Hardlooptopic #2

Even een update: vandaag weer eens gerend sinds lange tijd. 5km. Begon echt best soepel want ik ging langzaam, maar dan gaan de kilometers ook langzaam natuurlijk. Vond dat echt pittig, had ook een andere route dus geen goed idee van hoe ver je bent.

Heb dus nog een ticket van de halve van Utrecht waar ik van af moet, maar nu ik heb besloten die niet meer te rennen gaat het n mijn hoofd wel beter. Minder schuldgevoel. Hopelijk ga ik weer consistenter rennen.

5 likes

Ik was zo lekker bezig, kwart van Egmond gedaan en daarna rond de 10k door blijven rennen wekelijks (naast Crossfit), maar nu heb ik als ik mijn been/voet op een bepaalde manier rek een stekende pijn achterin mijn hak. Was naar de fysio geweest en die zei dat het vanuit mijn kuit zou komen, die heeft hij gedryneedled en mn kuit is lekker los, maar nog steeds die stekende pijn. Ik voel het alleen als ik mijn been rek, dus als ik iets van de grond pak, of rek oefeningen doe, maar heb nu ondertussen alweer 2 weken niet hardgelopen en baal als een stekker
 Echt alsof er een naald mijn hak/hiel in gaat.

2 likes

Klinkt als klachten van hielspoor waarbij een uitstekend stukje bot in de weefsels prikken. Als je dan je been rekt komt je peesplaat langs dat stukje bot.

image

(Maar ik ben geen expert dus neem verder niks van mij aan)

1 like

Ja daar dacht ik ook eerst aan, maar als de fysio op mijn voet drukt heb ik verder nergens last van, is alleen op rek en dan hier:

8291cd7de9313ce8b8bf84f8f19ff52aa80ecba0

Voel er met lopen en hardlopen ook niks van, echt alleen als ik op een bepaalde manier mijn been en voet rek
 Toch maar weer terug naar de fysio.

1 like

Met ruim een jaar hardlopen en twee paar verkeerde schoenen hebben m’n voeten het zwaar te verduren gehad maar ik was heel blij dat m’n voeten er nog REDELIJK okĂ© uitzagen. Maar sinds die halve marathon voelde één teen/teennagel wel echt beurs en nu is m’n teennagel helemaal blauw en ik denk dat 'ie er ergens komende maanden (zomer)maanden :smiling_face_with_tear: af gaat vallen

Dat hoort er nu eenmaal bij haha. Wel echt goed van je dat je de halve hebt gelopen!

1 like

Heb je wel de goede maat schoenen?

2 likes

niet gerelateerd, maar zo knap ultra’s. Mag ik vragen hoe je de trainingen kan combineren met het “gewone” leven. Als je dit tenminste tegelijkertijd deed met studie of werk?
Ik merk dat ik best veel tijd kwijt ben als ik train voor langere afstanden. Niet alleen de rentijd zelf, maar erom heen ook

Heb je tips voor schoenen met brede toebox (en toevallig tegen overpronatie)? Met m’n ASICS GT-2000 had ik geen/weinig last van te weinig ruimte voorin, maar toen ik nieuwe Brooks Adrenaline GT kocht in dezelfde maat (op aanraden van de verkoper) zijn er dus allemaal problemen aan m’n voeten ontstaan. Had ongeveer tegelijkertijd online Brooks Horizon’s gekocht in dezelfde maat voor m’n tempo en interval trainingen en voor race day.

Achteraf zijn die Adrenalines gewoon Ă©cht te klein (@Evert ). In elk geval een halve maat te klein en los daarvan misschien ook niet de juiste schoenen voor mij want ik las achteraf online dat veel mensen de toebox “snug” vinden. Of die horizons nou passen of niet twijfel ik over, die zitten sowieso beter maar of ze echt goed zitten weet ik niet en vind ik lastig te zeggen op basis van m’n loopjes tot nu toe, want ik had dus al blaren etc.

