Ik heb dit weekend een wedstrijd en twijfel echt of ik met watervest ga lopen. Het wordt best warm. Zonder loopt (vind ik) fijner, maar ik spoel m’n gelletjes meestal wel weg met water.
De laatste maanden heb ik best vaak zware benen als ik al net ben begonnen met hardlopen (trekt op een gegeven moment wel weg). Iemand tips hiertegen? Meer warming up? Bepaalde oefeningen?
En wat is het geworden? Blij met je keuze?
Bij mij helpt het om na 10-15 min inlopen wat strides te doen, korte versnellingen van zo’n 20 seconden en dan een minuutje wandelen. Doe een paar herhalingen en daarna voelen je benen waarschijnlijk een stuk beter!
Heeft iemand een tip voor fijne hardloopsokken?
Ik heb gewoon die van kiprun bij de decathlon gekocht om te proberen en ben daar eigenlijk heel tevreden over! Maar ik had verder ook geen specifieke klachten/problemen.
Ik vind Compressport fijnst tot nu toe! Falke opzich ook prima.
Zoek zelf alleen ook nog naar de ideale. Bij lange afstanden (15+ km) in warm weer krijg ik namelijk blaren. Maar weet niet of sokken dat kunnen verhelpen
Ik zweer bij Injinji teensokken. Nooit meer blaren of zwarte nagels bij ultra’s
Ik ben heel tevreden over de sokken van Stox
Heb je de enkelsokken (middellang) of de echte lange? Ben wel benieuwd naar de enkelvariant namelijk
ja ik heb die door jou ook gekocht en gebruik nu niks anders meer!
nee juist lekker
Nee, vind ik fijner dan een naad langs je tenen en ik ben sensorisch heel gevoelig. Dit is de enige soort sokken die ik verdraag eigenlijk. Ook omdat je je tenen nog kan blijven bewegen en elkaar niet raken.
Dank voor de tips allemaal!! Ik ga ze eens bekijken
Ik heb de lange, de enkelsokken heb ik nog niet geprobeerd.
Zonder, omdat ik het echt al te warm vond met vest. Alleen werd er wat mij betreft echt te weinig water aangeboden onderweg, beetje jammer!
Ik ook!
Blegh. Ik blijf maar last van m’n scheenbenen hebben tijdens of na het lopen. Ik heb al goede schoenen (loopanalyse laten doen), ik bouw rustig op, probeer hard en onverhard lopen af te wisselen en houd voldoende rust. Helemaal klaar mee. Vrijdag naar de sportfysio. Benieuwd wat hij gaat zeggen!
Hoop voor je dat het meevalt! Misschien moet je ook bij de 176 spm club