Hardlooptopic #2

Hopelijk gaat de luchtvochtigheid nog wat omlaag na de buitjes die er nu aan komen :melting_face:

Iemand een goede tip voor anti chafing stick/creme/iets? Mijn dijbenen zijn bff’s en dat is heel gezellig maar na 5km+ toch wat pijnlijk.

1 like

Deze ziet er heel chill uit! Geen last van opkruipen tijdens het lopen?

1 like

Nee! Maar ik heb de lange broek er ook van (ook heel fijn) maar die is net een maatje te groot geworden en zakt nu heel erg af. Dus de maat is wel belangrijk! Zit ook geen touwtje in om 'm strakker te kunnen maken o.i.d.

1 like

Ik vind die anti friction creme van decathlon goed werken!

2 likes

Hier nog een tip voor een fijn hardloopbroekje. Hij heeft een hoge taille en een binnenbroekje. En 1 zak waar je telefoon inpast, dat vind ik helemaal fijn.

2 likes

Thanks! Eerstvolgende tripje naar de Decathlon maar eens halen.

1 like

Deze kruipt niet? En valt ook iets langer?

Hij kruipt niet op, het is een vrij kort broekje.

Edit: na ben langer aangehad te hebben gemerkt dat hij wel opkruipt. Ik ben zelf geen last van schurende benen maar als je dat wel hebt dan is dit niet het juiste broekje.

1 like

Wat dapper dat je in je eentje gegaan bent!

Voor een goedkope Garmin kan ik de forerunner 45 aanraden. Ik loop met dit horloge en ben er heel tevreden over! Als je hem goedkoop tweedehands wilt zou ik kijken op de Duitse marktplaats: Kleinanzeigen. Daar is elektronica vaak nog een stuk goedkoper.

Ik loop nu in een sportbroekje van H&M. Voor mij het eerste broekje dat niet opkruipt tijdens het lopen.

Over drie weken is het een jaar geleden dat ik begon met hardlopen, en vandaag heb ik voor het eerst 10 km gelopen😁 wel op slakkentempo maar dat boeit me geen een fuck.

Ben echt enorm trots op mijzelf. Kwam echt van ver waarbij niet alleen mijn conditie maar ook mijn spieren en pezen echt moesten wennen aan het lopen, en nu heb ik gewoon 10 km gedaan!!!

48 likes

Ik heb me ingeschreven voor de halve marathon in Antwerpen! Men eerste hardloopwedstrijd, dus extra spannend. Ik loop nu nog maar 8km dus nu volop beginnen trainen met een programma op men Garmin horloge.

Wil graag nieuwe hardloopschoenen kopen. Iemand die aanraders heeft voor neutrale schoenen?

8 likes

Ik zou naar een goede hardloopzaak gaan en schoenen laten aanmeten! Is zo persoonlijk wat je wel/niet fijn vindt lopen en wat bij jouw loopstijl en doelen past.

2 likes

Zoooo heb net voor het eerst dry needling gehad in m’n bovenbeenspier voor een (hardloop)blessure en JEMIG i died. Weet niet of ik me aanstel, maar ik vond het maar matig haha, en nu doet is het ook nog stijf en warm en dik haha.

2 likes

Ik vond het ook heel naar! Ik kon bijna niet naar huis fietsen en voelde qua plek echt alsof ik was geopereerd ofzo, overviel me echt hoe naar het was. Keren daarna was wel minder erg maar bij mij hielp t niet omdat de oorzaak vh probleem niet werd weggenomen (want het bleek geen hardloppblessure. Hopelijk helpt het bij jou wel en heb je wat verlichting van de pijn!

1 like

Ik had dat in mijn kuiten. Kon wel naar huis lopen maar stoppen om een kat te aaien en erna weer lopen ging niet.
Thuis eenmaal op de bank lukte opstaan amper.

4 likes

Dry needling is heel naar, maar het helpt wel goed (ik heb het meerdere keren in mn arm, schouder, nek en rug gehad) :sweat_smile: blijven bewegen, dan wordt het gevoel beter hoor. Hoop dat het helpt voor je! :kissing_heart:

1 like

Hoe krijgen jullie weer meer plezier in hardlopen als je het even kwijt bent? Vorig jaar heb ik de halve marathon van Amsterdam gelopen, dat was nog leuk. En toen begon dit jaar twee hardloopwedstrijden gedaan en toen had ik er eigenlijk geen plezier in?

Sindsdien nauwelijks gerend, maar wil nu de training weer oppakken vanwege de halve van Amsterdam. Maar ik loop gewoon echt niet lekker en dat motiveert ook niet om vaker te lopen.

1 like

Samen met iemand rennen, tussendoelen stellen voor jezelf, leuke nieuwe playlist samenstellen voor tijdens het rennen (of goed boek/podcast als je dat fijn vindt). Maar als je echt last hebt misschien ook even naar de fysio, of wat meer richten op rustig opbouwen met voldoende rust en zo ook je gewoonte weer opbouwen zonder te snel over je grenzen gaat? Wat maakt dat je nu niet zo lekker loopt?

Over playlists gesproken, hebben jullie nog nummers die jullie heel lekker vinden tijdens het rennen?

2 likes

Kun je misschien wat leuke nieuwe plekken ontdekken? Ik loop lekkerder in een nieuwe omgeving, als ik mijn standaard rondje doe ken ik alles al en beleef ik er minder plezier aan. Ik ben gisteren met de auto naar een natuurpark gereden en heb daar echt heerlijk gelopen!

@Torquay Ik vind Oog om Oog van Spinvis en Jungle by night heerlijk!

3 likes

Loop je veel dezelfde routes?
Misschien helpt het om ergens anders te gaan lopen ter afwisseling. Of andere ondergrond; als je veel op asfalt loopt, probeer eens onverhard.