je rent dan automatisch op je voorvoet omdat je kleinere pasjes zet. dus je looptechniek verbetert en dat zorgt voor minder blessures (ik heb er 0 meer gehad sinds ik dit doe). wel op advies van fysio dus
Oh zo! Dus niet per se om sneller te worden maar om je techniek te verbeteren!
Ik heb nieuwe schoenen gekocht, ben benieuwd of mân rondje dan ook beter gaat. Ik merkte dat mân sneakers meer demping hadden dan mân hardloopschoenen dus het was wel tijd
Ja dit is inderdaad de reden waarom ik dit wil doen! Mijn cadans was echt 148, dus heb het al wel wat gefaseerd uitgebouwd.
Maar @Aardbeitje wat jij zegt heb ik inderdaad ook al gelezen, ik ben alleen een beetje zoân alles of niets type; dus ben dan bang als ik het in intervallen doe dat dan alsnog de helft van mijn loopje â niet goedâ was.
Ik ga het wel proberen! Thanks
@ezw heb je een dm gestuurd!
Nou ja er is niet per se iets goed of niet goed. Mijn man loopt al jaren met een cadans rond de 160/165 en loopt daar heel hard en blessurevrij mee.
Niet iedereen is nou eenmaal gemaakt voor een voorvoetslanding (heel weinig mensen zijn dit, minst belastend is nog altijd landen op de middenvoet) en kleine passen. Als je het vaker doet gaat het vanzelf makkelijker en langer goed . Maar ik snap wel wat je zegt hoor, je moet alleen oppassen dat je dan niet heel krampachtig gaat lopen om die pasfrequentie dan te kunnen halen terwijl dat onnatuurlijk voelt.
180 is ooit bedacht als heilige graal nadat ze elite lopers op een wereldtoernooi op de 10.000m hadden geanalyseerd. Die liepen allemaal met gemiddeld 180 passen per minuut. (10km in minder dan 30min)
Ik geloof dat niet iedereen op deze cadans moet lopen. Veel krijgen dan juist een veel te korte pas en wordt het echt een shuffle waarbij ze 0,0 knie-inzet hebben haha.
Heerlijk gelopen met je lijstje!
En @macklemore Ik heb toch maar ook Runna afgesloten Ik heb ook geen sportschool abonnement (trainingsruimte op zolder) dus vind dat inderdaad een goed excuus! En met de halve marathon in maart vond ik het wel een goed plan. Ik maakte nu mân eigen schemaâs (combineerde verschillende schemaâs online haha)
Running is a (christmas) gift!
En ik ben ergens in Duitsland met wel wat hoogtemeters dus extra leuk, en ik zag twee reegeiten en ik was helemaal alleen. Wat een cadeaus vanmorgen.
Vroeger zou ik mensen die op eerste kerstdag gaan sporten echt voor gek verklaren maar nu doe ik het zelf ook net weer voor het eerst sinds zevenheuvelennacht 7km gelopen! Wil weer gaan opbouwen naar de 10
Ik ben ook net terug van mijn rondje.
Met blote benen en witte hoge sokken (ja dom, want die zitten nu onder de modder )
Gisteren mijn eerste 10km hardloopwedstrijd gelopen!
Ik kwam als een na laatste binnen (ondanks een 6.45min/km)
Wat onwijs goed! Trots op zijn hoor.
Ik loop altijd hard met fases, nu weer tijdje wat minder gelopen maar wil het oppakken. Wil ook graag een nieuw horloge, nu zat ik te kijken naar een Apple Watch maar is deze ook een beetje geschikt voor hardlopen of zijn andere merken voor hardlopen beter?
Had je de zoekfunctie al gebruikt?
De batterij van mijn apple watch is dusdanig slecht dat ik nu een Garmin ga kopen voor mijn hele marathon. Dus ligt aan hoe ver je wil rennen, tot aan een halve marathon is ie top.
Edit: ben verder wel fan van de apple watch in dagelijks gebruik
Hierboven waren een aantal mensen erg enthousiast over de Runna app. Ik was benieuwd wat deze app zo fijn/goed maakt. Genereert het puur trainingschemaâs of heeft het andere features die het zo fijn maakt?
Ik heb allerlei horloges gehad, waaronder ook de Apple Watch. Destijds kon je geen intervallen erin maken, dat kan tegenwoordig wel. Ik draag nu al jaren Garmin en heb een grote voorkeur ook voor de Garmin t.o.v. de Apple Watch als het gaat om hardlopen, gezondheids features etc. Batterij van Apple Watch is/was ook slecht, zo goed als elke dag aan de oplader. Mijn Garmin gaat langer mee (minimaal wel 4-5 dagen afhankelijk hoeveel workouts ik doe)
Ik draag een Apple Watch omdat ik het fijn vind voor heel veel dingen en dat je er ook mee kunt sporten is alleen maar een plus. Maar de Watch is niet bedoeld als sporthorloge, dus als je dat wel zoekt zou ik naar iets anders kijken.
Ah! Ik wil ook een Garmin. Iemand een advies over een model? Ik vind het wel fijn als ik hem ook een beetje als â gewoonâ kan dragen.