Hardlooptopic #2

Bedankt voor jullie suggesties @boonie en @Parasol , vandaag met oortjes in (dacht eigenlijk dat ik dat heel irritant zou vinden) en een lekker muziekje een nieuw rondje gelopen en het was eigenlijk heel lekker! Ik zal inderdaad een schema zoeken om naar 5km op te bouwen en misschien eens een loop doen als er een in de buurt is.

1 like

Ik heb me ingeschreven voor de Zandvoort Circuit run nadat m’n oom en nichtje enthousiast vertelden hieraan mee te doen, maar ik kom er met mijn domme hoofd nu pas achter dat ik bijna 5k over het strand moet rennen?! Mijn god ik ga echt 16km afzien, en ik heb al niet eens heel veel speling op de tijdslimiet :see_no_evil:

5 likes

Leuk! Ik kan me herinneren dat ik dit echt een toffe run vond, ik deed toen de 12km. En slecht weer dat het was, regen, veel wind. En inderdaad over het strand. We maakten er een spelletje van, geen tijdslimiet (voor onszelf)en echt genoten :sunglasses:

De run is al binnenkort toch?

5 likes

Ja, over twee weken al! Ik ga ook totaal niet voor een bepaalde tijd, behalve binnen de limiet blijven, en verder vooral proberen te genieten en beseffen dat ik het doe!

1 like

Oeps ik dacht dat je ook de CPC afgelopen weekend ging doen haha, die heb ik gedaan inderdaad!

Maar met jouw trainingen en die snelle duurlopen bijna op HM pace moet het echt wel lukken hoor! Maar het belangrijkste is lekker lopen en plezier hebben. Als het dan 2:01 is heb je voor de volgende keer meer ervaring om het “beter” te doen. :grin: Het wordt wel wat minder warm dit weekend dus dat is sowieso fijn!

Ik heb lekker gelopen bij de CPC, ik ben niet voor een bepaalde tijd gegaan, gewoon lopen en kms maken.

Sorry voor de rant :grimacing: :point_down: :point_down:

Wel vond ik de organisatie matig dit jaar. Ik had geluk dat ik ergens anders kon omkleden en naar het toilet kon gaan want ik zag op tiktok filmpjes dat de rijen bij de dixi’s net zo lang als de breedte van het Malieveld waren. Zelfs bij grote internationale marathons nog nooit meegemaakt.

En ook de startwaves waren niet normaal druk. 3 waves voor 30.000 mensen ofzo? Ik stond 45min buiten de wave te wachten en startte bijna een half uur later dan gepland. Hierdoor kreeg ik ook eerder honger dan gepland. :smiling_face_with_tear:

Ik zou de organisatie echt aanraden meer waves te maken en ik ben op zich ook voorstander om uberhaupt geen toeschouwers op het Malieveld te laten. Zo druk ook altijd bij die finish-poortjes na de medaille waar al die irritante ouders/familie/vrienden opgepropt staan te wachten op hun loper. Flikker opp. :joy:

Maar meer waves dus en een betere doorstroom maken richting de waves. Nu stond iedereen voor de ingangen en was het gewoon file. Volgens mij ook geen controle en ĂŒberhaupt veel meer mensen dan in het vak paste. Dat is niet handig want wave 2 was vol, er vormde zich een opstopping en wave 3 begon ook al te verzamelen. :roll_eyes:

En tot slot! Meer waterposten als het warm is! Tussen 10 en 15 had een extra gemoeten want 15 en de laatste kon het niet bijbenen en ontstonden er rijen mensen te wachten op een bekertje. Niet te doen. Zoveel mensen ook langs de kant zien liggen in de laatste 2 kilometer die oververhit waren. Een extra post kan al veel helpen.

Ik moet dit eigenlijk mailen naar de organisatie maar hier zit ook iemand die daar werkt dus ik hoop dat zij het leest. :rofl:

3 likes

Ja dat van de startwave had ik ook, heb daar echt lang in gestaan (dus kreeg ook eerder honger) en vlak voordat ik erdoor was werd er opeens een ander hek open gegooid waardoor er heel veel mensen achter ons door mochten en er dus een enorme menigte voor ons was? En er waren ook echt nergens meer pacers te bekennen. Echt vervelend

En wb die waterposten: 100%. Ik had gelukkig zelf ook water mee en vond dat icm de bekertjes al te weinig. Echt onverantwoord

3 likes

Ik heb ineens stress over wat ik aan moet zondag! Ik dacht heel de tijd, korte broek en hemdje (en hardloopvest voor gels en water) omdat het 8-10 graden zou worden met zon. De voorspelling is niet heel erg veranderd; 8 graden, wolkje zonnetje, maar wel noordoosten wind
 Het lijkt mij echt vervelend om het te warm te hebben en ook niet zo’n zin om halverwege iets uit te moeten trekken. Maar echt te koud is denk ik ook niet fijn? Wat zouden jullie aan doen met zulke temperaturen bij een halve marathon?

Ik bedenk mij nu dat ik misschien nog wel kan beginnen met handschoenen en een buff (ook al ziet dat er waarschijnlijk nogal dom uit als ik verder een hempje en korte broek draag :laughing:) dat trek ik makkelijk uit en steek ik in m’n hardloopvest.

2 likes

Ik zou voor kort gaan, maar ik heb het zelf liever koud dan te warm. Wie weet kun je van oude sokken de teen eraf knippen en die als armwarmers gebruiken? Die kun je dan weggooien als je het warm genoeg hebt en dan hoef je ze niet verder mee te nemen.

2 likes

Bij het wielrennen (maar zie het ook bij hardlopers) heb je armstukken. Wat eigenlijk gewoon een soort losse lange mouwen zijn. Blijven door een rubber randje gewoon goed zitten.