Deze blauwe nagel komt in elk geval doordat ik een blaren pleister op de voorkant van die teen had geplakt omdat mn huid daar heel dun was door een gigantische blaar door die adrenalines eerder, en die pleister is tegen de voorkant van mn nagel gekomen en daarmee dus 21km gerend.

Overweeg nu gewoon weer nieuwe asics te kopen maar ik vond het grondcontact en hoe dat voelde veel lekkerder op die Brooks :frowning: en ik ga woensdag sowieso eerst langs een podotherapeut want volgens de medische pedicure komen m’n klachten ook door mn scheve grote tenen :joy::smiling_face_with_tear:

Heeft iemand een tip voor een fijn loszittend (evt met een strak broekje eronder) broekje dat niet omhoog kruipt tijdens het rennen?

Hahaha ohjeeee, ik lees jouw posts en ik heb precies dezelfde schoenen als jij. Eerst altijd Asics GT-2000 en sinds september overgestapt op de Brooks Adrenaline GTS. In mei staat mijn eerste halve marathon op de planning en het viel me dit weekend ook op dat mijn nagels een beetje gevoelig waren na het lopen. De Brooks hebben een veel stuggere zool dan die van Asics en ik vind dat inderdaad heel fijn lopen.
Ik heb ze al in een maat groter dan mijn normale schoenen, maar misschien had ik ze dan dus ook in nog een halve maat groter moeten nemen. Maarja, om nu weer nieuwe schoenen te kopen is ook een beetje ruk.

O neee! Heb je ze dus in dezelfde maat als je Asics gekocht?

Nouja als je er “nu pas” (nu je wat meer kilometers in de week maakt denk ik?) een beetje last van krijgt lijkt het in elk geval minder desastreus dan bij mij :sweat_smile: maar alsnog kut, te kleine schoenen. Je zou kunnen overwegen toch een nieuw/tweede paar schoenen te kopen en die af te wisselen met deze Brooks. En dan deze Brooks gebruiken voor de wat kortere loopjes, en een echt goed zittend paar voor de langere afstanden enzo? Zodat je tenen wel een beetje rust krijgen. :smiling_face_with_tear:

Ik hoop voor mezelf ook een andere schoen te vinden zoals deze van Brooks die net zo lekker loopt maar wel goed zit. Baal er naast dat ik dus 150 euro heb weggegooid ook van dat ze waarschijnlijk qua pasvorm sowieso niet goed voor mij zijn :frowning:

Yes inderdaad dezelfde maat als mijn Asics! Maar ik heb ze wel laten aanmeten in een speciaalzaak, dus eigenlijk wel slecht dat ze daar dan niets van hebben gezegd. Ik ga ze eens een mailtje sturen, misschien kunnen ze er nog iets mee.

2 likes

Ja same, ik heb ze bij run2day gekocht (weet niet of ik hen een speciaalzaak zou noemen maar goed). Ik heb inmiddels 3 mails gestuurd en gewoon niets gehoord :woman_shrugging:

2 likes

Ik ben helaas te laat met het kopen van een startbewijs voor de halve marathon in Leiden. Mocht iemand nog een startbewijs overhebben of iemand kennen die er een verkoopt, hoor ik het graag. Er worden er wel steeds een paar aangeboden op facebook/instagram, maar ik ben altijd een beetje huiverig voor oplichters

3 likes

Ik zal je in gedachte houden! Ik heb een bewijs maar weet nog niet of ik hem kan gaan kopen ivm een blessure.

1 like

Ah wat balen! Hopelijk lukt het je, en anders hoor ik het wel!

1 like

Heb net weer voor het eerst gelopen na in totaal 3 weken ziek zijn, het was heel zwaar maar voel mij zo goed. Voelt echt alsof ik mijn laatste ziektekiemen er uit gerend heb!

5 likes

Iemand tips voor een sporthorloge van maximum 350 euro voor een beginnende loper?

Ik heb een Garmin forerunner 165, nu 200 euro bij bol.com en ik ben er super blij mee. Ik gebruik ‘m in combinatie met een hartslag borstband als ik echt wil weten wat mn hartslag is.

3 likes