Hardlooptopic #2

Iemand hier bekend met een pijnlijk staartbotje in de dagen na een duurloop? Ik krijg er echt de vinger niet op wat ik verkeerd doe.

Kan vanuit je piriformis komen maar ook vanuit je onderrug of bekkenbodemspieren. In principe is pijn na het hardlopen vrijwel altijd overbelasting eigenlijk. Ik weet niet of je ooit bevallen bent maar zo wel dan is het denk ik wel raadzaam om dit soort dingen even met een bekkenbodemfysio te overleggen! Anders zou ik spieren (laten) losmasseren en je core training wat meer focussen op het sterker maken van dat gebied. Maar goed overleggen met een fysio als je klachten hebt kan sowieso geen kwaad :slight_smile:

1 like

Het is voor het eerst in 21dagen/3weken rustdag, hoe doen mensen dit!?!?

Heb je ook echt dagelijks genoeg tijd om zoveel te lopen?! Dat vind ik echt ongelooflijk 🫨

Ja, zet er (regelmatig) wel vroege wekkers voor hoor, maar kan de rest van het leven prima om het hardlopen heen bouwen. Hardlopen is eigenlijk prioriteit 1.

3 likes

Is hardlopen ook je baan? Of bron van inkomsten. Ik heb respect en doe je prestaties zeker niet na!

2 likes

Een uit de hand gelopen interesse :grinning:

1 like

Op rustdagen (dat zijn er in mijn geval nu even heel veel haha) kijk, lees en praat ik over sport. Mensen hebben het maar te accepteren :joy::joy:. En dutjes!

1 like

Haha, dat lezen/praten/kijken/schrijven doe ik ook al op loopdagen. Iets met autisme en special interest. Ik besta uit hardlopen
Maar ik heb wel zat te doen eigenlijk, iets met dropbags klaarmaken enzo :rofl:

2 likes

18 km vandaag en ik ben trots! Verste afstand tot nu toe :partying_face:

17 likes

Als ik van huis vertrek om te gaan rennen, is het gewoon al donker! En nu wordt de keuze:

• gewoon buiten blijven rennen, met lichtjes etc. Ik vind het niet heel relaxed om in het donker te rennen
  • een sportschool abonnement nemen en dan binnen gaan rennen. Nadeel is dat de sportschool pas om 7 uur open gaat en ik weet niet of ik dat 's ochtends red
  • een hardloopband nemen, nadeel :money_with_wings:.

Hoe doen jullie dat in de winter?

Ik loop gewoon in het donker als het anders niet lukt. Op een loopband lijkt me echt dodelijk saai. Ik ga soms ook tijdens mijn middagpauze op mijn werk, maar dat moet dan maar net lukken. Wij hebben douches en flexibele uren, maar dat is natuurlijk niet standaard zo.

2 likes

Gewoon buiten, met een goed lichtvest. Ik fiets wel eens naar een wat drukker gebied om daar te lopen ipv direct vanaf mijn huis. Ik vind zelf de loopband echt vreselijk saai en ik heb geen zin om een hele training daarop te installeren haha. Ik snap wel dat mensen het doen maar niks voor mij.

2 likes

Ik heb tot nu toe het geluk gehad dat ik erg flexibel was dus ik kon gewoon overdag rennen. Dat gaat vanaf oktober veranderen dus dan ontkom ik er niet aan. Ik denk dat ik vooral m’n route daar op ga aanpassen. Inderdaad met verlichting rennen en dan niet meer door bos(achtiggebied) maar meer over straat en goed verlichte parken Op een loopband lijkt mij heel erg saai en ik geloof ook dat dat niet zo goed voor je gewrichten etc is, omdat hardlopen sowieso al een mega repetitieve beweging is maar je op een loopband alle variatie die je normaal in ondergrond hebt ook er uit haalt :sweat_smile: dus voor af en toe prima maar misschien als je drie keer per week binnen gaat rennen dat je de kans op blessures wel verhoogt?

Hangt er waarschijnlijk ook van af hoe lang en vaak je daadwerkelijk rent.

2 likes

Ik liep vandaag mijn eerste trailrun, Smokkelaarstrail, wat ultiem genieten! Wil nooit meer anders :stuck_out_tongue:

17 likes

Poll-tijd:
Waar loop je het liefst (ja, maar 1 keus)

• Asfalt
  • Bos
  • Strand
  • Gravel

0 stemmers

Loop je wedstrijden/evenementen?

• Ja
  • Nee
  • Voor het eerst voor iets ingeschreven

0 stemmers

Loop je een bepaalde wedstrijd/evenement vaker?

• Ja, ik kom graag terug naar wedstrijden die ik leuk vond
  • Ja, zodat ik mijn eigen parcours-record kan verbeteren
  • Ja, want het is dichtbij huis
  • Nee, na 1 keer heb ik het wel gezien
  • Nee, na 1 keer is de lol eraf
  • Nee, ik loop geen wedstrijden

0 stemmers

Ik loop nu geen wedstrijden/ evenementen, in het verleden wel weer. Zou wel weer willen, maar kom even niet boven de 5km en wil minimaal 10 voor een evenement. Hopelijk dit najaar!

2 likes

Even, de poll aangepast!

2 likes

Dichtbij huis is belangrijk bij herhaling, maar moet ook leuk zijn. Ik doe niet alle loopjes meerdere keren.

3 likes

Ik twijfel een beetje om compressiekousen te proberen. Mijn voeten tintelen de laatste tijd ook tijdens het hardlopen, niet heel heftig maar een beetje. En gezien ik binnenkort ook lang moet vliegen dacht ik: kan ik ze daar ook voor gebruiken :joy::joy: Weet eigenlijk niet of dat dezelfde soort kousen zijn haha.
Maar goed, rennen jullie met compressiekousen? Helpt het goed tegen stijfheid? Maakt het uit of je goedkope haalt of moet het wel echt goede kwaliteit zijn?

1 like