Hardlooptopic #2

Nou ik ben gewoon een beetje aan het opbouwen naar 10 km. Mijn langste afstand tot nu toe is 9 dus ik ben er bijna. En ik wil in maart de cpc halve marathon gaan lopen maar dat duurt natuurlijk nog even.

Maar vier weken is inderdaad wel echt lang en ik vind het ook wel zonde als een deel van mn progressie van de laatste tijd straks weg is.

Dus ik denk dat ik wel mn spullen meeneem en dan gewoon kijk wat leuk en haalbaar is in die omgeving!

1 like

Het chille van op vakantie in zo’n andere setting vind ik dat al je normale parameters niets meer zeggen, dus hoe hard of ver je kan, omdat het terrein en het weer zo anders zijn. Dus je hoeft/kan niet vergelijken met hoe het ā€œnormaalā€ gaat, waardoor elke vorm van druk er af is. Zo werkt het voor mij in elk geval. Ik zou jezelf dus zeker ā€œvakantieā€ geven van trainen en gewoon gaan rennen omdat het leuk/lekker is, en bijvoorbeeld rondjes van 5-12km plannen (of op de bonnefooi gaan) en afwisselen tussen lopen en rennen op gevoel. Dan heb je waarschijnlijk een leuke tijd en verlies je ook je progressie niet (echt). :smiley:

4 likes

Ik word helemaal enthousiast van jouw berichten! En van de anderen ook. Thanks allemaal!

3 likes

Damn. Hielspoor. Weet niet of het van het hardlopen is of van slechte schoenen (loafers). Met sporten gaat het, maar ā€˜s nachts en vooral in de ochtend doet het zo’n zeer… als iemand tips heeft hoor ik ze graag :sweat_smile:

Oei, vervelend! Ik moest van mijn fysio direct stoppen met hardlopen (en andere sporten die de boel konden belasten). Dus ik mocht alleen nog fietsen en roeien in de sportschool, ook even geen bodypump etc.
Dat duurde denk ik drie weken, gecombineerd met behandelingen, en daarna ben ik langzaam weer gaan opbouwen.

Opbouw zag er als volgt uit:

In week een mocht ik drie trainingen van 20 minuten (rennen - wandelen):

1. 1 - 1
  2. 2 - 1
  3. 3 - 1

In week twee deed ik dezelfde trainingen, maar dan 25 min in totaal.

En verder oefeningen om de boel te stretchen, met mijn voet over een tennisbal rollen en ook mijn kuiten goed stretchen.

1 like

Ik deed de meest Drentse trail vandaag; Hunebed en koeien!!

29 likes

Ulghhh ik was eindelijk weer lekker aan het rennen en m’n wekelijkse km’s aan het opbouwen na een aantal weken een beetje mwuah; maar vorige week had ik verschrikkelijk pijn aan m’n voeten door lange afstandswandelen met nieuwe wandelschoenen waardoor hardlopen niet ging, afgelopen weekend was ik weg met vrienden en nu wilde ik er vandaag weer voor gaan… voel ik mij super verrot/ziekig :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Ahh geweldig zeg!

@boonie balen als het niet gaat zoals je wilt. Dit soort situaties horen erbij en gaan ook weer over maar op het moment zelf is het echt rot dan! Hopelijk kun je snel weer lekker lopen

2 likes

Voor het geval iemand nog gels nodig heeft, Upfront heeft gels in de aanbieding voor 15 euro per doosje van 12! Ik vind die citroen en framboos lekker, die cassis (met cafeĆÆne) vind ik smerig.

1 like

O, ik ben blij! Ik liep gisteren 106km en loop de 100km bijna onder de 11uur grens! Echt groei dit (liep bijna 20minuten sneller dan mijn vorige pr op de 100km) als het iets koeler was geweest had ik onder de 11uur gered, dus gezien omstandigheden erg blij. Leuk als doelen in zicht komen.

37 likes

Enorm knap!!

2 likes

Is er een gel met caffeine die een beetje te doen is eigenlijk? Heb tot nu toe alleen die van upfront en maurten gehad en die zijn beide echt mega goor imo

2 likes

Ik vind dit echt zo ontzettend knap! WƔt een afstand joh, echt diep respect.

Ik heb donderdag voor het eerst in mijn leven de 10km gelopen. Weliswaar in een intervaltraining van 12x4 min, maar ik vind het een enorme mijlpaal. Ik ben altijd een sprinter geweest, en heb nooit langere afstanden gelopen dan 1500m dus ben heel blij dat dit nu lukt.

Ging vanmorgen ook ā€œevenā€ een klein rondje en dat is dan 5 km, terwijl dat vorig jaar echt een mega afstand leek. Snel ben ik niet, maar dat komt vanzelf wel.

15 likes

Echt super vet dat je de 10km mijlpaal hebt! En dat ā€˜even een klein rondje’ gewoon 5km is, wat een groei in mindset dan ook hoor. Goed bezig!

4 likes

Heeft iemand hier heel toevallig een kaartje voor de 7,5 km tijdens het amsterdam marathon weekend over? Echt irritant dat je op het doorverkoop platform geen alarm kan instellen

Ik heb een kaartje voor de halve marathon, was net van mijn blessure af en toen kreeg ik bronchitis :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts: ik moet nu nog minstens twee weken aan de astma puffer dus heb weinig hoop dat ik 21 km in oktober nog ga redden haha

Isostar Fruit booster? Geen gel, is een soort fruit-blokje, ik moet alle gels niets hebben…

2 likes

Die van Torq en die van decathlon huismerk vind ik wel te doen. Vind eigenlijk altijd dat er een raar smaakje aan zit als er cafeĆÆne in zit maar idd die van Maurten zijn echt heel ranzig.

Geen idee, ik ben er geen tegengekomen, let me know als je er een gevonden hebt

Oh dit ga ik eens proberen! Ik vind zo’n gel vooral veel substantie om weg te werken tijdens het hardlopen.

In verband met gels en die zaken; ik gebruik alles van 4endurance. Goedkoop en geeft geen problemen bij maag en darmen. Ze hebben een heel assortiment waaronder ook cafeĆÆne gels die lekker zijn, en de jelly bars (fruit blokjes die hierboven vermeld werden).

1 like