Hardlooptopic #2

Ehh ja geen idee. Ook net zo’n opmerking waar je op dat moment echt geen reactie weet? Kwam van een 50+ kale man ook, misschien aandacht? Maar iig heel ongepast.

1 like

Fusion vind ik fijn zitten, en handige zakken.

4 likes

Ik vind de pocketshorts van gymshark heel fijn!

1 like

Met volle bak zon over heide lopen is toch wel warm en beetje afzien :hot_face: maar zag wel drie herten dus klagen is niet nodig.

5 likes

Lululemon Speed Up Short 4" is voor mij de uitkomst geweest na maanden lopen in lange leggings en het passen van zo’n 10 soorten hardloopshorts! De 2.5" van hen kruipt bij mij wel op, maar deze 4" blijft verbazingwekkend goed zitten.

2 likes

Ik ben gek op de shorts van ninepine!

Ik ook ninepine of happystride (webshop uit de UK, zij hebben heel toffe prints). Binnenbeenlengte van shorts moeten bij mij >15cm zijn wil het niet opkruipen.

2 likes

Koop in ieder geval geen broeken van stronger!! Zitten fantastisch maar gegarandeerd een zweetkruis!

Gymshark cycling short zitten prima.

1 like

Ik heb hele fijne van Uniqlo! Van airism. Zit ook een zak in

3 likes

Ik heb dit ooit ook gedaan (loop nu al jaren niet meer) maar door de trainingen ging ik heel snel vooruit, veel sneller en beter dan toen ik daarvoor alleen liep.

Voelde me ook altijd het sulletje van de groep, ook wat ouderen die me er zo uitliepen maar kreeg vaak complimenten dat ik zon doorzetter was, altijd op de training kwam en dat heeft me zo gemotiveerd.

In het begin dacht ik echt wat een stomme mensen, echt zon hechte club waar niemand tussenkomt. Ik was doorgestroomd na de opstapgroep en het bleek dat 95% na 5x meetrainen afhaakte dus er werd in t begin nket in nieuwe mensen geïnvesteerd. Heel flauw, maar wel begrijpelijk.

Maar uiteindelijk vond ik het zo fijn! Hoop dat het voor jou ook zon positieve wending krijgt!!

1 like

Ik zit ook bij een hardloopgroepje en iknvind het echt een fijne stok achter de deur plus ik heb echt wel dingen geleerd op gebied van techniek. Inlopen doen we in diverse groepen zodat ik niet meehoef met de mensen die een marathon in 3.20 rennen :smiling_face_with_tear:

Het intervallen is vaak individueel of op een manier ingedeeld dat iedereen mee kan doen. Ondanks dat ik in het begin ook de sloomste was maakte dat dat ik me direct welkom voelde.

En ja van die pensioengerechtigden die je er met 2 vingers in je neus uitrennen is altijd confronterend :sweat_smile:

4 likes

Ik had ook veel last van omhoog kruipende broekjes + schurende benen en de lange short van Ninepine is perfect voor mij!

1 like

Ik mis lid zijn van atletiekvereniging best wel, misschien ga ik me er weer aan wagen door deze berichten.

3 likes

Ik ben een beginnende hardloper en had laatst voor het eerst last van mijn knie. Ik vroeg me af hoelang jullie wachten als jullie zoiets hebben (pijnlijke knie of enkel bv) met weer te gaan rennen: tot het (bijna) over is, rustiger gaan rennen, oefeningen doen om knie/enkel te versterken?

Ik heb nu gewacht tot het voorbij is (of althans, nog niet getest door te rennen maar zo voelt het) maar ik vind het lastig inschatten wat goed is om te doen nu door mijn gebrek aan ervaring.

Ik start weer als het niet meer pijnlijk is. Dan bouw ik weer heel langzaam en rustig op.

1 like

Ik zou het hardlopen even laten als je ergens last van hebt, daarnaast kun je wel rustig aan oefeningen doen om je knie te versterken als dat geen pijn geeft.
Mijn vriend is met een pijnlijke voet blijven doorgaan en loopt nu al maanden met hielspoor. Dus het is zonde om te denken dat het wel los loopt, want dan kun je het zomaar verergeren.

En @Frietmetmayo thanks voor de tips! Dan ga ik naast mijn conditie ook direct mijn geduld trainen en elke keer als er iets is mezelf tijd gunnen tot het weer zo goed als over is en dan rustig proberen. Lastig haha

3 likes

Hardlopen met 90% luchtvochtigheid is grappig. Alle kleding zo doorweekt van zweet, ik ben rest van dag vocht en mineralen aanvullen :grimacing:

4 likes

Ja lekker zweten + mijn hele hoofd was knal roodpaars vanmorgen na het rennen :woozy_face:

4 likes

Hahah oef dan bereid ik me vast voor op straks :sweat_smile:

3 likes