Hardlooptopic #2

De webshop van love it, trail it gaat ermee stoppen (sad) wel kortingen tot 90% (yay), er is al veel weg maar voor de liefhebber dus.

1 like

Jaaa! Ik ben van de week ook even gestopt om paddenstoelenfoto’s te maken :smiley: Ik heb alleen wel altijd zoveel last van de luchtvochtigheid én krijg in de koudere seizoenen altijd meteen loopneuzen. Superirritant want mijn ademhaling is dan meteen fucked :smiling_face_with_tear: Maar verder prachtig seizoen!!

7 likes

Ik ben een jaar geleden begonnen met hardlopen. Ik weet nog steeds niet of ik het leuk vind, maar ik vond het heerlijk om mijn conditie (die echt ongezien slecht was) te voelen verbeteren en tegen de zomer liep ik vlot mijn 7km rondje! Deze zomer heb ik op vakantie een lelijke voetblessure opgelopen. Ben nu eindelijk twee weken pijnvrij en vandaag weer voor het eerst gaan lopen. Ik vreesde terug helemaal bij af te zijn, maar het ging veel vlotter dan verwacht. 4 keer 5 min (traag ) gelopen met 1 min wandelen tussen, maar ik voelde me op het einde nog helemaal oké, en mijn voet nog niet gevoeld!

hopelijk kan ik de draad nu weer oppakken!

14 likes

Ik heb nog steeds mijn ticket voor de halve marathon in Eindhoven in de aanbieding (wegens blessure :cry:).
Inclusief graveren van de medaille. Mocht iemand nog last minute willen gaan stuur me even een berichtje

Ik ben een paar maanden geleden gestart met hardlopen! Ik luister tot nu altijd naar een podcast tijdens het rennen, maar vandaag deden mn oortjes het niet. En vond dat eigenlijk ook wel fijn! Iets rustgevender, maar op het einde miste ik de afleiding wel weer…

Benieuwd wat andere fijn vinden!

Hoe ren jij het vaakst?

• Met podcast/ luisterboek
  • Muziek
  • In stilte

0 stemmers

In stilte vind ik eigenlijk best fijn maar ik hoor dan ALLEEN MAAR m’n eigen gehijg en dat is toch wel heftig hoor :joy: Dus eigenlijk altijd een podcastje

1 like

Hangt ervan af. Als ik snel wil, luister ik muziek. Tijdens easy runs vaak podcasts en als ik echt lang ga wissel ik stilte, podcast en muziek af haha. Luisterboeken vind ik trouwens ook fijn!

3 likes

Nooit met muziek of podcast. Ik vind het met hardlopen juist fijn om volledig ‘offline’ te zijn, dus ook geen oortjes of andere afleiding. Hooguit wat gezelschap :grin:

3 likes

Oh wat fijn!! Ik ga zaterdag weer mn eerste rondje rennen exact 3 maand na de bevalling haha (met goedkeuring van bekkenbodemfysio). Ik heb er zo’n zin :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ahhh super leuk!!! Onze kindjes zijn even oud ongeveer had ik al gezien toen haha dus super fijn dat jij ook weer mag beginnen! Ik ben ook goedgekeurd door de bekkenfysio idd! Moest van mn trainer bepaalde kracht oefeningen weer kunnen voor ik mocht rennen en dat ging allemaal soepeler dan ik had gedacht. De meningen zijn er wel over verdeeld (bij sterkher zeggen ze minimaal 6 maanden wachten ivm relaxinegehalte) maar ik denk dat als je gewoon extra alert bent op pijntjes en ruuuustig opbouwt dat het prima kan als de fysio het zegt idd! Geniet ervan alvast!:heart_eyes:

1 like

Sterkher heeft onlangs op Instagram gepost dat die inzichten veranderd zijn! Ik geloof minimaal 12 weken wachten en idd wel een check door de bekkenbodemfysio. Liefst ook bepaalde voorbereidende oefeningen doen, volgens mij is ze nu ook bezig met een extra module in het post partum programma over hardlopen. Maar ja dat is dan een beetje mosterd na de maaltijd :stuck_out_tongue_winking_eye:
Wel echt fijn dat jullie al langzaam kunnen starten met hardlopen, met dit herfstweer mis ik het hardlopen zo 🥹

Ik wil voor het eerst een keer meedoen met een hardloopevent. Ik loop 2x per week ruim 7 km.
Wat zal ik gaan doen, 5km of 10km?

Ik kan niet kiezen. 5 km is fijn om een keer relaxed te kijken hoe het er aan toe gaat bij zo’n event.
Maar 10km is een leukere uitdaging.

Ik vind zelf 10 km juist meer relaxed! Maar dat is omdat ik bij 5 km mezelf nog een soort druk opleg om enigszins snel te gaan en bij 10 km ga ik meer om te genieten van de sfeer. Dus dat is ook persoonlijk natuurlijk.

4 likes

Ligt er denk ik ook aan wanneer je mee gaat doen? Wij hebben hier een jaarlijkse wedstrijd en ik doe hetzelfde als jij, 2x per week 7km (of minder). Ik heb besloten om voor de 10 te gaan zodat ik een goed trainingsdoel heb, maaaaaaar het is wel pas in mei haha :sweat_smile:

1 like

Haha ja dit is over 2 weken haha

Ja dan zou ik persoonlijk toch voor de 5 gaan haha maar dat ligt ook helemaal aan hoe je loopt natuurlijk, voor mij is 7km nog wel echt de max en ik wandel ook tussendoor.

1 like

Mijn eerste wedstrijd was 10 km en dat was nogal spontaan, maar ik had gelijk een stuk beter gelopen dan gewoonlijk omdat ik echt wel meer adrenaline had.

Heb je wel eens 10 km gelopen?

1 like

Nee haha de laatste keer dat ik 10km liep is jaren geleden.
Ik loop wel eens 8, aan een stuk en dat gaat wel prima.

Ik denk dat als je 2x per week 7 km loopt en je achteraf niet altijd helemaal kapot bent je prima 10 kunt!

3 likes

Dit was het laatste zetje dat ik nodig had. Dank jullie wel allemaal.
Ik heb me ingeschreven voor de 10km. Whoop whoop spannend, m’n eerste hardloopevent

15 likes