Vanmorgen zoveel moeite om op te staan en te gaan hardlopen, maar eenmaal bij het bos zag ik een hertje dat maakte het hele rondje zoveel chiller en leuker.
De laatste weken is mân consistentie echt ver te zoeken en dat vind ik jammer! Heeft allemaal legitieme redenen, maar ik wil de komende zes weken weer prioriteit geven aan drie keer per week rennen
En ik vroeg mij af of iemand weet hoe snel je de mate waarop je jezelf kan belasten afneemt? Ik heb het afgelopen jaar gemiddeld tussen de 10-35km per week gerend, gemiddeld ongeveer 25km per week denk ik. Het half jaar daarvoor van niet rennen opgebouwd naar die 20-25km ongeveer.
De afgelopen drie maanden was het eerder 15-20km per week gemiddeld (maar soms ook wel 25-30, volg je het nog? ), en de laatste drie weken heb ik vrijwel niet hardgelopen (2x 5km).
Kan ik dan zomaar weer beginnen op 20 of 25km per week? Of moet ik opnieuw opbouwen?
Ik heb hier weleens wat over gelezen, maar kan het mij helaas niet meer goed herinneren. Ik dacht dat je bij weken al iets kan merken van de vermindering van de trainingen. Bij maanden sowieso.
Zelf zou ik volgende week max. 15 km doen en vanaf daar de â10%-regelâ met opbouwen aanhouden. Ik denk dat je dan wel redelijk safe zit. Dit is wel echt op eigen ervaringen gebaseerd hoor, niks wetenschappelijks of zo.
Het is vandaag wel lekker loopweer met dat zonnetje; gisteren was ik me helemaal aan het verheugen op lopen in de stortregen: bleef zo goed als droog, zelfs in de zon gelopen
Ok ging zoals elke zondag 10 kilometer rennen en zat echt lekker in, ben ik bij 9,44km gevallen over een stom kiezelpaadje. Elleboog en handen geschaafd en mân ego
De Garmin werkt wel goed want er werd meteen zoân noodberichtje naar mijn moeder gestuurd en er ging een alarm af
Ooo stom is dat he, is mij nu ook al 2 keer gebeurd. Voelt zo knullig!
Altijd vervelend als dat gebeurd, wel uit kunnen lopen?
Ja en ik gilde ook heel dramatisch van de schrik tijdens het vallen Wat rot dat jij al 2 keer bent gevallen!
@lariks ja kom wel verder rennen gelukkig! Maar mân Garmin was wel gestopt dus nu staat er geen 10k en dat vind ik stom
Ohh shit wat kut!
Ik deed een tijdje geleden mee aan een 10k trailrun en toen ging ik na 4 km VOL op mân plaat schaamde mij dood, er liep iemand voor en iemand achter mij (die persoon achter mij trok mij omhoog en rende verder gelukkig haha) en ik was helemaal geschaafd, ook mân kin
door de gĂȘne/adrenaline toen wel doorgelopen en het deed achteraf pas echt pijn
Zo stom om te vallen
Ah nee joh wat rot! Je kin ook nog, zo naar
Haha, dat is ook stom dat er geen 10 staat.
Ik val weleens tijdens ultraâs, ook zo knullig altijd. Vorige keer ribben mee (licht) gekneusd (wel uitgelopen)
Ik zie het trouwens elitelopers bij ultraâs ook weleens vallen, dus is gewoon heel menselijk
Jaa ik heb gewoon âin het wildâ en tijdens races best vaak mensen zien vallen. Dus zo raar is het niet, zeker als je vermoeid bent en je voeten niet meer goed optilt. Maar blijft vervelend
Haha ik denk dat ik de stortregen gisteren van je heb gejat. Ik had om 09:00 training met de loopgroep en we waren echt nat tot op het bot. Was wel heerlijk lopen en het bos ruikt dan ook zo lekker.
Over dat alarm, is dat via Garmin of Strava? En is dat een instelling of heb je voor die service een abonnement nodig?
Heerlijk! Er was hier wel groot front voorspeld maar kwam gewoon niet.
Stortregen is mijn favoriet, want inderdaad: dat bos ruikt dan zooo lekker en vind dat geluid op de bladeren zo fijn. Ik vind dan ook fijn dat als het weer opklaart en hoe het vocht verdampt in de zonnestralen; echt iets zomers dit moet het warm genoeg voor zijn. (o en als het regent is bos gelijk zonder mensen: win-win-win voor mij)
(ok, ik geniet van lopen in elk weer maar regen of sneeuw heeft streepje voor)
Is via Garmin! Ik heb geen abonnement verder. Je kunt een sos-contactpersoon instellen en als er dan iets plotselings gebeurt krijgt diegene een sms-bericht.
Hopelijk heb je niet al teveel last! Voor die 10km, mocht je dat nog eens hebben en je vindt dat stom kan je twee activiteiten aan elkaar plakken en staat er wel weer 10km!
Jaa het was echt heerlijk vandaag, was wel een beetje aan het strijden tegen de wind, maar in de schaduw was het qua temperatuur precies goed.
@ZusjevanJoost oh neee zo balen is dat. Ik ben een keer gevallen toen ik op een smalle stoep iemand met een kinderwagen wilde ontwijken, maar ik een soort half op en half naast de stoeprand bleef rennen. Echt zo slecht voor je ego dat soort dingen inderdaadâŠ
Mijn trailrun van dit weekend gaat niet door allemaal door wolf-paniek
Ik twijfel of ik naar de hardloopwinkel ga om nieuwe schoenen aan te laten meten, of dat ik gewoon het huidige model weer opnieuw bestel. Ik loop er prima op, dus waarom iets anders proberen? (dit is gewoon luiheid)