Hardlooptopic #2

Ik vind het fijn omdat het inderdaad trainingsschema’s genereert die redelijk voor jou op maat gemaakt zijn: je kan dus je hardloopniveau, tempo, comfortabele afstand etc invoeren en ook wat voor soort schema je wil (optimaal, gebalanceerd bijv. maar ook hoeveel dagen je wil trainen, welke dag je long run etc). Het is flexibel in de zin dat je trainingen kan verschuiven, maar ook dat je je schema terwijl je het volgt kan aanpassen. Als je bijvoorbeeld merkt dat het je toch te veel vermoeid, dat je het niet in je leven ingepast krijgt of dat je juist een tandje bij kan en wil zetten kan je dat gewoon aanpassen en dan worden de toekomstige trainingen aangepast, maar hoef je niet een heel nieuw schema te beginnen.

Je kan ook krachttraining (zonder materiaal of wat je tot je beschikking hebt), mobility en Pilates in je schema toevoegen en dat krijg je dan ook gewoon gepresenteerd.

En verder synchroniseert het perfect met m’n Garmin, dus de trainingen worden ook in m’n horloge geladen dus ik kan gewoon gaan en mn horloge geeft aan wat ik moet doen. En ik geloof dat de app het ook opmerkt als je altijd sneller of langzamer gaat dan de target pace, en dat het dan vraagt of je het schema wil aanpassen.

En die estimated time voor het trainingsplan vind ik motiverend:

Je kan het gewoon twee weken gratis proberen toch? Volgens mij kan het sowieso en anders kan het met de code GIFTED.

4 likes

Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik snap nu wel waarom jullie enthousiast zijn.

Je hebt het over krachttraining etc. toevoegen. Zitten er ook echt work-outs in de app of is het meer dat het in je overall schema wordt meegenomen dat je ook x keer per week krachttraining doet.

Maar je hebt gelijk, kan ook gewoon het twee weken zelf uitproberen of het bij mij past :smiling_face:

2 likes

Het geeft echt de oefeningen + plus uitleg/video van de oefeningen. Het is niet een follow along video (dat is wel met Pilates en mobility), maar oefeningen in een volgorde gezet haha

1 like

lol ik loop in maart voor het eerst een halve marathon en ik was prima op weg, begin november 16km gelopen, maar sindsdien is het nogal ingezakt :joy: ik heb in november in totaal maar 56km en in december 38km gelopen.

Begin a.s vrijdag denk ik maar met een nieuw plan want degene die ik volgde denkt nu denk ik dat ik veel fitter ben dan ik ben, en dan wil ik mij er nu écht aan gaan houden :smiling_face_with_tear: en ben blij als ik het gewoon blessure vrij uitloop

5 likes

Ik ben zo trots op mezelf. Ik loop al een aantal jaren hard, maar meestal alleen maar in de lente en zomer, want met slecht weer had ik geen zin meer. Vorige winter ben ik voor het eerst doorgegaan en nu loop ik al anderhalf jaar vrij regelmatig hard. Ik loop niet heel snel, maar ik was eind september al heel trots dat ik voor het eerst een 5K had gelopen met een tempo onder de 7:00/km. Daar ben ik sindsdien steeds meer aan het afsnoepen, wat ik al heel leuk vond. Loop ik zonet een 7K intervaltraining uit m’n Runna schema en ren ik daarin een 5K record met 6:29/km! Dit voelt zo goed.

40 likes

Ik had al een tijdje de Runna app, maar na een week de proefperiode gebruikt te hebben heb ik er niets meer mee gedaan. Het schema wat toen gemaakt was, was veel te fanatiek (4x hardlopen per week en dan redelijk grote afstanden). Door jullie enthousiasme toch maar weer gaan kijken naar de app en een plan gemaakt voor een halve marathon. Nu een heel goed schema (voor zover ik het nu kan zien) en handig dat het gekoppeld wordt aan je Garmin. Dus ik ben tot nu toe heel enthousiast en het motiveert me ook weer om volop te gaan trainen. Het zoeken naar een geschikt schema vind ik altijd best lastig en dit lijkt tot nu toe wel goed te werken.

