Hardlooptopic #2

Ik ren toevallig ongeveer even lang (5 maanden) en even snel nu, dus misschien wel fijn om te horen (ook al moet je je dus niet met anderen vergelijken en doe ik dat over t algemeen ook niet haha).
Ik weet niet waar jij begon maar ik had dus echt 0 conditie, net 3k incl lopen halverwege en dan was ik helemaal dood. Nu kan ik bijna 10k, wat dus ook meer dan een uur non-stop rennen is voor mij. Ik zie dat echt niet als voor niets trainen, zolang ik t beter doe dan eerst vind ik t prima.

3 likes

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er zeker plezier van, heb nog geen training overgeslagen. Maar gisteravond draaide het bij mij zo erg om tempo dat ik er juist down van werd en een stemmetje in mijn hoofd kreeg dat ik het juist niet kan. Dat het niet mijn sport is. Ik wil er zĂł graag goed in zijn.

1 like

Wat iedereen al zegt: jezelf niet vergelijken met anderen, alleen met jezelf. Haalbare doelen stellen voor jou, dan blijft het leuk! En 57 minuten voor 10k is gemiddeld genomen “objectief” gezien ook gewoon een “goeie” tijd voor een vrouw.

Ik zou mezelf niet als “slow runner” omschrijven maar eerder gemiddeld, maar ik vind die video’s van Emily ook heel leuk en verfrissend en ze helpen mij ook om gemotiveerd te blijven en trots op mezelf ook al ben ik niet zo “goed” of snel als anderen. Inmiddels vind ik rennen juist leuk omdat het zo’n inclusieve sport is, doordat iedereen op diens eigen niveau kan verbeteren/persoonlijke doelen kan halen/heel hard rennen niet voor iedereen even hard is maar wel even zwaar.

Ik kwam naar dit topic om te zeggen dat ik was vergeten wat een verschil temperatuur maakt voor hartslag :open_mouth: ik heb dit voorjaar m’n zones laten bepalen en probeer ook op hartslag te trainen en dat ging wel ok maar zone 2 was echt langzaam en frustrerend/saai, en net liep ik de eerste 5k in zone 2 zonder dat ik dat probeerde en met een veel hoger tempo dan “normaal”. Dacht eerst dat mn hartslagmeter het niet goed deed maar ik denk nu dat het misschien aan de temperatuur lag :thinking: nouja dat gaan we komende week merken

3 likes

Temperatuur maakt zeker een verschil! Ik denk niet dat het aan je hartslagmeter gelegen heeft. :smiling_face:

1 like

Ennn, zijn jullie ingeloot voor Rotterdam?

Wat gebruiken jullie om in het donker te lopen, qua lampjes of reflecterende dingen?

1 like

Deze! Heel fijn

2 likes

Ook zoiets maar dan van Decathlon! Deze volgens mij:

https://www.decathlon.nl/p/reflectiehesje-met-led-verlichting-voor-en-achter/_/R-p-X8823458

Ook echt fijn maar zo geen zin om ‘t weer uit de kast te gaan halen tho :weary:

1 like

Het is hier 8gr met heel veel regen vandaag, wel echt herfstweer. Lekker lopen wel!

2 likes

Doet er iemand mee in Amsterdam? Toch besloten om de 7,5 te doen om mijn tijd van de Dam tot Dam te verbeteren en er een beter gevoel aan over te houden. Rondje ziet er leuk uit!

2 likes

@roeptoeter ik gebruik er ook eentje die met usb-c op te laden is. Werkt top!

@Wezel ik doe de halve in Amsterdam!

Vandaag heb ik voor het eerst in mijn leven 20 km gerend đŸ„č ben echt zo trots op mezelf dat ik dit nu kan, en het was echt heerlijk weer!

23 likes

Ik heb ook zo’n reflecterend hardloopvest van BeeSeen. Dat is prima voor redelijk verlichtte delen in de stad, zodat je gezien wordt door het andere verkeer. Ik heb in het verleden een andere lamp gehad van Decathlon (deze), die is vooral fijn als je zelf het pad goed wil zien. Fijn voor bospaadjes of om grote plassen te zien na een flinke regenbui. :sweat_smile: De nieuwere versie, zoals in de link, heeft aan de achterzijde ook een rood lampje maar je bent minder goed te zien als met een reflecterend hardloopvest. Het ligt er dus een beetje aan wat je meer nodig hebt; zien of gezien worden.

