Hardlooptopic #2

Ohh dat zou goed kunnen! Ik ga het eens proberen. Was echt kapot en had toch een lager tempo dan zelfs bij een normale run en dacht echt… dat kan gewoon niet :weary:

Je moet ook op de loopband gewoon van de loopband uitgaan en niet wat je horloge meet. Dat is maar een sensor in je horloge en klopt gewoon niet.

Mijn horloge meet vaak meer afstand op de loopband omdat ik juist een snelle armbeweging heb met een snel pasritme. Als ik bijv. heuvelop loop op de loopband dan denkt mijn horloge dat ik gewoon mijn normale vlakke tempo loop terwijl het misschien wel 3-4 min langzamer is, puur omdat mijn horloge alleen uitgaat van hoe snel je arm beweegt en het ding weet niet wat je daadwerkelijk loopt.

2 likes

Jaa zeker waar! Ik denk ook dat ik dan iets meer km heb gelopen, dat verklaart wel het een en ander, dank :slight_smile:

1 like

Dat zou echt ideaal zijn, maar dat heeft de sportschool hier om de hoek niet

Ik moet vandaag ook een interval training doen op de loopband, echt geen zin in :sob: nog nooit gedaan ook op een loopband dus geen idee hoe ik dat moet aanpakken :stuck_out_tongue: en Runna specifiek: ook niet hoe ik die koppeling maak of hoe dat gaat tussen loopband, Garmin, Runna?

1 like

Wiehoeee ik was heel bang om te gaan hardlopen, want was bang voor glibberen, maar zag er ook tegenop om een week niet te gaan.

Dus toch even gegaan en het was echt heerlijk! Het park was een pláátje en het rende juist heel lekker door de verse sneeuw, het was maar op een paar plekken glad.

Had wel mijn trailrunschoenen aan, dat was fijn qua profiel maar ze zijn ook een stuk meer waterdicht dan mijn gewone.

5 likes

Kun je niet je Runna workout aanzetten met een loopband activiteit?

1 like

Je kan je Runna trainingen naar je Garmin laden. Dan kun je hem gewoon op je horloge aanzetten zodra je op de loopband start. Ik vind dat zelf altijd wel lekker, dan zegt hij ook in jen oortjes wanneer je moet wandelen/rennen etc.

Succes!

Ja, dit! @boonie

Ik kies dan op Garmin voor treadmill als activiteit (ipv Run) en kan op die manier de workout starten

Hmm ja ik heb het altijd op m’n Garmin idd maar ik vroeg mij af hoe Garmin dan weet hoe hard ik ga als ik op een loopband ren? :woman_shrugging: gaat dat vanzelf goed?

Als je klaar bent met je run kan je je run kalibreren, dus je zet dat in je Garmin de afstand die je hebt gerend volgens de loopband. Als het de eerste keer is dat je een loopband run doet, dan vraagt ie dat volgens mij automatisch, anders moet je in het menu (waar je op opslaan drukt) even scrollen.

1 like

Dat is alleen met interval wel lastiger omdat hij dan niet weet in welke sectie van de run je sneller/langzamer was dan geregistreerd.

Ik houd zelf de loopband aan en probeer mijn arm dusdanig te bewegen dat hij min of meer dezelfde snelheid aangeeft. Maar of dat nou zo optimaal is…

2 likes

Ja mmmhh dat is waar, interval is lastiger, maar ik heb ook wel eens interval runs op de loopband gedaan, en op zich registreert m’n Garmin dat prima door m’n armbewegingen.

2 likes

Ah thanks! Ja ik heb twee keer heel kort op de loopband gerend als warming up en de eerste keer vroeg m’n horloge het inderdaad, maar misschien toen ook verkeerd gekalibreerd want ik heb toen met een flinke helling gelopen.

Maar jullie raden dus wel aan de sessie op m’n horloge te starten? Las net op Reddit om via Runna te starten en op m’n Garmin los gewoon een sessie die niet die workout is, en dan later dat te koppelen?

Nouja ik kijk wel ff haha klinkt alsof het niet mogelijk is om die tempo’s goed in Runna te krijgen maar dan moet ik zelf gewoon geloven dat ik het goed gedaan heb :joy:

Ik start hem wel altijd op mijn Garmin. Deed het de eerste keer via Runna maar vind het via mijn horloge fijner

1 like

Ja het werkt motiverend haha. Leuk dat de trainingen worden afgevinkt en dat je ziet hoeveel km je hebt gerend. Ideaal voor een ADHD’er :sweat_smile:.

1 like

Eerste hardlooprondje van het jaar gedaan om de (grotendeels) schoongeveegde fietspaden.

Rond de kerst was ik door mijn rug gegaan en het is nog niet 100% weg maar hardlopen ging prima.

Over hardloop-apps gesproken. Iemand ervaring met de hardlopen met Evy app? Ik ben ooit met haar Start to Run trainingen (op m’n ipod mini :smile:) gestart. Vind het maandbedrag vrij schappelijk en met de ING rentepunten kun je nog meer korting krijgen.

1 like

Ja ik ben in nov begonnen met Evy! Nu bijna het 5K programma af. Ik vind het heel fijn (en inderdaad qua prijs heel schappelijk), en ze heeft nog steeds dezelfde soort opmerkingen als vroeger op de iPod, ik werd er helemaal nostalgisch van haha

2 likes

Ik vind Evy ook superrrrrrr, de 5km training helemaal gedaan en nu bezig met het onderhoud-schema dat daarna komt en bevalt me goed. Vind het gewoon fijn dat ik niet zelf hoef na te denken en lekker lowkey. Wel haar supportende ‘come on tiger!’ opmerkingen uitgezet :joy::joy::heart:

3 likes

‘Hop hop hop met die loopbeentjes!’ :joy:

Leuk om jullie doelen voor 2026 te lezen. Ik hoop eindelijk mijn range wat uit te kunnen bouwen naar 10km kunnen rennen. Ik stagneer nu beetje rond de 6km dus wil wat gerichter gaan trainen om mijn afstand te verhogen. Lijkt me een haalbaar doel.

Als iemand nog tips heeft voor fijne vestjes/jasjes voor hardlopen hoor ik het ook graag!

4 likes