Hardlooptopic #2

Ik ben op zoek naar een fijne sportbh voor het hardlopen. Normaal heb ik ze van Stronger, maar die vallen nu even buiten budget. Wat zijn fijne sportbh’s die geen godsvermogen kosten maar wel genoeg support bieden (ook al heb ik een bescheiden cupmaat haha)? Ik had al bij Hunkemoller gekeken, maar daar is praktisch alles uitverkocht door een actie :sweat_smile:.

Ik heb laatst 2 Nike sportbh’s van Vinted gehaald voor €10 incl verzending, met het kaartje er nog aan, dus sowieso nog niet gedragen (of hooguit eens gepast, maar dat heb je in winkels ook)

Ik heb deze van Hema op de gok gekocht een tijd geleden maar echt zo blij mee, zit echt super, goeie support en ook nog es vaak in de aanbieding (nu ook!) https://www.hema.nl/1000011982.html

1 like

Ik heb laatst deze van Decathlon gekocht, in ieder geval genoeg support voor een kleine/gemiddelde cup. Zelf tevreden mee.

1 like

Deze van H&M vind ik heel stevig. Heeft wel een achtersluiting.

Sport-bh met ShapeMove™ - High Support

2 likes

Ik heb 13 jaar geleden :joy: een analyse gehad en daar kwam echt helemaal niks spannends uit, maar goed, misschien moet ik inmiddels als bijna bejaarde loper eens een nieuwe analyse laten doen. Al heb ik laatst nog een nascholing van een sportarts gehad die zei dat voor 9 van de 10 mensen een schoen gekozen op basis van een analyse niet nodig is, dat het belang daarvan wel overdreven wordt.

Het is de Adidas Duramo Speed 2, vrij simpele schoen.

2 likes

Ooh ja dan zal het dat ook wel niet zijn! En ja klopt, het belangrijkste is volgens mij dat het lekker zit :joy: en voor overpronerende lopers kan een anti pronatie schoen volgens mij wel een groot verschil maken.

Misschien gewoon toch pech dan, dat deze schoen je niet goed zit :smiling_face_with_tear:

1 like

Voordat je nu veel geld uitgeeft aan een analyse of nieuwe schoenen, sokken kunnen wel echt een wereld van verschil maken haha, dus lijkt me de moeite om hardloopsokken te kopen! Ik draag met deze reden alleen teensokken van injinji en de hardloopsokken van lululemon. Anders krijg ik ook blaren op die plek (en mijn schoenen zitten 100% zeker weten goed). Net als met sportbh’s, ook met lange afstanden met sommige lelijke schuurplekken aan overgehouden.

Dus om in te gaan op de sport bh vraag haha, ik draag het allerliefst die van Zoot (kan een gel in, love that) of van anita, maar die zijn wel wat duurder. Qua budgettechnische opties heb ik asics accelerate en een aantal simpele van Nike die ik in de outlet heb gekocht zonder naad aan de onderkant, die zijn ook fijn. Heb wel kleine borsten, voor grote borsten waarschijnlijk niet genoeg ondersteuning.

2 likes

Qua betaalbare sportbh voor bescheiden borsten wil ik deze van Decathlon nog aanraden: KLIK

Zit meestal wel in de collectie, de print verandert steeds.

Ik heb een andere van Decathlon met gemiddelde ondersteuning, maar die vind ik dus géén ondersteuning hebben. Had hem gisteren aan en toen heb ik net voor ik ging hardlopen nog een andere er overheen gedaan. :scream:

Ja en de stevigheid rondom de enkel is dan ook heel belangrijk. Ik heb vorige week mijn zolen opgehaald bij de podotherapeut, daar ook een analyse laten maken en die heeft al m’n schoenen bekritiseerd op 1 paar hoka’s na.

1 like

Na hoeveel km vervangen jullie je hardloopschoenen?

Ik houd het via Runkeeper bij. Die geeft aan wanneer ik ze moet vervangen. Mijn vorige heb ik tot 500km gedragen en toen liet de zool wat los aan de voorkant.
Gemiddeld zou ik zeggen tussen de 500-600 kilometer.

3 likes

Tegen de 900, naar heb nu een paar dat op 1000 nog vrij goed gaat.

2 likes

Ik begin meestal rond de 700 km naar vervanging te kijken. Zo kan ik mijn oude schoenen nog zo’n 100 km gebruiken om ze af te wisselen met de nieuwe. Het hangt ook af van het type schoenen dat je hebt. In de speciaalzaak werd me verteld dat schoenen met veel demping (veel “cushion”) sneller “op” zijn dan schoenen met minder demping.

1 like

Ik zou het echt niet weten, want ik hou m’n hoeveelheid km’s nergens bij (gebruik geen strava of andere apps). Dus ik vervang ze een beetje op gevoel wanneer ik het idee heb dat de demping minder goed wordt.

1 like

Leuk dit topic! Ik ben sinds een paar maanden ook weer aan het hardlopen. Door een blindedarmoperatie heb ik daarvoor een paar maanden niet kunnen lopen dus mijn conditie was wel echt prut geworden. Maar nu ben ik alweer bezig met een schema van 5 naar 10 km! Echt superleuk om die vooruitgang te zien

6 likes

O mijn god. Ik heb net voor het eerst Hill repeats gedaan (10x 60s hard omhoog, 30s wandelen en dan rustig joggen naar beneden) en ik moest bij de laatste bijna kotsen :nauseated_face: :joy:

Ik vind interval en tempo altijd wel leuk, maar dit vond ik voorbij leuk :joy:

2 likes

Haha klinkt heftig. Woon je heuvelachtig of heb je een viaduct genomen ofzo?

2 likes

Nee ik woon helaas/gelukkig helemaal niet heuvelachtig! Ren eigenlijk altijd vlak :smiling_face_with_tear: maar ik ga half juli 21km trailrun doen op de Utrechtse Heuvelrug, dus het is wel handig als ik een beetje oefen met hoogtemeters, en sowieso schijnt het wel goed te zijn voor ontwikkeling van kracht en snelheid

Ben een stuk van de Hollandse brug 10x opgerend. Kwam steeds tot 220-240 meter in 60 seconden, met een hoogteverschil van 4-6 meter (pace dus 4:06-4:30 per kilometer). Ik heb ook geen idee of dit een “goeie” heuvel is, of dat het misschien steiler moet? Ga ik nog uitzoeken voor de toekomst :tired_face:

2 likes