Ja klopt, standaard staat hij ook vrij heftig vind ik! Maar je kunt het dus aanpassen. Weet niet of dat voor het gratis 6-weken programma ook zo is trouwens.
@Bubbless Ik heb beide gedaan, 3 jaar geleden met Evy (toen kwam ik van jaren niet hardlopen) - inderdaad vrij saaie trainingen (en volgens mij ook alleen maar rennen-lopen-rennen? geen intervaltraining ofzo? maar dat weet ik niet meer zeker) maar het werkt wel goed. Daarna uitgebouwd naar een halve marathon.
Nu recent met Runna naar 5km in 6 weken (na 1 jaar niet hardlopen vanwege zwangerschap). Runna bouwt dus inderdaad veel sneller op. Voordelig vond ik dat je meer feedback krijgt tijdens het lopen (langzamer, sneller) en dat het programma zich aanpast aan je tempo.
Ik denk dat beiden goed zijn en dat je gewoon moet kiezen wat het beste bij jou past/ wat je fijn vindt.
@Karl_Lagerfeld Ik weet dat bij sommige (hardloop)wedstrijden bij warm weer ook soms de tijdsklokken werden afgeplakt en de focus idd niet meer op tijd kwam te liggen. Veel water drinken en langzame starten ipv je in het begin stuklopen op de hitte. Is de wedstrijd in de ochtend?