Hardlooptopic #2

Ben ik de enige die nog in korte broek en shirt loopt en me dan nog kapot zweet?!

3 likes

Afgelopen weekend met 10 graden inderdaad korte broek en t shirt, maar gisteren met 4 graden wel lang lang ja :joy: al moet ik ook niet aan een winterlegging met fleece oid denken hoor

Ik heb afgelopen zondagochtend in een korte broek met lang shirt gerend. Ik ren nog niet zo lang waardoor ik het rennen nog niet zo soepel gaat en ik het snel heel warm krijg. Twijfel nu wel wat ik morgen avond moet dragen aangezien ik alleen korte broekjes met zakken heb en geen lange leggings met zakken.

Na iets van 5 jaar zijn m’n twee lange ninepine leggings een beetje afgedragen en uitgelubberd/ik ben afgevallen/ben de touwtjes kwijt dus ik heb een of twee nieuwe leggings nodig, en ik denk dat ik ga kijken of ik met black friday een fusion legging kan scoren!! kan ik eindelijk voor eens en voor altijd besluiten welke van de twee favorieten in dit topic beter is (voor mij)!

Ik stond om 6:30 in mn hardlooppakkie naast mn bed om te gaan rennen maar de kou en het donker waar ik op gerekend had in combinatie met de keiharde regen (niet op gerekend) was mij toch te veel :smiling_face_with_tear:

haha same here, ik heb het maar even uitgesteld tot na mijn werk, gevoelstemperatuur -5 met keiharde regen ging me nét te ver

1 like

Ik heb gister (zoals elke zondag) 12 kilometer hardgelopen en het was echt heerlijk. Ik vind het met deze crispy kou echt perfect hardloopweer, het ging echt super makkelijk. Echt fijn!

8 likes

Ik had 3 weken niet meer gerend of gesport, en was pas in de zomer gestart met hardlopen dus was bang dat ik mijn conditie weer wat kwijt was.

Drempel werd steeds hoger om weer te starten maar gisteren (met nieuwe hardloophandschoenen) weer gelopen en het ging eigenlijk zo goed! Leek haast beter te gaan dan eerder.

Zou het inderdaad t winterweer zijnđŸ„¶?

6 likes

Ik heb voor het eerst in lange tijd weer heerlijk gelopen! Was eerst ziek, toen 2x verkouden achter elkaar met ook veel astmaklachten, maar nu EINDELIJK heb ik gewoon aan 1 stuk door lekker kunnen lopen zonder bizar hoge hartslag.

9 likes

Als voorbereiding op de Bruggenloop ben ik vandaag de Brienenoordbrug gaan trainen.

Ben 3x heen-en-weer gegaan, wel steeds tussendoor even gerust hoor. Met nog 2x een km in/uitlopen zat ik ruim over de 13 km in totaal.

(Mocht iemand dit ook van plan zijn, bij de schaatsbaan kun je gratis parkeren!)

11 likes

Hoe houden jullie het hardlopen tijdens deze grauwe koude dagen nog een beetje leuk? In het weekend kan ik nog wel van het lopen genieten maar doordeweeks moet ik echt moeite doen om mezelf naar buiten te slepen.

Ik merk ook dat het me moeite kost! Zeker omdat het voor en na werk donker is
 Maar wat ik wel eens doe is eerder naar huis om hard te lopen als het nog licht is, en dan langer doorwerken. Of tijdens m’n lunchpauze als ik thuiswerk
 Dan kan ik in ieder geval soms nog naar het bos in plaats van steeds hetzelfde rondje

Klopt het dat geen van die fusion leggings een trekkoord heeft?

De unisex wel, die heeft een lagere taille met touwtje. De dames tight heeft een hogere taille en geen koord. Persoonlijk mis ik het bij deze leggings echt niet

2 likes

Ik werk 3 dagen per week thuis, en dan pauzeer ik soms om 16:00 om een halfuur te lopen en maak mijn werk daarna af. Maar ik moet me er inderdaad erg toe zetten, deze periode. In het donker lopen vind ik op zich prima, maar als ik lekker binnen ben en ik kijk naar buiten dan moet ik écht over een drempel heen.

1 like

Ik vind dit weer eigenlijk wel lekker! Beetje regen is prima, als je maar niet doorweekt raakt. In deze periode van het jaar zit je vaak automatisch meer binnen, dus even hardlopen voelt voor mij nu ook als een soort ‘win’.

Qua tips
 Draag een pet als je die hebt. Dan voel je de regen minder. En goede verlichting in de avond helpt enorm qua veiligheidsgevoel. Dunne handschoentjes zijn ook erg fijn met dit weer.

3 likes

Ik kom even schaamteloos flexen want ik heb sinds 6 weken het hardlopen weer opgepakt (1x per week) en ik keek net terug en ben nu op de 5km gewoon 9 (!!) minuten sneller dan de eerste keer. En ja de eerste keer deed ik rustig aan en echt snel ben ik nog steeds niet maar ik vind dit echt mega progressie. Echt super motiverend, ook al realiseer ik me dat het nu niet zo hard meer vooruit zal gaan haha.

17 likes

Ik vind het dus eigenlijk wel lekker en leuk! Ik loop wat meer “door de wijk” omdat ik niet in het donker naar het bos wil en vind het wel gezellig met al die lichtjes enzo, beetje bij mensen naar binnen kijken :joy: en ik vind het ook lekker dat ik even buiten ben. Een pet vind ik onmisbaar, en goeie kleding ook (ik draag nu meestal in elk geval een thermoshirt met lange mouwen met een spotshirtje erover, en afhankelijk van de rest van het weer en m’n type training een korte of lange legging en wel of geen wind/regenjasje).

@oliverqueen hmmmmm ik heb een dameslegging gekocht en ook gedragen en op dit moment miste ik het trekkoord ook niet, het bleef goed op z’n plek. maar ben toch bang dat het met de tijd (legging die een pietsie gaat lubberen of m’n lichaam dat veranderd) dan toch niet meer goed zit. Grrr op sommige vlakken vind ik dit echt een fijnere hardloop legging, het voelt kwalitatief beter en “technischer”, maar ik mis toch het trekkoord van die Ninepine legging Ă©n ik vind de fusion legging minder flatteus. “Snijdt” een beetje in m’n vet. Of zou ik dan toch die unisex moeten proberen?

1 like

Bedankt voor jullie tips en ervaringen! Kennelijk is het ook een soort knop omzetten en het voordeel ervan inzien (je komt nog eens buiten, lekker bij mensen naar binnen gluren haha). Ik vind de donkere dagen dit jaar sowieso wat moeilijker dan normaal, dus daar zal het ook mee te maken hebben. Maar ik houd ook wel voor ogen dat ik het hardlopen dan juist nodig heb voor mijn mentale gezondheid dus dat is ook wel een stimulans!

4 likes

Het is ook gewoon eventjes wennen, zeker met de omslag van de afgelopen maand, dus wees niet te streng voor jezelf. Geef het de tijd. :slight_smile: