Ik ben Myron (Koops) gaan volgen omdat zij nu aan het trainen is voor een marathon (NYC in november) maar ze is echt niet slim bezig!
TLDR: een analyse van de trainingsopbouw van een influencer sorrynotsorry ![]()
Sowieso heeft ze geen enorme basis qua hardlopen, ze is wel heel fit en heeft een goede conditie maar dat komt door Hyrox. Nu heeft ze een heupblessure opgelopen terwijl ze nog niet eens echt veel liep (voor een marathonvoorbereiding), 2-3 per week ongeveer 35 kilometer per week en volgens mij allemaal wel snelle en intensieve trainingen. In combinatie met nog veel krachttraining.
Ergens begin van de maand heeft ze de blessure opgelopen, heeft 2 weken niet hardlopen en toen een testrondje gedaan met niet al teveel succes. Maar 5 dagen later mocht ze van haar fysio wel ineens met de Damloop meedoen (16 kilometer) terwijl ze dus die maand bijna niet heeft hardgelopen. (Snap ik echt niet) Daarna weer erg veel last en heeft de hele week rust genomen tot gisteren toen ze haar benefietevenement had voor het Spierfonds waarvoor ze geld inzamelt/doneert voor de marathon (plus de verkoop van haar nieuwe collectie) en heeft ze ineens weer 26 kilometer gelopen, hoe dan? Waarom? Haar fysio was zelfs aanwezig daar! Op allemaal filmpjes roept ze steeds dat ze geen pijn heeft maar vandaag strompelt ze weer op haar stories en zegt ze weer 10 dagen niet te mogen hardlopen.
De marathon is over ongeveer één maand en ik ben heel benieuwd of ze het wel gaat redden. Ik hoop het wel voor haar natuurlijk, lijkt me een super leuke vlog om te kunnen kijken.
Als ze niet strompelt van de pijn dat parcours hoeft af te leggen natuurlijk.
Ik ga nu even verder zoeken of er nog meer mensen in haar kring de NYC marathon gaan lopen, ze had bij de DTD wel ook een van haar KP Active medewerkers / vriendin mee en ook die vriend van Enzo, Lars. Misschien gaan zij ook naar NYC?