Hardlooptopic #2

Ik heb dit ook hoor, never change a winning team zou ik zeggen! Hahah. Maar mijn hardloopschoenen zijn ook aan vervanging toe en worden volgens mij niet meer verkocht :sob:

1 like

Ik zou het gewoon doen. De laatste keer dat ik nieuwe heb gekocht waren mijn oude er niet meer maar ben ik na vijf paar passen weer op de opvolger van dat model uitgekomen, liepen toch het beste (ook met zo’n filmpje enzo)

1 like

Oh shit, dat is balen! Ik koop steeds de opvolging omdat er elk jaar wel een nieuwe versie uitkomt. Dus daar zou wel iets verandering in moeten zitten (denk ik), maar het gaat al jaren goed hier hehe.

Ja precies. Ok, dan ga ik dit model gewoon opzoeken en als ik die van ā€˜vorig jaar’ heb dan scheelt dat misschien nog geld ook haha.

Ja ik las hierbij alleen dat mensen de opvolging van die van mij heel anders vinden dan die ik had! Dus twijfel een beetje of ik dat wil doen. deze kon ik de vorige keer wel met dikke korting kopen omdat de opvolging toen uit was gekomen, echt top

Ik vind het frustrerend soms hoe snel ik m’n hardloopconditie weer kwijt raak als ik even wat minder loop. Op 14 mei 7km gelopen op hetzelfde tempo als de 7km vandaag (wel andere route).

Mn gemiddelde hartslag op 14 mei: 168 (netjes in mijn zone 2), vandaag: 181 (zone 3/zone 4) :joy:

Ik heb de afgelopen tijd wel hardgelopen maar de laatste drie weken echt weinig dus het verbaast mij niet, maar ik was eerder dit jaar zo blij dat ik eindelijk comfortabel in zone 2 kon rennen. Nouja, hopelijk komt wel sneller terug dan dat het kostte om de eerste keer op te bouwen

2 likes

Ik loop al 12 jaar op hetzelfde modelšŸ˜‚ is tussendoor wel veranderd qua pasvorm maar vind het nog steeds de fijnste schoen. Heb wel eens gedacht ik moet wat anders en was daar dan (ook na aanmeten) steeds niet tevreden over dus doe het niet meer haha

Haha! Ja goed punt wel. Ik heb gewoon ā€˜mijn’ schoenen weer besteld, komen morgen binnen :smile:

1 like

Ik had me toch een mooi rondje vandaag! De lucht was echt fantastisch.

22 likes

Prachtig!

1 like

Meh ik heb na 5 jaar eindelijk nieuwe schoenen gekocht (ik ben een sporadisch mooi weer loper haha, maar de laatste maanden steady!) en nu ligt 1 hak helemaal open :’( Ik ga zo terug naar de winkel want dit lijkt me niet de bedoeling, hoop zo dat het geen miskoop is mehh!!

1 like

Moet je ze niet gewoon rustig inlopen? Misschien ben je deze keer iets te ver gegaan voor nieuwe schoenen en is het een grote blaar, als je voeten aan de schoenen wennen zal dat hopelijk wel afnemen

1 like

Nou ik denk het niet want dit heb ik echt nooit! Voelde de schoen aan die kant ook al vanaf het begin ā€˜glippen’ bij mijn hak (wat ik ook aangaf in de winkel en toen moest ik ze anders strikken wat daar hielp).
Kom net terug van de winkel en ze vonden het ook niet horen, heb nu sokken meegekregen (ik droeg normale katoenen sokken want dat doe ik altijd, maar dat was uit den boze). En ze zeiden als het bleef ik zeker nog eens moest terugkomen. Hoop dat het gaat werken!

2 likes

Ik neem aan dat ze dan zo’n ā€œheel lockā€ strik techniek aan je hebben uitgelegd toch? Maar zo niet kan je dat misschien opzoeken!

1 like

Ja dat heb ik in de winkel al meteen gedaan en ook gebruikt idd. Dank voor het meedenken :slight_smile:

Aha die sokken is het probleem inderdaad! Goede sokken dragen is echt key!

1 like

Had helaas niet de tegenwoordigheid van geest om mijn telefoon mee te nemen voor foto’s maar wat was het mooi vanochtend tijdens het lopen. Echt al een beetje indian summer vibes.

8 likes

Ik hoop het! Heb in mijn 10 jaar hardlopen echt nog nooit speciale sokken gedragen :sweat_smile: (ik loop maar 5km ofzo). We gaan het zien :slight_smile:

3 likes

Yess dit keer geen blaren dus de sokken hebben toch geholpen! Kreeg wel bij die voet een rare pijn wat leek op hielspoor, maar na een paar minuten weer weg was. Misschien omdat ik de schoenen extra strak had aangetrokken ofzo? Geen idee, maar goed. Ik was ook weer wat sneller en die demping is toch wel fijn :see_no_evil:

Ik ben echt geen hardloper en doe het nu 15 jaar op en af. Nooit langer dan zo’n 5km, maar sinds vorig jaar doe ik het weer 2x per week en denk er nu toch aan om naar een 10km toe te werken! Misschien zelfs wel eens meedoen aan een ā€˜wedstrijd’? Beetje uitdaging kan geen kwaad :sweat_smile:

Oh en ik heb echt last weer van een steek bij mijn ribben. Dat ging lang goed (heb ik vaker gehad) maar sinds een maandje weer last van, ook toen ik exact hetzelfde deed als het afgelopen half jaar. Daar eerst maar aan werken want dat is wel de reden dat ik gewoon niet verder kom dan 5/6km nu :sweat_smile:

1 like

Ik moest een 2 mile time trial doen en het ging heel goed maar halverwege moest ik zo nodig plassen dat ik bang was dat ik in m’n broek zou plassen als ik niet zou gaan dus ik moest stoppen voor een plaspauze :sob: waren ook echt drie druppels dus vooral psychologisch denk ik?? Nog nooit meegemaakt maar wel stom want nu ben ik voor niets helemaal kapot gegaan​:face_with_symbols_over_mouth: