Hardlooptopic #2

Ik heb een Garmin Forerunner 250 (zonder hartslagmeting aan de pols). Die wordt zo te zien niet meer verkocht, wel nog de 255 met hartslagmeting aan de pols. Die valt ook binnen je budget : )

Ik zie dat de 255 ook in de 255s uitvoering verkrijgbaar is, die versie is voor als je een smallere pols hebt blijkbaar.

3 likes

Dank je! Ik ga ze bekijken.

1 like

Ik vind het zoooo leuk om m’n vooruitgang te zien na ruim een jaar rennen :star_struck: ik ging net ff rennen zonder plan en na de eerste km ging ik ineens best wel hard en toen heb ik uiteindelijk zomaar een progressieve 5k gelopen (eerste kilometer 5:30 en laatste km 4:26 :scream:) en een 5km PB van 24:27 gelopen! Ik had een jaar geleden echt nooooit gedacht dat ik zoiets OOIT zou kunnen, net als die halve marathon op dat 5:29 tempo :exploding_head: hoezo kan IK dat

21 likes

Ik weet het ook even niet qua horloges. Ik heb nu een Garmin forerunner 245, hij is echt oud, gaat geen dag meer mee qua batterij.
Dus ik wil graag een nieuwe. Mijn hoofdsport is hardlopen, maar ik train ook voor een hyrox. En ik vind het ook leuk om andere dingen te doen zoals skeeleren, zwemmen, steppen etc.

Hebben jullie een tip voor een model? Ik zie bijv. De Fenix, de 7 is een stuk betaalbaarder dan de 8. Maar ik wil wel dat 'ie weer lang meegaat. Maar ik sta ook zeker open voor een ander model.

Ik heb de fenix 7s solar nu al 2 jaar en hij is echt super fijn. Bij mij gaat de batterij bijna 2 weken mee zonder op te laden in de zomer (wel minder met veel meer sporten maar dan nog anderhalve week denk ik) en hij is nu net zo fijn als in het begin. Denk dat het in de winter met veel sporten op zo’n 9/10 dagen neerkomt.

Ben zelf voor de 7s gegaan omdat ik heel smalle polsen heb en dan vond ik de 7 toch net te groot maar de S is perfect. Als je voor de gewone maat gaat is de batterij volgens mij nog beter.

2 likes

Dank je wel voor je reactie! Ik heb de Fenix 8 besteld, hele klap geld maar dan kan ik er weer lange tijd mee vooruit.

1 like

Het (de Zandvoort Circuit Run) ging goed! Het stuk over het strand viel me uiteindelijk grotendeels heel erg mee. Alleen het laatste stuk voor de duinen weer in was erg mul en heb ik gelopen, maar dat liepen veel mensen. Ben binnen de twee uur gefinisht en heel tevreden!

5 likes

Ik heb net voor het eerst vanaf huis naar een treinstation gelopen om dan weer de trein terug te nemen (was eerst andersom van plan maar de wind stond zo dat het beter was om deze kant op te lopen, en achteraf is het denk ik ook leuker dan naar huis rennen)! Was wel een beetje een saaie route achteraf en dat had ik kunnen weten, want ik vind dit stuk op de racefiets ook altijd saai :smiling_face_with_tear:

Lijkt mij ook wel leuk om bijvoorbeeld een ns wandeling te rennen of zelf een route tussen twee stations te bedenken :grin: iemand dat wel eens gedaan en een leuke route gelopen?

Ben trouwens heeeeel tevreden met mezelf over dat ik m’n ov chipkaart (en pinpas) niet vergeten ben :star_struck:

6 likes

Nou, ik heb me maar ingeschreven voor een loop van bijna 7km en nu lukt het heel aardig om iedere paar dagen even te gaan lopen! Had geen tijd meer om echt een schema te doen (want de loop is over 2 weken) dus ik ben in een keer van 3km naar 4 en toen naar 5 gegaan, en probeer iedereen dag een uur te wandelen. Heb er zowaar zin in!

5 likes

Ik heb sinds gisteren last van mijn voetzool en ik ken iemand met een peesplaat ontsteking, dus ik wil er alles aan doen om dat te voorkomen.

Mijn training van vandaag sla ik in ieder geval over en ik ben al met mijn voet over een bal aan het rollen. Afgelopen weekend heb ik op vrijdag en zondag een training gedaan (normaal is dat woensdag/zondag) en ik had maandag een groot evenement op werk waar ik veel heb gelopen. Ik hoop dus dat het ‘‘gewoon’’ overbelasting is en wel over zal gaan met voldoende rust.

