Thanks voor de tips! Ik wil gaan opbouwen vanaf 20km weer. Ik ben met zo’n belt wel altijd bang dat die gaat schuiven. Heb jij daar geen last van?
Altijd!
Ja ook altijd, sinds ik last kreeg van shinsplints. Weet niet of het echt geholpen heeft (heb toen ook rust genomen, nieuwe schoenen gekocht en ben met oefeningen gestart), maar heb wel het gevoel dat het verschil maakt
Ik loop altijd met compressie sokken! Ik zweer bij stox
Ik in de zomer wel met korte broek maar nu niet meer. Doe je ze dan onder of over je hardlooplegging?
Onder.
Ik loop nu nog wel in korte broek. Vind die sokken zo warm.
Ik loop altijd in korte broek eigenlijk haha
Echt confronterend als de fysio een filmpje van je maakt in mijn hoofd ren ik als sifan hassan maar de realiteit valt tegen
Ik heb nu een tijdje de Ninepine leggings (kort en lang) en ik ben er echt super blij mee!
Die taille zit super hoog en strak. Ik moet hem echt even over mijn billen wurmen maar dan zit ie in mijn taille perfect. Ook de stof is lekker stevig en glad, voelt heerlijk maar niet dik of te warm. En dat er geen naadje recht over je kruis loopt zoals bij Fusion vind ik ook lekker zitten.
Ja ik vind mijne ook heel fijn!
Ik ben geïnfluenced door Instagram en heb nu sinds een week of 5 de Runna app en ~surprise surprise~ door een regelmatig en gevarieerd trainingsprogramma ben ik nu ineens allemaal PR’s aan het rennen. Ik merk ook gewoon echt dat ik hardlopen nu zoveel leuker vind nu ik niet zelf hoef te bedenken wat ik wil doen, maar gewoon chill m’n training voor de dag kan aanzetten. Ben nu stiekem aan het nadenken of ik eind volgend jaar de halve marathon van Terschelling wil rennen, who am I.
Dat is fijn zeg! Ik heb ook getwijfeld over de app maar vind het wel echt prijzig.
Vond het ook chill dat je de trainingen met je Garmin kan synchroniseren (ik had een proefperiode geprobeerd!)
Ja, ik vind het niet goedkoop, maar ik vergelijk het met een sportschool abonnement en dan valt het me weer heel erg mee. En dit gebruik ik ook echt, haha.
Runna is echt mijn favoriete app!
Ik ben bezig met mijn cadans wat op te hogen en net met een metronoom app 6,5 k gelopen, wat qua afstand voor mij prima is maar lieve hemel wat lastig dat op te bouwen! Ben helemaal kapot nu hahaha. Meer ook van het ‘nadenken’.
Ik had een gemiddelde cadans van 165 en wil hem echt wel richting de 180 hebben.
Iemand nog de tip?
Ja gewoon volhouden! Ik heb mijn cadans ook verhoogd op advies van de fysio en in het begin werd ik echt gek. Zooo frustrerend vond ik het. Maar nu gaat het eigenlijk automatisch (bij laag tempo nu rond 174, en als ik voor mijn doen wat sneller ga dan inderdaad 176-180).
Ik ben op een gegeven moment wel gekapt met die metronoom omdat ik daar helemaal van in de war raakte omdat ik dan nét niet op het juiste tempo zat en dan ging aanpassen etc etc. Dus toen ben ik overgestapt op gewoon beetje uptempo muziek en concentreren op kleine/snelle pasjes zetten.
Ja echt na 3 km metronoom dacht ik al: dit ga ik de hele nacht nog horen
Ik heb op spotify gezocht naar playlists met 170-180 bpm, maar daar zitten dan echt nummers tussen dat ik denk; ik voel ‘m niet.
Mijn man adviseerde drum n bass maar dat is echt niet mijn muziek.
Maar dankje voor je reactie, ik blijf volhouden!
Het heeft niet zoveel zin om al je trainingen nu (geforceerd) in een hogere cadans te lopen eigenlijk, net als met snelheid moet je dat gefaseerd veranderen, in intervallen dus. Maakt het naast een stuk relaxter, ook een stuk leuker (elke km de eerste 200m of elke 2 km een halve km om maar iets te noemen) en de kans op blessures is kleiner.
ik heb evt een hele spotify playlist op 180 bpm voor de liefhebber, zit echt van alles tussen in alle genres. ben er weken mee bezig geweest haha. maar tegenwoordig ren ik niet meer zoveel met muziek en zet ik altijd een metronoom op 90 zodat ik alleen rechts hoef te letten op de piep. mijn nr 1 van spotify wrapped was dan ook ‘90 bpm metronome’ haha echt kut
edit: stuur maar een pb als je die lijst wil!
Wat is de gedachte erachter dan om op 180 bpm te lopen, door uiteindelijk sneller te worden?