gewoon goed in die afstanden.
Iemand die dit nog veel erger heeft is Hinke Schokker en aan haar irriteer ik me echt heel erg. (Sorry ik wil jou niet met haar vergelijken maar ik moest meteen aan haar denken) Zij zegt met alles wat ze doet, oh hihi ik was niet getraind / oeps ik heb gewonnen / oeps ik was mijn schoenen vergeten / bijna te laat / per ongeluk aan de start belandt⊠En weet ik wat nog meer.
(Hoorde trouwens via geruchten dat ze weer issues met de doping autoriteit heeft en waarschijnlijk weer geschorst is)
NB valt klein en Hoka valt ruim. Beide maat 40 is bij Hoka US 8 dames en NB US 8.5 dames. Dus ik zou bij Adidas ook voor US 8 gaan voor de grootste kans op succes. (Niet gegarandeerd)
Ja, klopt.
Ik was meer verbaasd omdat ik dus de dag ervoor ook wel redelijk wat kilometers/hoogtemeters had en dit officieel viel onder training en niet onder wedstrijd dus niet diep/hard ben gegaan.
Bedankt.
Nee, snap ik het is ook niet âvals bescheidenâ want voor de verandering is het wel leuk ergens beetje goed in te zijnâŠ
Ik heb geloof ik gewoon niet zoveel vertrouwen in mezelf? Dit zijn ook de laatste (cruciale) trainingen voor de 100 miles en waar de trainer alle vertrouwen in heeft, ben ik beetje in âik kan dit toch nietâ terwijl alle trainingsweken supergoed gaan en er ook echt wel goede groei te merken is (in uithoudingsvermogen/conditie/vo2max/alle andere dingen) en als je omringt word door lopers die ook allemaal die grote omvangsweken maken merk je het gewoon niet meer dat je constant 100-160km per week wegloopt? Heel je perspectief verandert over lopen.
Dus ik ga proberen het te âownenâ want dat vertrouwen heb ik echt wel nodig.
Ah ja ik begrijp ook wel dat het lastig is hoor. Eigenlijk zou je als buitenstaander naar jezelf moeten kijken en dan pas kun je zien wat je er allemaal voor doet en wat je tot nu toe gepresteerd hebt.
Een beetje imposter-syndroom misschien? Ikzelf heb dat gevoel namelijk ĂŒberhaupt als ik aan de start sta van een bergtrail met mijn opvouwbare stokken in mijn rugzakje haha. Dan denk ik echt, jeetje wie ben ik en wat doe ik hier, dit kan ik toch niet. En dan finish ik gelukkig gewoon binnen te tijdslimiet. En dan moet ik ook echt even objectief naar mijn trainingen kijken en zeggen: ja ik heb er genoeg voor gedaan!
edit: en oprecht excuses want op het forum in tekst kwam je onderzekerheid op mij niet over en verwar ik het met valse bescheidenheid (humble brag).
OkĂ© ik had mân motivatie tot nu toe nog niet echt teruggevonden maar ik begin vandaag met mân halve marathon trainingsplan met Runna. Het wordt mân eerste halve marathon, half maart in Amstelveen. Ik werk al jaren aan mân alles of niets mentaliteit (ik wil dus meer balans en minder veeleisend zijn), maar ik denk dat het mij wel helpt in motivatie om een goede start te maken. Dus ik wil de komende twee weken wel even âallesâ doen. Daarna weer ruimte voor mildheid als ik dat beter voor mij is
Ik ga deze week regelen dat ik volgende week een proefles krachttraining kan doen bij de sportschool hier, en ik begin dus met mân plan en ga proberen alle trainingen af te vinken. Plus, 1x in de week 30 minuten pilates met Runna. Ben benieuwd. Gevoel om ergens echt voor te gaan motiveert mij wel nu al!
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Garmin die me ook daily suggested workouts voorstelt. Ik heb de afgelopen jaren niet heel consistent hardgelopen, en deze trainingen lijken me leuk en nuttig om harder en verder te kunnen lopen. Alleen stelt Garmin me elke week een âdrempelâ workout voor, waarbij ik relatief lang op een hoge hartslag moet lopen. Afgelopen weekend moest ik bijv. 2 keer 8 min op 173 lopen. Ik krijg het niet voor elkaar om mijn hartslag zo hoog te krijgen, en zeker niet 8 minuten lang.
Is dit iets wat vanzelf beter gaat, of klopt mijn doelhartslag niet? Ik had hiervoor en paar jaar een andere Garmin dus ik nam aan dat mijn hartslagzones ondertussen wel klopten voor mij. Mijn basis/easy runs zijn op 146 en dat vind ik echt heerlijk rustig lopen.
Hmm ik ben geen expert op dit gebied dus misschien dat iemand anders je beter kan helpen, en ik herken het ook niet omdat ik het vooral moeilijk vind om nĂet in de drempelzone te rennen
Maar ik zou inderdaad denken dat je zones dan niet echt kloppen? Wat bedoel je met dat het niet lukt om je hartslag zo hoog te krijgen, heb je dan het idee dat je echt all out moet gaan (en je het dus niet zo lang kan volhouden)? Ik zou dan denken dat je maximale hartslag misschien lager is dan waar je garmin vanuit gaat? Misschien kun je een keer zoân test doen om je maximale hartslag en je hartslagzones te berekenen?
Dit zijn mijn zones, maar goed ik weet ook niet zeker of dit klopt. Maar ik weet wel dat mijn maximale hartslag rond de 203 ligt:
@Leilouka nog als aanvulling: volgens mij zou je een hartslag in je drempelzone best wel even moet kunnen volhouden (40 minuten tot een uur wel). Dus als het niet lukt omdat het te zwaar is denk ik dat je zones inderdaad niet goed zijn afgesteld.
Ja, ik heb het gevoel alsof ik constant moet sprinten om deze hartslag te halen. Ik vind sprinten best leuk maar niet minuten lang. Bij een basisrun vind ik het soms ook lastig om niet te hoog te zitten hoor haha.
Ik lees online ook wisselende dingen, volgens Garmin moet je een drempelhartslag inderdaad een uurtje vol kunnen houden, maar ik lees ook veel van andere mensen die deze runs niet vol kunnen houden. Ik denk dan dat mijn hartslag inderdaad niet klopt, dan ga ik proberen uit te vinden waar ik dan op moet lopen.
Gaat er morgen nog iemand van hier de bruggeloop in Rotterdam lopen?
Heb hem wel eens gelopen maar dit jaar niet. Hoe ging het?
Het kan ook zijn dat je juist onderontwikkeld bent in deze zone en dat je het nog moet trainen om vol te kunnen houden. Soms kan je ook gewoon vermoeid zijn waardoor je hartslag niet omhoog gaat. Dan kun je ook op gevoel laag in de zone blijven, dus boven de 158, dan heb je denk ik wel hetzelfde trainingseffct.
Ik wil weer mijn afstanden gaan opbouwen en be. Op zoek naar een fijn hardloopvest, maar vind de prijzen een beetje tegenvallen. Heeft een van jullie ervaring met de vesten van Decathlon?
ja ik heb deze https://www.decathlon.nl/p/trailrugzak-10-l-uniseks-zwart-verkocht-met-waterzak-van-1-l/_/R-p-312087?mc=8569900&c=ZWART_Carbongrijs gebruik ik nu al ruim een jaar en zeer tevreden over.
Thanks!
Ik weet niet welke afstanden je wilt gaan rennen, maar ik heb een hardloopvest van decathlon die opzich goed bevalt qua vakjes e.d.
EVADICT Trailrugzak 5 liter
⏠39,99
https://www.decathlon.nl/p/_/R-p-312059?mc=8607680
Maar ik heb laatst ook deze running belt gekocht, en ik merk dat ik die eigenlijk veel fijner vindt voor afstanden tot 15 km ongeveer. Er passen 2 waterflessen in van 250ml en pinpas, sleutels en 2 gelletjes ongeveer. Ik merk dat zon running vest toch net wat meer beklemmend voelt ofzo dus misschien is dit ook iets voor jou.
KIPRUN Hardloopgordel met flaconhouders zwart
⏠19,99
https://www.decathlon.nl/p/_/R-p-333176?mc=8645720