Hardlooptopic #2

Via de website van het evenement kan het ook vaak!

1 like

Bij utrecht weet ik het niet maar veel grote marathons hebben een veilig resale platform (en kan daarbuiten dan ook niet). Anders kan het via marktplaats of via fb loopmaatjes startbewijs vraag en aanbod :slight_smile:. Of instagram of de fb van het evenement idd!

3 likes

Ik ben zo klaar met die ijzige KUTwind :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: de routes waar ik een beetje chill kan lopen hier is ook weinig beschutting dus ik heb sowieso altijd flinke stukken die ijskoude wind tegen of van opzij. Net een super zware interval sessie gedaan, denk ik chill nog twee kilometer uitlopen en klaar, zijn die laatste twee kilometers het kutste doordat ik die ijskoude wind vol in m’n gezicht had aaarrrghhh :joy:

Het lijkt er op dat die echt koude wind vanaf morgen voorbij is maar ik zie alsnog veeeel harde wind voorspeld de komende twee weken en wind is eigenlijk sowieso kut

ja echt ik HAAT de wind :angry: minst favoriete weerverschijnsel!!!

2 likes

Ja van wind word ik echt WOEDEND, dat heb ik met gewoon kou of regen niet :joy:

4 likes

Ik heb gisteren een intervaltraining op de loopband gedaan in de sportschool, in plaats van gewoon zelf buiten en het was zoveel chiller! Geen gedoe meer met in het juiste tempo komen, want je stelt de loopband gewoon in op de snelheid die je moet lopen. Runna heeft zelfs een functie voor een loopband, dus dan zie je ipv het tempo de snelheid die je moet instellen. Echt heel fijn! Dikke tip haha.

1 like

Ik heb nieuwe hardloopschoenen en vandaag 19km gelopen (omgggg het ging niet zoals de bedoeling was en heb stukken moeten lopen maar toch!) en nu heb ik blaren en m’n kleine teen blijkt aan één kant te weinig ruimte te hebben dus die doet ook pijn. Echt kut want blijkbaar zitten ze dus gewoon niet goed :sob: misschien/waarschijnlijk gewoon pech maar ik baal ook wel want had in de winkel aangegeven dat ik een beetje brede voorvoeten heb/snel last heb van druk bij m’n tenen en ik lees nu dat deze schoenen inderdaad relatief smaller zijn voorin… heb ze natuurlijk gepast en een stukje op gerend voordat ik ze kocht maarja dan merk je dat niet echt.

Heb er trouwens wel al kilometers op gemaakt voordat ik deze 19km ging lopen hoor :joy:

Ik wil graag compressie sokken kopen; twijfel tussen stox of herzog PRO. Zit daar een merkbaar verschil in?

Materiaal is wat mij betreft iets anders. Stox is wat dikker. Daarnaast natuurlijk andere uitstraling qua kleuren e.d. ik heb alletwee gebruikt, maar gebruik het uiteindelijk niet meer omdat ik er geen effect van merk. Er zijn ook onderzoeken die zeggen dat het niet nodig is, maar sommige mensen zweren erbij. Ik zou nu gewoon kiezen wat jou het meest aanspreekt en die dan proberen (of niets, haha)

Compressiekousen zijn meestal overbodig – Allesoversport.nl.

2 likes

Ik denk inderdaad vooral in de dikte van het materiaal. Overigens is mijn ervaring dat Herzog veel dikker en die van Stox vrij dun.

2 likes

Ik vond die van Herzog super fijn, en ze bleven ook echt strak zelfs nadat ik ze een jaar gebruikt had!

1 like

Herzog heeft betere maatvoering dan Stox. Bij Stox kun je namelijk alleen op schoenmaat kopen maar stel je hebt heel dikke kuiten en een kleine schoenmaat dan matcht dat niet. Of andersom. Bij Herzog kun je de juiste omvang kiezen icm je schoenmaat. Wel goed opmeten uiteraard.

1 like

Ik ben het hardlopen aan het opbouwen, en heb net voor het eerst 8km gelopen. Echt een hele prestatie voor mezelf 🥹. M’n pace was niet zoals ik het wilde, maar ik probeerde dat een beetje los te laten. Ik ben allang blij dat ik het heb gedaan. En het was echt heerlijk weer! Ik merk wel dat de schoenen die ik heb weinig demping hebben, maar ik heb gisteren nieuwe besteld.

24 likes

Ah wat een lekker gevoel kan dat zijn hè? Super goed van je! Die pace komt wel, ik heb ook gemerkt dat als je dat los laat je automatisch wel gewoon uit jezelf wat sneller gaat lopen!

3 likes

Wat lekker! 8km is ook echt zo’n eind al. En inderdaad, zoals je zelf ook al zegt, je tempo komt vanzelf wel. Ik ben vorig jaar begonnen met hardlopen zonder verwachtingen over mijn tempo en het gevolg is dat ik het al een jaar volhoud ipv oververmoeid of gefrustreerd raak, waardoor ik nu ook tempo’s loop op afstanden die ik nooit voor mogelijk hield (de keren dat ik hiervoor heb geprobeerd hard te lopen).

1 like

Ja uiteindelijk die van herzorg gekocht en eigenlijk vond ik het ook wel echt een aanzienlijk verschil met rennen. Moet wel zeggen dat ik sowieso steunkousen had moeten laten aanmeten dit jaar en dat niet gedaan heb :grimacing:

Maar heel tevreden, vandaag gebruikt voor hyrox en echt minder pijntjes en gedoe dan normaal.

Denk ook wel fijn voor op mijn werk

5 likes

Wat gebruiken jullie om gelletjes etc mee te nemen op een langere afstand? Ik zit nu naar een flipbelt te kijken en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Een drinkrugzak, want daar zit dan ook mn water in. Soms voor een intervaltraining stop ik er gewoon eentje in m’n broekzak, maar lange duurlopen zonder water doe ik sowieso niet dus dat is altijd een makkelijke opbergplek haha

Edit: wat er nog bij moest: een flipbelt heb ik wel gehad maar vond dat zelf heel irritant zitten, vooral als er echt dingen in zaten. Een goede rugzak die past voel ik amper zitten, vandaar ook de voorkeur.

3 likes

Altijd in m’n fusion broekje. Als er water mee moet dan in z’n speciaal hardloop rugzakje (z’n 1.5 liter ding of losse soft flasks)

Tip trouwens zijn de geldrinks van sportvoedingwebshop, hoef je niet per se water mee.

Oh en net als @Aardbeitje geen fan van flipbelt

2 likes

Ik ben wel fan van de flipbelt (gebruik 'm voor mijn telefoon + sleutels) maar het lijkt me geen fijne optie om tijdens het rennen dingen uit te moeten halen.

1 like