Ik wil gaan hardlopen met de hond maar moet nog ff wacht , ze is nu 7 maanden.
Wowww ik heb net zo lekker gelopen en eergisteren had ik ook al een heerlijke interval training . Het voelt deze week alsof ik āineensā een stuk sneller ben met evenveel moeite zeg maar (het is niet ineens, het komt gewoon door het consequent trainen). Zoān lekker gevoel!
Welke merken hebben hardloop leggings / shorts zonder opvallend logo? Bijna alle sportmerken hebben van die opzichtige logoās, en ik vind betalen om reclame te maken echt debiel.
Ninepine haha
Fusion en lululemon ook niet zijn wel de duurdere maar zijn ook al duizend keer getipt hier haha. Maar heb ook tights van asics en nike zonder opzichtige logoās dus er is vast ook genoeg in een goedkoper segment
Ahh het was zulk lekker hardloopweer de afgelopen dagen maar ik had woensdag en gisteren rustdag en nu moet ik met die ijskoude snijdende wind 15km rennen
Ik vond het alsnog heerlijk vanmorgen ondanks de wind kon alleen mijn podcast niet verstaan
Succes! Ik moest vandaag eigenlijk 17 en zondag 8, maar ik heb het maar omgedraaid in de hoop dat het zondag minder waait
Oooh ik vond de wind echt heel kut en koud en ik dacht dat ik mān route goed had uitgekiemd maar had de laatste 4km alsnog vol wind tegen dus vond het niet super lekker maar voel mij wel heel lekker nu ik geweest ben!
Heb zelfs een 10k en 15k PR gelopen! (lol het was ook de tweede keer dat ik 15k liep dus dat was niet zo moeilijk)
Hebben jullie mensen waarmee jullie meedoen aan hardloopevents? Of doen jullie meestal āalleenā mee? Het lijkt mij leuk om aan evenementen als een (halve) marathon in een andere land mee te doen, of eigenlijk het liefste wil ik hieraan meedoen: https://www.runtothesea.com/bournemouth
Maar ik heb niet echt mensen om mij heen die het ook leuk vinden om zulke afstanden te lopen. En ergens lijkt het mij juist heel leuk om zulke dingen āalleenā te doen, en er lekker een trip met mezelf van te maken, anderzijds denk ik dat een 50k ultra bijvoorbeeld, of een PR op een halve marathon lopen, voor mij nogal een emotionele belevenis wordt en dan lijkt het mij wel gek dat er helemaal niemand is om dat mee te delen?
Wat zijn jullie ervaringen?
Haha wat een geweldig kneuterige website van die trail in de UK!
Ik ga meestal samen met vrienden/mensen van mān loopgroep naar wedstrijden, dat vind ik toch leuker doordat je dan samen kan reizen en in het startvak nog wat kan kletsen enzo. En na de finish een beetje napraten over iedereens race en hoe het ging, ik wil dan toch graag mān ei kwijt meestal.
Ik heb ook wel eens alleen aan wedstrijden meegedaan, het is okĆ© alleen als het dan kut ging heb ik af en toe het gevoel gehad ānou had net zo goed zelf thuis een rondje kunnen gaan vandaag ipv hier helemaal heen te reizenā, terwijl als ik met vrienden ben dan maakt dat me minder uit want je hebt toch nog het sociale wat je dan uit je dag hebt gehaald.
Als het in een vakantie is en je pakt er wat dagen aan vast enzo is het denk ik anders, dat heb ik zelf nog nooit gedaan maar lijkt me wel leuk om alleen te doen!
Leuk hĆØ die website ik denk dat het echt een heel leuk evenement is.
Ik heb tot nu toe ook altijd met vrienden meegedaan, en dat is inderdaad wel onderdeel van wat het leuk maakt. Ergens lijkt bijvoorbeeld de halve marathon in Berlijn mij in mān eentje ook juist wel leuk; een afstand die ik dan al eerder gelopen heb, dag erna lekker een dag naar de spa met mezelf ofzo en dan nog een paar dagen van de stad genieten.
Maar met die ultra voelt het anders omdat ik dan voor het eerst zoān afstand ga lopen, en ik weet zeker dat het een soort emotionele rollercoaster zal zijn, en ik ben heel bang dat mijn trots en blijdschap enzo dan overschaduwd wordt doordat ik mij ineens heel alleen zou voelen. Lol nu ik het zo typ is het misschien iets om in therapie te bespreken
Ik ga er nog even over nadenken. Ook of ik überhaupt echt kan committen tot trainen voor die afstanden dit jaar.
