Ik ben laatst begonnen en zit nu op 5km. Maar het vreet echt energie lijkt wel. In plaats van dat ik me goed voel na een rondje rennen val ik bijna in slaap! Iemand daar ook last van (gehad)?
Eet je genoeg (koolhydraten) rondom het hardlopen?
Ik heb laatst hardlopen ook weer opgepakt en ik herken dit heel erg van de eerste 5k die ik weer (met redelijk tempo) liep. Ik was de rest van de dag gesloopt! Ik merk nu dat ik me steeds fitter voel na 5k en helemaal niet meer vermoeid. Hopelijk komt dat bij jou ook als je wat regelmatiger die afstand loopt?
Ik denk ook dat je misschien meer (koolhydraten) moet eten! Eventueel voor en vooral na het rennen. Als je 5k rent hoeft dat ook niet extreem veel te zijn, maar wel kort na het rennen en ook wel iets “extra’s” ten opzichte van normaal. Misschien gewoon een (extra) banaan bijvoorbeeld?
Ik ben vandaag weer begonnen na drie weken niks. Ik was op vakantie en was helemaal gemotiveerd om daar ook te gaan lopen, maar na een achtervolging door Franse waakhonden durfde ik niet meer Het liep gelukkig goed af, maar dat is nog eens een andere ervaring dan de obese keffertjes hier in het park…
@Negativ Als ik dit heb heeft het inderdaad vaak te maken met voeding! En ook wel met gewenning hoor. Als je eventueel je afstand gaat uitbreiden en dan tussendoor weer eens 5 km loopt, zul je merken dat die 5 je niet meer zoveel doen als eerst.
Dank voor de tips, denk dan dat het inderdaad met voedig te maken moet hebben. Ik at eigenlijk hetzelfde als wat ik doe voor een groepsles in de sportschool, maar rennen is toch wat meer intensief blijkbaar, haha. Zal volgende keer proberen de kha een beetje op te hogen en na het rennen wat te eten, dat had ik namelijk nog niet gedaan. Ben benieuwd hoe het vrijdag gaat!
kijk ook ff goed naar je vocht inname!
Na een paar weken obsessed te zijn met Iron Man filmpjes e.d. heb ik besloten om me volgend jaar in te schrijven voor 10km wedstrijd (hahaha lijkt me ambitieus genoeg!). Ik heb nog niet verder gelopen dan 6km maar dit lijkt me wel haalbaar (de wedstrijd hier is in mei)
Heeft er hier iemand een hardloopvest? Als in zo’n soort harnasje? Ik merk dat ik toch steeds met mijn telefoon in mijn hand zit, maar een heuptasje of zo’n band om m’n arm niet fijn vind. Dus zo’n harnas/vest leek me wel chill omdat het dan niet opkruipt maar je toch je handen vrij hebt. Alleen niet zo fijn als het echt heet is denk ik. Maar goed. Heeft iemand er ervaring mee en zo ja welke heb je? Er hoeft geen liters water in ofzo, gewoon zo’n klein flesje en een telefoon/sleutels…
Super leuk doel!!
Ik begon met een simpel hardloopvest van de Lidl, mooi plat en ruimte voor een water zak. Daarna geupgrade naar eentje van Salomon, past meer in, maar zelfde idee! Zo handig voor je telefoon. Al heb ik nu zo’n buikband (gewoon Aliexpress) en voor kleine rondjes is dat prima! Doe de telefoon op m’n rug en dan m’n broekrandje erover.
Succes met je trainingen
Dank voor de tip! Wist niet dat Lidl ze ook had, die hebben soms ineens tijdelijk zoiets in het assortiment mm!
Ik ga eens even kijken, ik ren niet ver, maar ik vind die heuptasjes ook vreselijk opkruipen. Mijn leggings zijn niet zo hoog dus die kan ik er niet omheen slaan vrees ik, wel een goede tip. (Ik heb in verhouding een vrij smalle taille en brede heupen dus het kruipt allemaal omhoog de hele tijd). Ik heb sowieso leggings die al 12 jaar oud zijn en probeer al een tijd om weer fijne leggings-tot-de-knie te vinden maar ook dat lijkt onmogelijk. Ik ga eens op zoek, dankjewel!
Edit: Oeh heb het vestje en nog allerlei andere dingen besteld in de Lidl webshop, dank voor de tip
Heel de week kan je (live)streams/data/klassementen/tracking volgen van UTMB Mont Blanc, echt mijn favoriete ding naast zelf lopen: kijken naar andere lopers (in een keimooi gebied).
OCC is nu live met commentators, zo leuk na vanochtend zelf gelopen te hebben in het bos.
Echt kippenvel voor die start van UTMB
Wat een fantastische sport is ultra-trailrunning
waar kijk je dit?
De site van UTMB
Vanmorgen even geoefend voor de Dam tot Dam, was weer even geleden dat ik 16 had gedaan, maar het ging prima. Het bos was nog een beetje nat van de regen en dat ruikt zo lekker!
Daarna vooral veel zon op de heide en richting het strand. Lekker wat hoogtemeters gemaakt en veel mul zand gehad. Het is wel echt heerlijk dat dit op loopafstand van mijn huis is.
Vandaag een start bewijs gekocht voor Egmond vind ‘m stiekem wel spannend hoor. M’n langste loop is nu 18K en ga in oktober voor de halve van Amsterdam én in november voor m’n tweede Hyrox doubles. Dus qua trainingsuren zit het goed maar ik denk dat deze zwaar gaat zijn. Wie gaan er nog meer?
Ooo jongens ik kan nu al zo opzien tegen dat het weer snel donker wordt! Zo geen zin in weer in het donker hardlopen
Update ik ben vanochtend later weggegaan omdat het nog donker was Het gaat zo snel
Ik ben momenteel aan het trainen voor mijn eerste marathon, Antwerpen op 19 oktober.
Nu ben ik de laatste 2-3 weken ziek geweest; het begon met waarschijnlijk een coronavariant, daarna nog een flinke oorontsteking en nu heb ik nog restanten van veel snot (tijdens het sporten vooral) en ontzettend moe zijn. Mijn hartslag is sinds een paar dagen wel terug genormaliseerd, maar het voelt echt alsof ik 10 stappen naar achter heb gezet
Vrijdag heb ik een lange duurloop op de planning staan van 32km en ik hoop dat deze goed lukt zodat ik terug wat vertrouwen krijg richting de marathon