@Wezel: ik loop de halve in Amsterdam. Leuk dat je de 7,5km gaat lopen, wordt vast een gezellig evenement! :smiling_face:

@TantePollewop: inderdaad heerlijk weer om te lopen vandaag! Gefeliciteerd met je nieuwe afstands-PR en op naar de halve! :partying_face:

@lariks: lopen in de regen kan zo lekker zijn ja! Ik ben geen fan van regen als ik mezelf buiten moet verplaatsen maar tijdens het hardlopen heb ik daar nooit last van. :joy:

Wat zijn jullie hardloopplannen voor de rest van 2025? Nog leuke evenementen op het programma? Er is tegenwoordig zoveel keuze, dat je ieder weekend wel ergens zou kunnen lopen.

3 likes

Ik heb zelf niet meegeloot maar een hoop mensen in mijn hardloopgroep wel. Meeste ingeloot maar toch ook wel een behoorlijk aantal niet. Het aantal ‘uitgelootte’ mensen was hoger dan ik had gedacht.

Geloof dat de meeste mensen wel gaan trainen en hopen op een plekje doordat er iemand uitvalt door blessures / overmoed / 42.k km is toch wel ver.

1 like

Nee helaas!

Ni duimen dat er nog extra kaarten bij komen en ingeloot worden bij de volgende ronde!

Zit me een klein beetje te verdiepen in sportrusten. Minder belastend met trainen mocht de marathon dan alsnog doorgaan danwel in december dan wel last minute dan zou je in theorie met sportrusten de marathon kunnen lopen.

Iemand van jullie bekend hiermee?

1 like

Maar je kunt de kaarten toch niet doorverkopen?

Via Marktplaats en zo wel toch? Maar niet via hun eigen resale inderdaad, ik snap overigens echt niet waarom

Ja geen idee? Ik las ergens dat je met legitimatie je startbewijs moet ophalen. Ik snap dit systeem ook niet zo goed, je hebt toch super veel mensen die van tevoren denken dat doe ik wel even

1 like

Ja dit begreep ik later ook. Ergens snap ik het wel want anders krijg je misschien mensen die enkel meeloten om het aan anderen voor hogere prijzen te verkopen.

Maar aan de andere kant benadeel je nu wel de mensen die bijvoorbeeld door een bledsure uitvallen en vervolgens hun nummer niet meer kwijt kunnen. Zelfs niet gratis.

Mogelijk dat de originele koper het nummer kan ophalen en dan aan iemand kan doorgeven. Maar ik las dat ze in Berlijn dit al ondervangen met een polsbandjes systeem.

Ben benieuwd wat voor effect dit op volgend jaar gaat hebben. Meer mensen die meeloten (want iedereen die het jaar daarvoor was uitgeloot)?

2 likes

Ik heb nu al meer kilometers gemaakt dan heel 2024, misschien ga ik zelfs over mijn gestelde doel heen dit jaar, wie weet. :crossed_fingers:

12 likes

@Wezel @Keroppi ja ze willen er dus vanaf dat mensen het doorverkopen voor te hoge prijzen. Ik vind het een goede zet! Je kunt een annuleringsverzekering afsluiten als je geen risico wil lopen maar verder is het een hele normale gang van zaken bij veel internationale marathons. Ze zouden zelfs meer startbewijzen kunnen verkopen met het idee dat een paar procent DNS’t door blessures. Ik vind het hele kopen en dan overdragen juist de markt verzieken, mensen kopen maar omdat ze bang zijn de boot te missen, maar ook met het idee dat ze er wel weer vanaf raken. Bij marathons waar je niet kan overdragen ga je twee keer nadenken voor je daadwerkelijk inschrijft en daarmee blijven dus meer mensen over die echt alles op alles zetten om aan de start te komen.