Kan ik als ik zondag geen last meer heb dan beter mijn normale training doen, een langere afstand op rustig tempo, of de interval training met minder kilometers die ik vandaag over sla?

Vaak zijn dit reacties die na een training optreden ook, dus tijdens het lopen geen pijn hebben is niet de beste graadmeter ben ik bang. Ik zou zelf, als je echt pijnvrij bent met wandelen, een korte rustige training doen en 24u afwachten of je een nareactie krijgt. Zo niet, kwam het misschien niet door het hardlopen en kan je je trainingen denk ik hervatten. Lange duurlopen en intervaltrainingen zijn beide niet de beste belasting voor een beginnende blessure
 hopelijk valt het mee!

Haha ja ik bedoelde ook pijnvrij tijdens het wandelen. Thanks voor de tips! Dan ga ik inderdaad eerst maar voor een rustig en kort loopje als ik pijnvrij ben. Zit middenin mijn training voor een halve marathon, dus de timing is een beetje shit haha.

1 like

Wie heeft er tips voor een hardlooprugzak?
‘Eisen’:

• plek voor water (bijv van die flexibele flesjes, maar liever geen drinkslang)
  • plek voor telefoon, evt snacks en dun jasje

Voor loopjes van max 20-25 km.

Hoe groot heb ik dan nodig? Hoeveel liter?

Je hebt dan niet echt liters nodig denk ik toch, als je een vest hebt met vakjes voorin? Ik heb een hardloopvest van salomon, met 2 drink flesjes van 500ml elk en dan met nog zakjes voorop waar snacks inpassen en m’n telefoon. En ik heb toevallig wel 8 liter omdat dat in de aanbieding was, maar een jasje of vestje zou ik eerder opbinden in die touwtjes.

Anyway ik heb dus een Salomon advance skin 8 liter en ben tevreden!

1 like

Ik zit te twijfelen of ik wil dat hij ook bruikbaar is als ik eventueel later meer langere runs ga doen. Anders is een simpele met alleen vakjes voorop genoeg denk ik.

1 like

Het ligt er ook een beetje aan wat voor soort eten je meeneemt denk ik. Gels enzo passen makkelijk denk ik, maar als je voorkeur “echt” eten is, is een rugzak misschien wel fijn.

Ben nu zelf op wandelvakantie en dan gebruik ik het dus ook voor extra water en broodjes en dat is wel chill!

1 like

Heeft iemand ervaring met de High Pulse Belt? Dit is misschien meer wat ik zoek. Genoeg plek voor water en telefoon, en niet zo ontzettend duur als een vest :grin:

Niet specifiek met deze belt, maar ik vond zelf een belt niet fijn lopen. Toch het gevoel dat de voorwerpen erin steeds heen en weer schudden, wat ik een heel irritant gevoel vond in die regio.

( kan ook aan mij liggen hoor :sweat_smile:)

Ik vind dat bij een vest het toch wat beter tegen je lichaam zit en ik er minder gevoel van ‘ schudden’ bij ervaar.

2 likes

Heb niet deze belt, maar eentje van flipbelt. Ik heb ook een running vest. Het belangrijkste bij allebei is dat je een model (én maat) hebt dat goed aansluit bij jouw lichaam. Dat moet het schudden van het item zelf en de inhoud tegenhouden. Dat is in mijn ervaring niet veel anders dan het kiezen van een goede tight. Die salomon kan bij iemand anders heerlijk zitten en bij jou oncomfortabel door verschillen in de lichaamsbouw. Dus als het kan, even naar een winkel gaan waar je verschillende modellen en maten kan passen.

1 like

Ik had vroeger een spibelt en vond dat irritant omdat het idd flapte en soms afzakte. Zoiets als je hier laat zien lijkt strakker tegen je lichaam te zitten en kan mij voorstellen dat het dan wel fijn is! Waar ik nog aan denk: als er mannen en vrouwen versies zijn kan ik mij voorstellen dat dat nog wel uitmaakt tegen eventueel opkruipen of juist afzakken, omdat mannen over het algemeen rechter gebouwd zijn dan vrouwen (ik vind dat bijvoorbeeld met fietsshirtjes voor mannen die verder goed zitten, dat die opkruipen bij mij omdat ik heupen heb)

2 likes