Maar als je ze gaat uittrekken moet je ze wel ergens kunnen opbergen (hardloopvest?).

1 like

Ik draag met races in deze temperaturen ook kort-kort inderdaad! In het startvak nog een trui aan als ik wat langer moet wachten, maar meestal heb ik het van de adrenaline al snel warm. Van armwarmers krijg ik altijd jeuk, maar zie wel vaak lopers die dat hebben inderdaad. Denk overigens ook dat als je een dun shirt met lange mouwen aan hebt dat dat ook niet snel te warm is. Wel even zorgen dat er bij de finish iemand staat met iets warms, want je koelt snel af en dat is minder lekker voor je herstel. Veel plezier morgen!!

1 like

Ik zou kort kort doen en hemdje aan. Maar goed ik heb het altijd warm en loop bijna hele jaar in korte broek.
( heb wel stox sokken aan dus maar kort stukje bloot)

Succes morgen!!

1 like

Een t-shirt kan ook nog! En je hardloopvest zorgt ook nog voor een extra laagje dus ik denk niet dat je het koud gaat krijgen. Anders harder lopen :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik bedenk altijd als ik het in de eerste kilometer een beetje koud heb dan is het daarna perfect.

1 like

Haha ahhh bedankt voor al jullie tips en suggesties! Ik ga uiteindelijk tĂłch voor een (dun) shirt met lange mouwen denk ik, waarvan ik de mouwen kan opstropen. En wel korte broek. Ik neem nog wel een shirt mee voor als ik mij last minute bedenk, maar ik denk dat dit wel goed gaat. :smiley:

2 likes

Precies! Veel plezier alvast, laat je weten hoe het gaat?

2 likes

Nou het is gelukt en super goed gegaan!! M’n A doel was binnen 2 uur, B doel was plezier hebben en C doel was finishen haha; en m’n niet uitgesproken A+ doel was gemiddeld 5:30 lopen en het is allemaal gelukt!! Ik had vannacht knallende koppijn en vanmorgen ook, maar het ging super goed, het was nergens Ă©cht een mentale of fysieke strijd en ik heb het leuk gehad. Ook interessant om nu eens te ervaren hoe gericht trainen, dan rust, en dan zo’n evenement er inderdaad voor zorgt dat je harder kan dan normaal. Lijkt mij nu ook wel leuk om soms te trainen voor een race en dan Ă©cht alles te geven. Maar voor deze loop ben ik blij dat ik het relatief ontspannen heb gedaan en nog wat over had aan het einde, en tegelijkertijd een tijd heb gelopen waar ik super trots op ben en waarvan ik niet dacht het ooit te kunnen!

En de omstandigheden waren achteraf ook chill, had ook prima kort-kort gekund, super mooi zonnig maar dus niet te warm en de wind viel wel mee (alleen de laatste paar km’s wel wind tegen :cry: maar toen had ik het in elk geval niet meer koud haha).

Enige minpuntje: ik (en volgens mij iedereen om mij heen, ik vermoed dat ze op waren? terwijl ik dus niet perse ergens als een van de laatste binnen kwam) heb een medaille waar 5km op staat :frowning: echt dom haha loop je voor het eerst 21k krijg je een medaille waar 5 op staat :frowning:

18 likes

Heeft iemand hier een shokz hoofdtelefoon en hoe vinden jullie de batterijduur? Ik heb de openswim en heb het idee dat ze kapot zijn; batterij gaat namelijk helemaal niet lang mee. Heb ze nog niet heel lang dus kan het slecht inschatten. In mijn beleving heb ik ze de eerste maand maar 1x hoeven opladen voor al mijn zwemsessies maar nu heb ik gisteren een half uur gerend, ze per ongeluk nog 1 uur aan laten staan en toen uitgezet. Maar toen ik vanochtend ging zwemmen gaf hij al aan dat de batterij op medium zat? dat vind ik dan toch wel snel

maar misschien is het wel wishful thinking omdat ik eigenlijk de openswim pro wilde en mijn vriend deze per ongeluk kocht :joy:

Ik heb shokz en heb het idee dat de batterij een stuk langer meegaat dan wat jij nu beschrijft! Ik had ze gisteren helemaal opgeladen en toen ongeveer 2,5 uur gebruikt, en vanochtend weer ruim een uur of misschien zelfs anderhalf uur. En nu ik ze weer aanzet zegt ie battery high.

Ik heb gewone shokz openrun geloof ik

Misschien ben ik heel dom maarrrrr
 Doe je de oordoppen elke keer wel goed uit? Althans bij mij gaan ze niet automatisch uit zodra ik de koptelefoon af doe (OpenRun) dus ik vergeet hem elke keer uit te doen waardoor hij sneller leeg gaat :rofl:

2 likes

Ik ging vandaag maar De Hardloopwinkel voor nieuwe hardloopschoenen. Ik dacht, maandagmiddag hoe druk kan het zijn?

Nou HEEL druk. Twee medewerkers waren steeds met 3 klanten tegelijk bezig en dan nog stonden er mensen ‘in de wacht’.

Vond het deze keer lastig omdat ik wel duidelijk verschil tussen de schoenen voelde (vooral qua ‘demping’ bij de hiel) maar niet direct kon zeggen wat ik ik nou fijner vond. Uiteindelijk gegaan voor een nieuwere versie van mijn huidige schoenen.

Kreeg nog 20% korting omdat deze kleur of model eruit ging ofzo. Maar de medewerker die afrekende was vergeten om die te verrekenen. Toch even terug gegaan en scheelde 30 euro.

2 likes

@Karl_Lagerfeld bij mij gaat hij ook echt heel lang mee (openrun)

1 like