Ben echt trots dat ik mn snelheid steeds een stukje aan het opbouwen ben en nu de 10 km bijna binnen een uur kan rennen. Had ik echt nooit gedacht toen ik 1.5 jaar geleden begon.
Heb me ook ingeschreven voor de halve marathon in Amsterdam komend najaar dus moet nog wel flink aan de bak.
Ik ben een aantal weken geleden begonnen met hardlopen. Ik volg zoān couch to 5k schema met als doel een hardloopevent van 10km in oktober. Het gaat best goed en ik vind het ook best leuk. Helemaal hoe makkelijk je kan starten, ik doe normaal van die groepslessen en dat moet je helemaal plannen. Maar als ik nu wil hardlopen sta ik binnen 5 min buiten.
Maar ik merk dat nu ik langere intervallen heb, wat moeite heb met het mentale stuk. Vooa muziek helpt mij nu om gemotiveerd te blijven en niet steeds te denken ānog x minutenā. Hebben jullie tips? En misschien leuke spotify lijsten?
Evenementen in Nederland doe ik eigenlijk altijd wel met andere mensen, puur omdat ik de hele trip nou weer niet zoooo bijzonder vind om alleen te doen, dan blijf ik liever thuis en doe zelf een training. Met een klein groepje ergens heen carpoolen is altijd wel gezellig.
Maar ik heb wel eens in mijn eentje een grote hardloopreis naar het buitenland gemaakt, omdat ik dat heel graag wilde en niemand had die met mij mee wilde gaan. Ik vond dat echt zo fijn om alleen maar dingen te doen wat ik zelf wilde, met niemand rekening te hoeven houden. Na het evenement kon ik genoeg mensen appen of bellen om te laten weten hoe het is gegaan, ik heb me totaal niet alleen gevoeld.
Ik vind het juist lastiger om grote trips met anderen te maken omdat je toch altijd wel een beetje andere verwachtingen hebt, deze moet je vooraf goed uitspreken en een goed plan maken. Een keer is een reis samen met ƩƩn andere persoon me niet goed bevallen omdat ik van alles wilde zien en doen en die persoon wilde niks. Toen ben ik maar in mijn eentje op pad gegaan, maar dat was echt een domper.
Voor mij werkt het juist om met een podcast op te lopen. Ik merkte dat ik vaak de muziek niet eens bewust hoorde. En anders me heel erg bewust was van hoeveel liedjes ik nog ongeveer moest voordat ik klaar was. Met een podcast heb ik mentaal een soort afleiding en voelt het meer als ontspanning dan inspanning
Ja ik vind alleen op vakantie op zich juist ook heel leuk! Ik ga er nog even over nadenken. Ook grote kans dat ik banger ben voor die teleurstelling/eenzaamheid dan dat ik het daadwerkelijk ga voelen.
Ik heb gisteren (voor het eerst ooit) 17km hardgelopen en ook helemaal niet langzaam terwijl het wel ontspannen voelde! Ik vind het zo leuk om te merken dat ik ābeterā word, juist ook door rustig te lopen en gewoon (relatief) consequent te zijn. Heb vroeger ook wel hardgelopen maar dan wilde ik altijd elke keer harder of verder en ik raakte altijd binnen een paar weken geblesseerd, en nu ben ik meteen naar de fysio gegaan toen ik klachten kreeg (thanks @ezw haha) en ren ik gewoon al een jaar! Begin zelfs te geloven dat het wel haalbaar is om over 4 weken mān eerste halve marathon onder de twee uur te lopen (maar ik ben nog niet helemaal zeker of ik dat nou wil proberen of dat ik zonder doel ga rennen).
Ik doe alleen en samen. Ben een keertje alleen een lang weekend naar het buitenland gegaan voor een halve marathon en dat beviel goed. Dat was wel naar een grote stad waar je makkelijk jezelf kan vermaken, voor de context. Voor en na het event heb ik gezellig met willekeurige lopers gesproken. Zoān event hoeft niet āalleenā te voelen.
Hebben jullie ervaring met verkopen van een wedstrijd startbewijs?
Ziet er toch wel echt een beetje naar uit dag ik de halve van Utrecht niet ga redden.
Is hier een speciale website/markt voor?
Ik reageer dan onder een Instagram post van het event, maar heb het ook wel eens op Marktplaats gezet. Als de koper dan heeft betaald, kun je het e-mailadres van diegene invullen ergens in jouw account en dan kun je het overdragen (althans, bij de CPC en marathon Eindhoven is dat zo)