3 likes

Wat knap!! Vooral die consequentie! En leuke bijvangst om sneller te worden :grin:

Ik had mij expres ingeschreven voor een halve marathon in maart, met het idee: ook in koud/regenachtig weer kan je prima hardlopen (en als het te warm is vind ik het ook heel pittig), maar in praktijk valt het mij echt mega zwaar :joy: en ik heb afgelopen periode ook nog eens de luxe gehad in principe overdag te kunnen gaan en ik hoef dus niet eens in het donker. Ik bedoel dus: respect

4 likes

Inderdaad, heel knap en je kunt heel trots zijn op je voortgang @Insouciance! :clap:

Zelf vind ik het ook altijd lastiger om in de winter te lopen en ik vroeg me af waarom, want ik heb geen last van de regen of kou. Maar het is meer dat ik het doordeweeks lastiger vind om te gaan, omdat het 's avonds altijd donker is. In de zomer kan ik gerust nog om 21:00/21:30 uur naar buiten gaan voor een rondje. In de winter moet ik daar echt niet aan denken haha.

4 likes

Voor een evenement waaraan ik mee wil doen, is een vereiste dat je een marathon hebt gerend onder de 4 uur tijdens een officiële wedstrijd.
Ik ren vaak zelf en hou niet zo van die enorme drukte. Bijvoorbeeld Rotterdam of Amsterdam trekt mij niet.
Heeft iemand een tip voor een marathon in het najaar die iets rustiger is? Ik zat te denken aan Eindhoven, maar of dat nou echt rustiger is :face_with_hand_over_mouth:
En anders moet ik de knop gewoon omzetten, gaan en niet zeuren.

Marathon Etten-Leur
Marathon Spijkenisse
ronde venen marathon (maar is niet alleen asfalt volgens mij)

Vraagje over runna, ik heb de proefperiode geprobeerd en de audio cues waren bij mij een Nederlandse stem die in het Engelse praatte :sweat_smile: vond het moeilijk te volgen, en het was ook vrij zacht over mn muziek heen.

Hebben anderen dit ook/weet iemand mss hoe je dit kan veranderen?

Ik heb in Rotterdam vaker de 1/4 gerend en in Eindhoven de halve en qua drukte is het vergelijkbaar, ik vond zelfs Eindhoven misschien wel drukker aanvoelen; ik denk dat het voor de hele ook vergelijkbaar is, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

2 likes

Ik vond de marathon in Eindhoven echt veel beter te doen dan Rotterdam, kon daar echt over de hoofden lopen. Heb iemand gepaced in Rotterdam afgelopen jaar en vond dat niet per se relaxed. Ligt er wel aan hoe hard je loopt hoe druk het is natuurlijk (loopmaatjes die rond de 3h zitten vinden het bijvoorbeeld wel prima en leuk).

Maar zijn allebei natuurlijk wel populaire en drukke evenementen dus dan kan je beter wat @anon81378386 zegt doen :smiley:.
Niet najaar maar in mei heb je Leiden en dat is ook een heel relaxte marathon. Massaal evenement wel maar de marathon zelf is niet druk, echt mn favoriet.

1 like

Getver ik wilde vandaag gaan hardlopen maar dat gaat hem niet worden met dit weer hoor :frowning:

3 likes

Ik ben wel gegaan met een pet op (geen regen in m’n gezicht helpt bij mij altijd wel) kwam kletsnat thuis maar het was ook wel lekker! Daarna lekker gedoucht en kom de rest van de dag niet meer buiten.

5 likes

Ja ik had al besloten dat ik niet ging en heb net gedoucht en nu zie ik dat het zo opklaart! Maar ik moet veel studeren dus ik denk dat ik het toch maar laat zitten maar ik baal wel een beetje.

Wel goed dat je toch bent gegaan!

2 likes

Bedankt allemaal! Ik ga het eens rustig bekijken. Die ronde Venen ziet er iig leuk uit.
Ik denk dat ik 'm net onder de 4 uur ga lopen. Normaal doe ik liever (cani)trailruns.

Komt vast goed, ik heb nog even!

2 likes

Ik vind lopen in de regen niet zo erg, maar dit weer is echt kut. Zo koud en nat, bah.

1 like

Ik was vanmorgen vroeg en toen was het bos wit van de sneeuw en het was aan het sneeuwen. Prachtig gehad.

11 likes

Het lijkt me zó fijn om dicht bij zo’n natuurgebied te wonen

1 like