Ik ook 1x in Dordrecht, super leuk! Maar voor mij qua afstand erheen & terug voor maar zo’n klein rondje niet in verhouding. Ben meer van de duurlopen, dan is 5KM zo voorbij. Maar toen wel heel leuk om eens te kijken hoe snel m’n 5KM was.
Leuk om deze positieve ervaringen te horen. Ik ben van plan om deze/volgende maand een keertje mee te lopen. In Den Haag of Rotterdam, afhankelijk wat dan uitkomt. Ben erg benieuwd ![]()
Ik heb wel eens mee gedaan in Den Haag. Het was m’n doel om naar toe te werken zelfs haha. Ik vond het heel leuk, laagdrempelig en een prettige sfeer. Die in Den Haag isook druk bezet door toeristen omdat het een van de dichtstbijzijnde parkruns is vanuit Engeland met een Z. In Engeland is het een ding en willen mensen het hele alfabet doen. Er is een aparte briefing in het Engels en in het Nederlands voor mensen die voor het eerst rennen. Volgens mij is morgen de kersteditie en doen mensen een kerstmuts op. Maar ik zou wel hun Instagram even checken voordat ik onzin verkoop en je de enige bent haha.
(Vergeet je niet van te voren te registreren als je een tijd wilt ontvangen)
Ik heb net zo heeeerlijk gelopen in het zonnetje. Ik weet dat het de kortste dag van het jaar is maar ik kreeg er gewoon helemaal een lentegevoel van haha. Fysiek voel ik me helaas een beetje gammel de laatste week maar dit was wel een lekkere opsteker.
Wat een leuke tip, die Parkruns. Hier vlakbij kan het ook, dus dat wil ik zeker eens gaan doen.
Nu moet ik eerst nog herstellen van een operatie, vanaf eind januari hopelijk weer rustig starten met opbouwen.
Ik had vandaag weinig tijd voor mezelf, maar wilde wel hardlopen en iets kopen in het centrum. Dus mooi gecombineerd in een loopje met halverwege een bezoek aan een winkel ![]()
Ik wilde gisteren een relaxte 10k lopen. Schiet het bij het aantrekken van mijn hardloopbroek in mijn rug
.
Uiteindelijk ging wandelen wel (mijn partner heeft m’n veters moeten strikken) dus 5km gewandeld maar toch zo balen.
Het gaat vandaag al beter dus het zal hopelijk niet te lang aanhouden. Ik had eigenlijk nooit pijntjes/blessures tot ik de 40 passeerde… ![]()
En nu krijg ik ook nog op social media allemaal reclame voor trainingsprogramna’s om als vrouw boven de 40 blessurevrij te lopen. Jaaahaa wrijf het er maar in
.
Hebben jullie hardloopdoelen of wensen voor komend jaar? Ik begin zaterdag met trainen voor de halve marathon voor Berlijn eind maart. Tijdens dit blok ga ik proberen om 4x per week rennen, én één a twee keer in de week krachttraining te doen om hardlopen te ondersteunen. Qua tijdsdoel is m’n A goal sub 1:50, m’n B goal sub 1:55 en m’n C goal gewoon een leuke tijd hebben en het uit lopen. 1:50 lijkt mij way out of my league maar volgens Runna kan het (die zegt 1:44-1:48, wat mij absurd lijkt).
Verder zou ik het heel leuk vinden als het lukt 1000km te rennen in 2026 (gemiddeld ongeveer 20km per week). Na m’n halve marathon wil ik misschien focussen op andere dingen zoals fietsen, krachttraining, misschien kickboksen of squash (lol), maar ik wil óók graag blijven rennen (al is het 2x per week), dus hopelijk lukt dat dan.
1e 6 km van het jaar zitten er weer op. Wat hou ik toch van hardlopen
.
Dit keer heb ik geen echte doelen. Komt misschien nog wel.
Ik heb geen doelen in afstand, ik wil hardlopen weer leuk gaan vinden.
