Hardlooptopic #2

Herkenbaar! Ik heb een paar weken geleden mee gedaan aan een 10 km loop en had me ook ingeschreven met het idee ‘stok achter de deur’. Dat was deels ook wel gelukt maar toch had ik niet zoveel getraind als ik wilde. Uiteindelijk gewoon lekker gelopen en de tijd los gelaten. Het was uiteindelijk zo leuk en heb veel meer ontspannen gelopen dan normaal. En met m’n eindtijd was uiteindelijk toch ook nog best wel tevreden. Veel plezier!

1 like

Ik zou inderdaad ook gaan voor lekker rustig lopen en genieten! Zeker met de warmte. Veel plezier alvast!

1 like

Nou ik heb het overleefd hoor :slight_smile:

Ik had express iets in de buurt gekozen zodat ik er lekker op de fiets heen kon. Het was redelijk kleinschalig met zo’n 350 deelnemers verdeeld over 5, 10 en 15 km. Maar desondanks allemaal goed geregeld met overal verkeersregelaars op de kruispunten/oversteekplaatsen (was gewoon op de openbare weg). Maar het parcours was wel 400 m te kort :sweat_smile:.

Maar pfff wel warm hoor. En hele stukken in de volle zon. Tel daarop een krappe 5 uur slaap (iets met late diensten, kinderen die vroeg wakker zijn) dus het was verre van een toptijd. Maar ach :woman_shrugging:

6 likes

Wat is een fijn kort hardloop broekje maar wel lang genoeg tegen het schuren van benen tegen elkaar?.

Deze vraag is wel vaker gesteld in dit topic.

Ik heb me aangemeld voor de halve van Lissabon! De loting is vandaag open gegaan en ik hoor eind juli of ik erbij ben, ben benieuwd. Is voor maart 2026, dus misschien ook leuk voor anderen hier.

8 likes

Had iemand hier ook de Backyard Ultra in Australie gevolgd?
Er is een nieuw Wereld Record gelopen van 119uur/798km :exploding_head:
Dat is bijna 5 dagen zonder slaap!!

4 likes

Holy shit. Hoe dan???

Ja, er waren dus 4 lopers die al eens boven de 100uur op een backyard ultra gelopen hadden dus dat zal wel geholpen hebben :exploding_head:
Er is ook een wereld record gelopen voor vrouwen met meeste uren.

Dit weekend is de Western State 100 (oudste 100mijler van USA) en paar weekenden erna is Badwater 135miles en ook komt UMBT montblanc eraan (in augustus)

Zoveel livestreams om te volgen :woman_cartwheeling:

3 likes

Thanks voor de tip! Ik heb net mijn eerste halve marathon erop zitten en was op zoek naar de volgende uitdaging. Eentje in mijn favoriete stad in Europa klinkt aantrekkelijk, dus heb me gelijk ingeschreven. :smile:

3 likes

Wauw! Maar waarschijnlijk wel met hele korte micro slaapjes :sweat_smile:

Interessant ook om het te vergelijken met het 6-daagse WR, dat is gemiddeld 7,2km per uur en bij BYU is het 6,4km per uur. Ligt echt dicht bij elkaar!

1 like

Al 100x genoemd in dit topic:

• Fusion

• Ninepine

Dat zijn de beste

2 likes

Ik heb vandaag zo heerlijk hardgelopen! Echt ik vloog gewoon. Ik dacht dat eerst dat m’n gps stuk was want het tempo dat m’n horloge gaf paste echt niet bij hoe makkelijk het voelde. Is dat ook jullie ervaring dat je progressie een beetje in sprongetjes gaat? Heel lang een soort plateau en dan ineens lijkt het makkelijker te gaan.

Het kan natuurlijk ook met het koelere weer te maken hebben.

6 likes

Nog even iets anders: weten jullie nog leuke podcasts over hardlopen? Liefst een beetje een gezellige podcast. Ik heb ‘nog even over de marathon’ geluisterd. Die was voor mij precies goed. Gezellig en een beetje inhoudelijk.

1 like

Ken je Up and Running? Die vind ik leuk!

3 likes

De podcast die jij noemt ken ik niet dus ik weet niet of het in dezelfde lijn is, maar ik vind the running channel podcast leuk!

2 likes

Ja! Ik liep altijd (ben nog niet zo lang bezig met hardlopen, maar zeg maar de zes keer dat ik 5km had aangetikt) een vijf km in iets van 28-30 minuten en tijdens een loop liep ik hem opeens in 25 minuten terwijl het ook superwarm was. Sindsdien heb ik ook mijn trainingsloopjes echt sneller gedaan zonder dat ik er mijn best voor doe. Ben dan echt verbaasd als ik naderhand op mijn telefoon kijk.

1 like

Grappig dat het voor jou ook herkenbaar is! Zulke tijden als jij loop ik trouwens nog niet hoor haha. 5 km in 25 minuten is wel een doel voor mij.

@boonie en @Evert bedankt voor de tips!

Running Stories, Have a Good Run (vanaf het seizoen met haar zusje richting de Marathon van Berlijn), Wat een Kuteind!

Wel allemaal marathon gericht maar niet elitair, al is Annemerel soms wel wat vermoeiend en herhalend :sweat_smile:

De stem van Annemerel trek ik niet dus die sla ik even over hahaha. Maar thanks voor je tips :blush: Vind marathon-gericht trouwens juist wel leuk! Als het maar niet gaat over secondes van je pr afschaven met allemaal geavanceerde technieken die voor échte atleten bedoeld zijn haha

1 like