Ik heb begin 2025 een halve marathon gelopen maar mn voorbereiding was niet top (te veel met andere sporten bezig) en op het moment zelf was het onverwacht warm, helemaal vergeleken met de trainingsperiode. Het viel onwijs tegen
Vervolgens een maand of 5 vrijwel niet gelopen, wat ik nu weer op wil pakken. Ik heb mn bootcamp abonnement opgezegd, want ik ga ook al 3 a 4 keer in de week naar de sportschool, voor dansen en krachttraining. Hopelijk geeft dit weer wat ruimte voor het lopen, vind ik het weer leuk en komt het uiteindelijk neer op 2 keer in de week lekker kunnen lopen ben ik happy, ongeacht hoeveel km dat is
(Beetje dagboekpost dit maar hopelijk werkt het ook als motivatie voor mezelf
)
Ik wil in september weer een halve triathlon doen, en wat kortere afstanden als training
Opbouwen gaat echt veel beter dan verwacht dus echt weer helemaal zin in.
Ik heb me opgegeven voor een marathon in september.
Maar mijn echte doel is zorgen dat ik weer pijnvrij kan gaan lopen!
Ga van blessure naar blessure en heb steeds last van mijn rug.
Ik ben vorig jaar begonnen met hardlopen en heb geen specifieke doel. Wil voornamelijk het hardlopen leuk blijven vinden en twee keer per week hardlopen. Heb mij aangemeld voor mijn eerste hardloopwedstrijd de 10km. Heb daar ook geen tijd aangehangen hoop eigenlijk dat ik van de race kan genieten.
Heb gisteren na een paar weken niet kunnen lopen vanwege ik denk shin splints weer gelopen en het voelde zo lekker. Had mij vorige jaar niet kunnen voorstellen dat ik hardlopen zou missen als hardloophater.
Op basis van deze summiere informatie vraag ik mij af waarom je je hebt ingeschreven voor een marathon als je steeds een blessure hebt en last van je rug. Vallen die pijntjes dan mee?
Ik minimaal 2 keer per week hardlopen en ga proberen 500 km te lopen dit jaar. Er zijn wat vakantieweken waarin ik waarschijnlijk niet ga lopen, maar ik denk dat het wel haalbaar is. Ik wil ook sowieso een keer meedoen aan een 10 km wedstrijd, welke weet ik nog niet.
Deze marathon zit heel snel vol, is over 10 maanden.
Trainen daarvoor start over 6 maanden.
Ik mag toch hopen dat ik met 6 maanden van mijn blessures af ben.
Welke marathon ga je doen? ![]()
Mijn doel dit jaar is om met een race mee te doen van 10km in mei. Inschrijving is nog niet open en ik moet zeggen… ik weet niet of het me gaat lukken. Sowieso niet aan 1 stuk, want dat lukt met 5km ook nog steeds niet, maar ik zit nu helemaal in het slow runners algoritme dat ik heb geaccepteerd dat zoiets bij mij nog jaren kan duren. Heb een tijdje niet hardgelopen vanwege een reis maar ik heb nog bijna 5 maanden dus dat komt vast goed ![]()
Leuk om jullie doelen allemaal te lezen!
Mijn doel is de CPC halve marathon in maart te lopen met een goede vriendin. Qua streeftijd leek het wereldrecord (voor vrouwen) voor de hele marathon (2:09:56) me wel een grappig doel haha. Maar in m’n achterhoofd zit ook mijn halve marathon tijd van 7 jaar geleden (2:04). Ach ik zie het wel. Het belangrijkste vind ik het plezier erin!
Ik lag er even een week uit met griep helaas, maar net heb ik weer (heel voorzichtig i.v.m. de gladheid) een stukje gelopen en het ging prima!
Wat voor oefeningen doen jullie om het hardlopen te ondersteunen? Ik doe aan krachttraining en boxen buiten het hardlopen. Maar wil een paar specifieke oefeningen toevoegen om het hardlopen te ondersteunen. Ik heb vorig jaar twee keer een periode last gehad van mijn schenen, toen het niet overging ben ik een paar weken gestopt.
Ik heb een afspraak bij de fysio staan maar dat duurt nog 1,5 week.